Óvatosak az NHP-s cégek |
2015. december 23. szerda, 00:00 |
A jegybanki növekedési hitelprogram sikervállalkozásai nem foglalkoznak azzal, hogy a Budapesti Értéktőzsdén vonjanak be forrást. Márpedig a társasházi kazánfelújítással foglalkozó K-Láng Kft. megfelelni látszik e feltételnek: a teljes egészében forgóeszköz-finanszírozásra fordított 15 millió forintos hitelének köszönhetően évente a korábbinál kétszer annyi, 16-20 társasház fűtésének korszerűsítését tudja elvállalni, árbevétele 25 százalékkal emelkedett, létszámát pedig 5-ről 25 fősre bővítette. Csakhogy forgalma még így is 300-350 millió forint között mozog, ami a tőzsdére lépéshez soványnak tűnik. Ahhoz legalább egymilliárdos árbevétel kellene Kucsera szerint, a K-Láng közeli terveiben azonban ekkora mértékű bővítés nem szerepel.
Esélyesebbnek tűnik a tavalyi, 1,6 milliárd forintot meghaladó árbevétele alapján a magánkórházakat üzemeltető Dr. Rose Egészségyügyi Szolgáltató Kft., mely 260 millió forint növekedési hiteléből 600 millió forintos beruházást valósított meg, 3000 négyzetméterre növelve a páciensek kezeléséhez rendelkezésre álló teret. Ám nekik sem áll szándékukban a részvénytársasággá való átalakulás és a tőzsdei bevezetés – tolmácsolta a kft. két magánszemély tulajdonosa, Bleier Tibor Tamás és Illanitz Elemér Iván álláspontját a cég marketingosztálya. Méretük alapján e két cég jelenti a végpontokat azon kilenc kkv között, amelyeket az MNB NHP-s sikertörténetként szerepeltet a honlapján és a hitelt népszerűsítő televíziós reklámjaiban. Meglehet, rajtuk kívül vannak olyanok a november 27-ig együttesen közel 1900 milliárd forint értékben növekedési hitelt felvevő több mint 28 ezer kkv között, amelyek valóban elgondolkodnak a tőzsdei forrásbevonáson, csakhogy közülük az MNB egyet sem nevesített. Persze a Budapesti Értéktőzsdén most is vannak egymilliárd forintos éves árbevétel alatti és néhány százmilliós saját tőkéjű társaságok, tehát e paraméterek egyáltalán nem kizáró tényezők. Csakhogy ezek a kisebb cégek egyáltalán nem forrásbevonásra használják a tőzsdét, sőt még a nagyok sem. A többség tőzsdei szereplésének célja, hogy az alapítók a kezdeti befektetésüket meghaladó összegért szálljanak ki, részben vagy egészben, de sokan a marketingérték miatt (is) vannak jelen. Szakértők szerint csak a forrásbevonás érdekében aligha vállalják a kkv-k a nyilvános kitárulkozást, a tőzsdei léttel járó költségeket, ráadásul a bevonni kívánt összegek kevés befektető ingerküszöbét érhetik el. Ezen kíván változtatni az MNB, ám az ezt célzó, a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz jó másfél hónapja elküldött értékpapírosítási törvényjavaslatának sorsa egyelőre bizonytalan. Forrás: Csabai Károly, Világgazdaság Online Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
- A Mol jövőre 40 milliárd forintot költ belföldön kőolaj- és földgázkutatásra
- K&H: a magyarországi kkv-k a következő egy évben 8,3 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak
- Kiosztották az EXIM Awards 2022 díjait
- Megduplázódhat a nemteljesítő vállalati hitelek aránya jövő év közepére egy kutatás szerint
- Több mint 750 millió forintból fejlesztette logisztikai folyamatait a Coca-Cola HBC Magyarország
- Újabb állami földterületek kerülhetnek a gazdálkodókhoz
- Magyarországon egyedülálló digitális megoldást tesztel a BKK a reptéri busz vonalán
- TIM: csütörtökön indul a regisztráció az energiatámogatási programban
- A FreeDee regionális vezető szerepre tör a 3d nyomtatás kelet-közép-európai piacán
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..