100%-nak mennyi a fele? |
2010. május 14. péntek, 03:00 | |||
Sokszor találkozom mikro- és kisvállalkozói körben azzal a gondolkodásmóddal (tisztelet a kivételnek), hogy ha egy üzlet 50-50%-ban jó mindkét félnek, az már jó. Ehhez képest hallottam egy rendkívül szimpatikus nézőpontot: egy üzlet akkor igazán jó, ha 100%-ban jó mindkét félnek. Azaz a win-win (győztes-győztes) elv nem 50-50%-ot, hanem 100-100%-ot kell jelentsen, akkor tartalmas igazán. Az üzleti partner keresés, az értékesítés során előfordul (főleg egy cég indulásánál), hogy az ember csak a saját oldalát nézi, azaz mit vár az adott partnertől (bevétel, profit), mi lesz a haszon az ő számára – hiszen életben kell maradjon. Aztán ahogy kialakul a vevőkör, és jönnek a visszajelzések, egy korrekt vállalkozót már nem csak az foglalkoztat, honnan lesz az új vevő, már nem csak az eladás a lényeg, hanem az is, hogy a meglévő partnereknek (és aztán majd az új ügyfeleknek is) kiváló szolgáltatást adjon. A legjobb marketing vagy üzleti kommunikáció, minden cégtár vagy szakmai tudakozó megjelenés is kevés, még a Lépéselőny üzleti közösség tagság sem segít, ha nem ad jó szolgáltatást az ember. A cég fejlődése akkor lesz zökkenőmentes, ha folyamatosan kiemelkedően magas színvonalú szolgáltatást ad partnereinek. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy abban gondolkozzon: hogy tudnék többet adni, mint amit elvárnak tőlem? Így működik a gazdaság: ha jobbat adok, mint amit elvárnak tőlem, ha figyelek rá, hogy ne csak korrektül kiszolgáljam, hanem inkább bőségesen elhalmozzam a vevőimet, nincs az a konkurencia, aki árral, vagy azonosan jó elvárt minőséggel el fog tudni csábítani tőlem vevőket. Ez a gondolkodás jelenti nekem azt, ha nem 50-50%-ban, hanem mindkét fél számára 100-100%-ban gondolkozik valaki. Ahogy Tonk Emil fogalmazott: az ész azon ritka dolgok egyike, amiből ha adsz másnak, neked is megmarad! Azaz egy jó ötlet, egy kreatív gondolat sokszorosát érheti egy partner hálájában.
|