Kanalas orvosság reklamáló ügyfelekre |
2011. január 24. hétfő, 03:00 |
Minden piacon vannak reklamáló és nehéz ügyfelek – mondta egy ismerősöm, és véleményem szerint igaza is van. Nehéz mindenkinek a kedvére tenni, és elég kellemetlen, ha nem sikerül, és ennek a másik fél hangot is ad – pláne, ha jó hangosra sikerül… A jó hír: létezik pár egyszerű módszer, amivel ez kivédhető! Ki mond nagyobb üzletet?A marketing és az értékesítés sajnos néha tévedésből átmegy a „ki tud nagyobbat ígérni” című népi játékba, aminek egyetlen érdemi következménye lehet: csalódott lesz az ügyfél. Egy új vevő, pláne, ha megvan a magához való esze, ezt duplán ki is használhatja, hiszen olyan ígéreteket és / vagy szerződéses feltételeket csikarhat ki az értékesítőből, aminek aztán megfelelni…. hát, legalábbis komoly kihívás a cég számára. Lépésről lépésre a profit feléEgy vezetőnek ezért egy dolgot kell tisztán látnia minden létező területen a cégében: melyik folyamattól pontosan mi az elvárt, a következő lépcső (azaz a soron következő folyamati elem, vagy a vevő) számára értékes, teljesen elkészült „termék”? Igen, még egy szolgáltató cégnél is termékről beszélünk, ott is valamilyen további felhasználásra már tökéletesen alkalmas dolognak kell kipottyannia minden egyes lépésben. Kérdezve könnyebben jön a bevételA legegyszerűbb mindehhez, ha végiggondoljuk, vagy megkérdezzük, a vevőnek mi lenne a ténylegesen, reálisan (mindent, azaz a mi erőforrásainkat is figyelembe véve) elvárt termék? Ha ez megvan, mehetünk egy lépcsővel visszább: mi kell ahhoz, hogy ez előálljon, milyen „altermék”? Majd megint vissza egyet: mi kell ahhoz, hogy az az altermék ott és akkor és úgy rendelkezésre álljon, hogy a végső termék is csillogón-villogón, pláne használhatón „gördüljön ki” a végén? A sikeres vállalkozás alapjaiMindezt végiggondolva olyan folyamatot rakhatunk össze a cégben, mely Németh Zoltán
|