Lengyelország továbbra is jó piac a magyar vállalatok számára |
2013. október 29. kedd, 00:00 | |||
Lakossági fogyasztásbővülés, növekvő kiskereskedelmi értékesítés és idén várhatóan 2 százalékkal növekvő GDP – három erős érv a Lengyelország felé tekintő hazai vállalkozások számára – derül ki az Atradius Hitelbiztosító legfrissebb előrejelzéséből. A lengyel piac továbbra is jelentős értékesítési potenciállal kecsegteti a hazai gépipari, vegyipari és műanyagipari illetve élelmiszeripari vállalatokat. „Az adatok vizsgálva azt kell látnunk, hogy az évek óta tartó gazdasági növekedés és az erős belső fogyasztás miatt Lengyelország ideális célország lehet a magyar exportőröknek a régióban. Ugyancsak pozitív a magyar vállalkozások szempontjából, hogy mind politikai, mind gazdasági szempontból Lengyelország igen alacsony kockázati szinten helyezkedik el” – mutatott rá Vanek Balázs , az Atradius Hitelbiztosító országigazgatója. A Lengyelország és Magyarország közötti gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok jól működnek, a két ország közötti árucsere-forgalom 2 százalékkal növekedett, és közel 3057 millió eurót tett ki 2013 első félévében. Az elmúlt években Magyarország leginkább elektromos és mechanikus eszközöket vásárolt Lengyelországtól. Ugyanakkor idén a jármű szektor részesedése nőtt, ez azonban főleg a Budapestre szánt metrószerelvényeknek köszönhető. Emellett az élelmiszerek, valamint a vegyipari és műanyagipari termékek behozatal produkált növekedést. Szintén jól szerepeltek a magyar piacon a könnyűipari termékek, főként a textilek és ruházati cikkek, valamint a cipők; utóbbi a magyar piacra belépő számos lengyel cipőgyártó vállalatnak köszönhető. Forrás: Világgazdaság Online - T.D.
|