Nincs időnk a sportolásra |
2010. október 08. péntek, 03:00 |
A mozgáshiány korunk általános jelensége. Leggyakrabban időhiányra hivatkozunk, ha mozgásszegény életmódunkról van szó, az idősebb korosztály pedig életkora miatt nem sportol. A mindennapi testmozgás hiánya égető probléma, hiszen ez egyértelműen összefügg a krónikus betegségek kialakulásával – mutatta ki a Szinapszis Kft. legújabb kutatása, melyet a WEBBeteg.hu egészségportál megbízásából készített. Sokan egyáltalán nem mozognakA kutatás során megkérdezettek 40 százaléka számolt be arról, hogy egyáltalán nem mozog rendszeresen. A mozgáshiány gyakorisága kor, településtípus, végzettség szerint változik. Idősebbek körében egyre inkább jellemző a mozgásszegény életmód. Míg a 18-25 évesek 23 százaléka nem sportol, addig a 65 év felettieknél ez az arány már 60 százalék. A mozgás teljes hiánya és a krónikus betegségek kialakulása egyértelműen összefügg: míg a rendszeres mozgást nem végzők 49 százaléka szenved valamilyen krónikus betegségben, addig ez az arány már a rendszeres gyaloglás, sétálás esetén is 18 százalékra esik vissza. Bármilyen mozgásformáról legyen is szó, az mindenképpen csökkenti a betegségek kialakulásának esélyét. A mozgásszegény életmód leggyakoribb oka az időhiány A rendszeres mozgást nem végzők 27 százaléka válaszolt úgy, hogy nincs elég ideje a sportolásra. A második leggyakoribb ok a férfiaknál a munka, 12 százalékuk hivatkozik erre, mint a mozgásmentes élet okára. A nők inkább a lustaságot említik, 11 százalékuk emiatt nem mozog. A megkérdezettek – az időhiányon kívül – életkorukat nevezték meg a testmozgás mellőzésének legfőbb okaként: az 56 év fölöttiek körében ez a leggyakrabban említett érv. Az összes résztvevő körében 17 százalék azok aránya, akik vélekedésük szerint „túl idősek” a testmozgáshoz. Mi az oka annak, hogy nem végez rendszeresen testmozgást? N=396 Érdekes módon a budapestiek csupán 24 százaléka hivatkozik az időhiányra, míg a megyeszékhelyeken lakók 34, a városiak 36 százaléka említi ezt a mozgásszegény életmód okaként. Fontos talán még kiemelni, hogy a legmagasabb fizetéssel rendelkezők is erre hivatkoztak: 47 százalékuk válaszolt úgy, hogy időhiány miatt nem sportol! A focit egy idő után már csak nézni jó A nők körében csupán a gyaloglás és séta mutatkozik kedvelt mozgásformának, míg a férfiak között leginkább a kerékpározás népszerű: 31 százalékuk biciklizik rendszeresen. Ezt a sportot leginkább a 36 és 45 év közöttiek, és városi lakosok kedvelik. Gyakori a férfiaknál emellett a futás, az úszás, a labdarúgás és az erősítés. Az életkor emelkedésével változik a választott mozgásforma: míg a legfiatalabbak, vagyis 18-25 év közöttiek a futást, úszást, labdarúgást és erősítést részesítik előnyben, addig a 46-55 évesek általában a séta és a kerékpározás mellett döntenek. Megyeszékhelyen, városokban és Budapesten közel hasonló arányban vannak azok (17 és 19 százalék között), akik a futást választják, míg az úszás leginkább a fővárosban kedvelt. A leggyakrabban végzett mozgásforma a végzettség alapján is különbözik. A futás és úszás kedveltebb a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében, 19, illetve 18 százalékuk űzi ezeket a sportokat. Míg a legfiatalabbak 11 százaléka rendszeresen focizik, ez az arány az idősebbek között folyamatosan csökken. Milyen gyakran sportol?A napi rendszerességgel gyaloglók nagy része – 72 százaléka – válaszolt úgy, hogy nem szenved semmilyen krónikus betegségben. A rendszeresen sétáló fiatalok, a 18 és 25 év közöttiek jellemzője, hogy ezt a mozgásformát napi rendszerességgel végzik. 80 százalékuk számolt be arról, hogy minden nap szokott gyalogolni. A kerékpározó nők több mint fele (54 százaléka) napi rendszerességgel biciklizik. A nap, mint nap kerékpárral közlekedők legnagyobb arányban az idősebb korosztályból kerülnek ki, így az 56-65 évesek 67 százalékára, az 65 évnél idősebbek 59 százalékára ez jellemző. A sétálást választókkal szemben a naponta kerékpározók több mint fele, 51 százaléka szenved valamilyen krónikus betegségben. A futást választók között a nők 21 százaléka napi rendszerességgel fut, míg a férfiak 25 százaléka csupán hetente egyszer. Mindkét nem esetén az a leginkább jellemző, hogy 2-3 naponta mennek el kocogni. Az edzőterembe járók közül a legfiatalabbak jellemzően 2-3 naponta erősítenek, 86 százalékuk válaszolt úgy, hogy hetente többször is elmegy a konditerembe. A legkedveltebb sportok közül általában a labdarúgás és az edzőtermi erősítés veszi igénybe a legtöbb időt. A fővárosban élők és a 46 év felettiek kevesebb időt fordítanak sportolásra a fiatalabb, Budapesten kívül élőkhöz képest. A férfiak átlagosan több időt töltenek mozgással, mint a nők. A megkérdezettek átlagosan kicsit több mint 4 órát töltenek testmozgással egy héten. A fiatalabbak átlagban több időt szánnak a sportra. Míg a 18-25 évesek hetente majdnem 6 órát mozognak, addig a 65 év felettiek mozgással töltött ideje nem éri el a heti 3 órát. A heti testmozgás ideje a kor emelkedésével csökkenő tendenciát mutat. A kutatásról A Szinapszis Kft. rendszeresen végez piackutatásokat a felnőtt magyar lakosság körében különböző egészséggel kapcsolatos témákban. A 2010 nyarán végzett országos felmérés telefonos lekérdezéssel történt. A kutatásban összesen 1000 megkérdezett vett részt. Az kutatás a 18 éven felüli magyar lakosságra nézve reprezentatív. Forrás: Szinapszis Kft.
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..