3000 telefonszám teszi az üzletembert Nyomtatás
2010. június 10. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/Marekting: NévjegykártyaÁllítólag Svédországban, ha üzleti körökben mozog az ember, és nincs legalább 3.000 telefonszám, 3.000 potenciális kontakt a telefonjában, nem is tartják komoly üzleti partnernek. Ezt korábban egy pilóta ismerősöm mesélte, akivel nem tudom, mi lett azóta üzletileg, de egy alapigazságra rátapintott: ha marketingről van szó, a méret a lényeg.



Üzleti kommunikáció  rendelésre

Legalábbis ami az adatbázist illeti, akiknek kommunikálunk. Volt szerencsém a „hőskorban” hideg adatbázisoknak promóciós anyagokat küldeni és várni a csodát, illetve átéltem az opt-in listák gyártásának őrületét is. Egy pont azonban mindig közös volt: mindenki, aki eredményes akart lenni, aki több új vevőt akart elérni, aki növelni akarta a bevételét vagy a profitját, törekedett rá, hogy minél több helyre juttathassa el üzenetét. Ennek finomított verziója már egy üzleti közösség, ahol a feliratkozás része, hogy beállíthatom, milyen üzleti kommunikációk érdekelnek. A lényeg mégis ez: hogy tudok minél több embert elérni?

Mikro és multi

Hogy gondolkozik egy átlagos mikro- és kisvállalkozás? Tisztelet a kivételnek, de jellemzően az a hozzáállás, hogy csak olcsó legyen, vagy ingyenes, és így próbál meg eredményeket elérni. Azonban egy szakmai tudakozó vagy cégtár ingyenes használata még nem vezet csodákhoz, ezt sokszor tapasztalhattam én magam is.
A multik – akár szeretjük őket, akár nem – attól nőttek ilyen nagyra, mert valamit tudnak. Van olyan know-how a kezükben, ami lehetővé tette számukra a növekedést és a tőkefelhalmozást. Mit tesznek hát ők?
Nagyon komolyan megnézik a várható eredményességet, először próbára tesznek egy csatornát, majd a statisztikák alapján lépnek csak tovább. Ha ez megvan, akkor csak célirányosan, mégis a lehető legtöbb jónak bizonyult felületen próbálják elérni célpiacukat, hiszen pontosan tudják: nem a költség mértéke, hanem az elérhető bevétel a lényeg.

Mi a teendő?

Használja ki egy üzleti közösség, vagy magán közösségi portál erejét, építsen rengeteg kapcsolatot, cseréljen minél több névjegyet virtuálisan és a valóságban is! Az így nyert kapcsolatokat ápolja, érje el beleegyezésüket, hogy küldhessen nekik promóciót, másrészt érje el, hogy továbbküldjék ők is (tegye őket érdekeltté, motiválttá)! Így legálisan, viszonylag gyorsan, és széles körben szerezhet új érdeklődőket, potenciális partnereket.
Próbálja ki, milyen érzés rengeteg olyan embernek kommunikálni, akik ismerik Önt, nyitottak üzenetére, és reagálnak is!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.