Beszállókártya mobilkóddal, ruhavásárlás GPS-szel |
2009. szeptember 15. kedd, 03:00 |
Az idei sláger az iPhone-alkalmazás, de továbbra is az sms a leghatékonyabb mobilmarketing eszköz. Tudósítás a Mobile Marketing Forum első napjáról Berlinből. Nem csak hazánkban, de világszerte lassabban terjednek a mobilmarketing megoldások, mint azt a szakemberek évekkel ezelőtt remélték. A okostelefon-alkalmazások megjelenések idén sokat lendítettek ezen a szakterületen, de a lehetőségek még messze nincsenek kiaknázva – derült ki a nemzetközi mobilmarketing szövetség (MMA) idei konferenciáján, a Mobile Marketing Forumon Berlinben. A tavalyihoz hasonlóan még mindig leginkább a mobilmarketing hordozta óriási potenciálról beszéltek az előadók. Elhangzottak a megdöbbentő számok [lásd lentebb – a Szerk.] a mobil terjedéséről, a lenyűgöző technológiák és lehetőségek, a reklámköltési adatokból azonban kiderült, a nagy hirdetők többsége még mindig nem szívesen fordul ehhez az eszközhöz. A BMW német nyelverületen élő ügyfeleinél az iPhone-tulajdonosok aránya nem kevesebb, mint 37 százalék – mondta el előadásában Marc Mielau, a cég digitális média vezetője, aki esettanulmányaiban ezért nem meglepő módon szinte kizárólag iPhone-alkalmazásokat mutatott be. A Coca-Cola is három iPhone-alkalmazásról számolt be, amelyek közül az elsőként bevezetett Magic bottle-t, amely a készülék felrázásával adott választ a felhasználó kérdésére, félmillióan töltötték le egyetlen médiára költött cent nélkül – mondta el a vállalat globális mobilmarketing menedzsere, Hinde Pagani. A Gap ruházati márka is iPhone-ra tervezte legutóbbi, három hete futó, a Facebookkal és GPS alapú helyfüggő mobilmarketing megoldással kombinált mobilkampányát az Egyesült Államokban és a török Garanti bank is ezzel az eszközzel népszerűsítette az általa szponzorált futballválogatottat. Még egy hónapja sincs, hogy minden hirdető iPhone-alkalmazást akar, minden briefben ez szerepel, miközben elvárják, hogy magas elérést biztosítson a kampány. Közben az iPhone penetrációja Angliában mindössze négy százalék, a fiataloknál pedig nem éri el a fél százalékot sem – világított rá a problémákra Ben Scott Robinson, egy kis brit mobilreklám-ügynökség, a We Love Mobile vezetője egy tinédzsereket megcélzó, félresikerült kampány kapcsán. A szakember szerint éppen ezért nem szabad egyetlen divateszközt követni, mert célcsoporttól, az eszközök penetrációjától és kampánycéltól függően éppolyan hatékony lehet egy-egy régebbi módszer, a bluetooth, a mobilrádió, az mms vagy az sms-es kódbeküldős-kuponos megoldás. Ha tömeges elérést akar a hirdető, egyelőre úgy néz ki, a világ minden részén továbbra is az sms a legjobb megoldás. Bár a BMW digitális média vezetője állítása szerint az iPhone-alkalmazások népszerűsítésére esetükben nem volt szükség, mivel a felhasználók automatikusan rákeresnek a BMW szóra, a mobil kommunikációnak általánosságban egyik kulcskérdése az összehangolt médiahasználat. A tavalyi, budapesti Mobile Marketing Forum buzzwordjét, az integrált kommunikációt továbbgondolva azonban Mielau „interlinking”-ről beszélt, ahol a különböző médiafelületek hirdetései egymáshoz irányítják a fogyasztókat. A print, outdoor vagy tévéreklámok például a weboldalra küldhetik, vagy a mobilalkalmazás letöltésére buzdíthatják az embereket, de az online és mobilaktivitásoknak, a keresésnek, a bannereknek vagy a termékoldalaknak is támogatniuk kell egymást. „Nem muszáj minden kampányban minden egyes csatornát használni. Én inkább hiszek a 270 fokos interlinked kampányban, mint a 360 fokos integráltban” – jelentette ki. A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, a kezdeti lépésektől (cégalapítás, székhely választás) a magyar adózás, adó rendszer, a pénzügy és számvitel gyakorlati oldalán át az adóváltozások nyomon követéséig. Legális adómegtakarítási tippek az adószakértő tolmácsolásában. |