A nők recepteket, a férfiak pornót néznek |
2010. június 15. kedd, 03:00 |
Idén is megjelentette a Neo Interactive a Digitális Média Tények Könyvét. Az immár online is elérhető kiadvány az előző évekhez hasonlóan összesíti az internetre, digitális médiára vonatkozó adatokat az elmúlt egy évből, kezdve a böngészőprogramok verziójától a felhasználók tartalomfogyasztási szokásáig. Összeállításunkban a kiadvány néhány érdekesebb állítását mutatjuk be.
AdatokAz operációs rendszerek rangsorában abszolút a Windows vezet, ezen belül is erőteljes az XP dominanciája, a magyar webhelyeket látogató magyar internetezők gépeinek 81 százalékára ugyanis ezt a rendszert telepítették. A webböngészők között a Firefox használati aránya meghaladja az 50 százalékot, ezt az MS Internet Explorer különböző verziói követik, az arányuk 36,8 százalék. A Google Chrome-ot csak a netezők 5,58 százaléka használta. Látogatottságban a Google verhetetlen volt a kiadványban elérhető tavaly decemberi adatok szerint, a 3,77 milliós egyéni látogatottságú site-ot az Iwiw követte 2,74 millióval. Az egy évvel azelőtti sorrend ugyanez volt az élen, a mostani harmadik helyezett Youtube viszont csak az ötödik helyen állt 2008 végén. Így a harmadikról a negyedik helyre szorult a Startlap és a negyedikről az ötödikre a Freemail. Az első tízben szerepel még a Blog.hu, az Origo (melyhez lényegében az Iwiw és a Freemail is tartozik) és a Microsoft.com illetve a szintén microsoftos Live.com. A nők recepteket, a férfiak pornót néznekA Google, a Microsoft és az Origo portfoliói uralják az online piacot, ahol egyre jobban előretörnek a női felhasználók és a tizenévesek, miközben a közösségi média lassan túlnő mindenen. Digitális média tények könyve 2010. Az internetezők legnagyobb hányadát a tavalyi második félévben a 19-29 évesek tették ki 41 százalékkal, a 30-39 évesek aránya pedig 23 százalék volt, a 40-49 évesek pedig már csak a felhasználók 17 százalékát adták. On-lányok és fiúkHa a férfi és női netezőket vetjük össze a legnagyobb online tartalomszolgáltatókkal, akkor látható, hogy a Sanoma portfólióját nagyobb arányban (54 százalék) látogatták a nők, ugyancsak a nők voltak túlsúlyban az Axel Springernél (56 százalék). A férfiak dominanciája jellemezte a Ringier és a Népszabadság (54 százalék) összevont látogatószámát, valamint az SG.hu (55 százalék) hírmagazint. Ha a site-tematikákat vizsgáljuk, akkor szembetűnő arányeltérések vannak a nemek között: a gasztro, a vendéglátási, az otthonnal foglalkozó, az egészséggel, családdal foglalkozó és női portálok látogatóinak több mint 60 százaléka nő, és ugyanilyen magas a férfiak aránya a sport és az erotika témájú lapoknál. Itt van a jövőA chatelés a kimagaslóan legtöbbet űzött és szinte az egyetlen rendszeres elfoglaltság a 14-18 éves korosztály körében, a középiskolások pedig rengeteget használják a Wikipédiát. A fiataloknak rendkívül magától értetődő, hogy a vásárlás előtti információszerzést a neten végezzék el, sőt, adott – főként objektívan megítélhető paraméterekkel rendelkező, pl. műszaki – termékeknél a vásárlást is online intézik el. Az is látható, hogy a jelenkor tizenévesei jobban bíznak az online termékekben és szolgáltatásokban, mint a korábbi generációk. Google, GoogleA Google az a kereső, mely a keresőforgalom több mint 90 százalékát szolgáltatja. Nem ártott sokat ennek a dominanciának a tavaly indult két site, a Szörcs és a Bluu sem, de még a microsoftos Bing is kevesebb, mint két százalékát szerezte meg a magyar keresőpiacnak. A Digitáis Média Tények Könyve szerint globálisan a második leggyakrabban használt keresőnek tekinthető a Youtube, ahol a kereséseket leginkább olyan „offline” események befolyásolják, mint az amerikai elnökválasztás, Jacko halála vagy épp Tiger Woods nőügyei. A közösség erejeA könyv természetesen külön elemzést szentel a közösségi médiának, bár mint írja, „a közösségi médiát övező felhajtás nagyobb az indokoltnál”. Mindenesetre a magyarok által leginkább látogatott top 20 weboldal negyede valamilyen közösségi hálózat vagy szolgáltatás. A fórumokat, chateket és blogokat a netezők 82 százaléka használja. A közösségi média marketingcélú felhasználása is egyre intenzívebb. A Tények Könyve egyik hivatkozott kutatásában a megkérdezett vállalatok 41 százalékánál folyt adott pillanatban marketingaktivitás közösségi oldalon integrált kampány részekén, 35 százaléknál pedig önállóan, más kampányoktól elválasztva. Ugyanez a két arány blogokra 39 illetve 38 százalékot adott ki. Ami ugyanitt kiderült, hogy a közösségi média márkaépítésre a legalkalmasabb, ezt az információmegosztás követi, harmadik helyen pedig a pr-megoldások állnak a sorban. (A Digitális Média Tények Könyve összeállításához a készítők többek között felhasználták az Ipsos, a Gfk, az NRC, a Nielsen, a Medián, a Kantar Media és a Google különböző kutatásait és statisztikáit.) Forrás: Kreatív Online
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- „goliat” győzött, majd aludt egy picit.
- Tovább csökkent az elektronikus média reklámbevétele
- Cégvezetők Jótékonysági Bálja - Kedvezmény Lépéselőny Tagoknak
- Hogy tisztán lássunk az üzletben…. VISION FIX
- Hirdetési megoldások piactere az interneten: startol a MediaVásár
- Üzletember és otthon
- Tanulság, amit a közösségi portálok mutatnak
- Felmérés a közösségi oldalak használatáról
- Hitelesség a közösségi médiában
- Borivóknak való
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..