3000 telefonszám teszi az üzletembert |
2010. június 10. csütörtök, 03:00 | |||
Állítólag Svédországban, ha üzleti körökben mozog az ember, és nincs legalább 3.000 telefonszám, 3.000 potenciális kontakt a telefonjában, nem is tartják komoly üzleti partnernek. Ezt korábban egy pilóta ismerősöm mesélte, akivel nem tudom, mi lett azóta üzletileg, de egy alapigazságra rátapintott: ha marketingről van szó, a méret a lényeg.
Üzleti kommunikáció rendelésreLegalábbis ami az adatbázist illeti, akiknek kommunikálunk. Volt szerencsém a „hőskorban” hideg adatbázisoknak promóciós anyagokat küldeni és várni a csodát, illetve átéltem az opt-in listák gyártásának őrületét is. Egy pont azonban mindig közös volt: mindenki, aki eredményes akart lenni, aki több új vevőt akart elérni, aki növelni akarta a bevételét vagy a profitját, törekedett rá, hogy minél több helyre juttathassa el üzenetét. Ennek finomított verziója már egy üzleti közösség, ahol a feliratkozás része, hogy beállíthatom, milyen üzleti kommunikációk érdekelnek. A lényeg mégis ez: hogy tudok minél több embert elérni? Mikro és multiHogy gondolkozik egy átlagos mikro- és kisvállalkozás? Tisztelet a kivételnek, de jellemzően az a hozzáállás, hogy csak olcsó legyen, vagy ingyenes, és így próbál meg eredményeket elérni. Azonban egy szakmai tudakozó vagy cégtár ingyenes használata még nem vezet csodákhoz, ezt sokszor tapasztalhattam én magam is. Mi a teendő?Használja ki egy üzleti közösség, vagy magán közösségi portál erejét, építsen rengeteg kapcsolatot, cseréljen minél több névjegyet virtuálisan és a valóságban is! Az így nyert kapcsolatokat ápolja, érje el beleegyezésüket, hogy küldhessen nekik promóciót, másrészt érje el, hogy továbbküldjék ők is (tegye őket érdekeltté, motiválttá)! Így legálisan, viszonylag gyorsan, és széles körben szerezhet új érdeklődőket, potenciális partnereket.
|