Ügyfél oldalról, tiszteee-legj! Nyomtatás
2010. június 30. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marekting: a PR vásárlóerejeTalán még emlékszik rá, anno kisdobosként és úttörőként előfordult, hogy az oldalról érkező zászlónak meg kellett adnunk a kötelező tiszteletet. Önnél az ügyfél érezheti magát olyan kiemelt pozícióban, mint a zászló a sportcsarnokban annak idején?


Kis parkoló, kis bevétel?

Egyik ügyfelünknél voltam tárgyalni, akiknél az iroda nem pusztán a munkatársak dolgozóhelye, de bemutató- és értékesítő terem is egyben. Ezért számukra kiemelten fontos (lenne), hogy a hozzájuk érkező vevők és leendő új vevők közel parkolhassanak, kényelmesen közelíthessék meg az irodát, hiszen számos üzleti partner keresi fel őket nap, mint nap. Ezért nem is értettem: miért nem biztosítanak egyáltalán parkolóhelyet nekik, nekünk?

Ügyfélnek lenni tilos

Engem kifejezetten zavart, hogy hosszasan kellett köröznöm egy olyan környéken, ahol csupa „megállni tilos”, „parkolni tilos”, „behajtani tilos, kivéve bérlők” tábla vett körül, és kezdtem úgy érezni, nem szabad ügyfélként (sem) ideérkeznem, csak az itt dolgozóknak szól a környék. Ha valóban vevő lettem volna, azt hiszem, meg is fordultam volna és keresek egy jobban megközelíthető helyet.

Gondoskodás = PR = bevétel

Nem is gondolná az ember, mennyi profittól, eladástól esik el, ha nem gondolkodik előre és alaposan potenciális vevői fejével. Ha az ember időnként hajlamos rá, hogy ne csak saját nézőpontjával, de lehetséges új vevői szemével is megnézze, milyen az elérhetősége, mennyire könnyű tőle vásárolni, jelentősen megnöveli az esélyét, hogy minden akadályozó tényezőt kivesz a vevő pénztárhoz való haladása elől.

Ilyen pontok lehetnek:

-    egy megfelelő honlap, amely tájékoztat (gyorsan, egyértelműen, célirányosan) és regisztrál (hogy ne csak látogatókat, de potenciális ügyfeleket is gyűjtsön)

-    az ügyfelet vidáman, vonzóan váró recepció, aki gyorsan eligazít és biztosítja a kényelmes várakozást szükség esetén (hellyel és kávéval kínál, olvasnivalót ad)

-    gyors és pontos kiszolgálási, kiszállítási, számlázási rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a vevő azt, akkor és annyiért kapja, ahogy megegyeztek – ez mindennél fontosabb, és bizonyítja, hogy a cég komoly, lehet rá számítani.


Gondolja át, Önnél melyeket lehetne javítani a fenti pontok közül!


Németh Zoltán

Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.