Beszállókártya mobilkóddal, ruhavásárlás GPS-szel |
2009. szeptember 15. kedd, 03:00 |
Az idei sláger az iPhone-alkalmazás, de továbbra is az sms a leghatékonyabb mobilmarketing eszköz. Tudósítás a Mobile Marketing Forum első napjáról Berlinből. Nem csak hazánkban, de világszerte lassabban terjednek a mobilmarketing megoldások, mint azt a szakemberek évekkel ezelőtt remélték. A okostelefon-alkalmazások megjelenések idén sokat lendítettek ezen a szakterületen, de a lehetőségek még messze nincsenek kiaknázva – derült ki a nemzetközi mobilmarketing szövetség (MMA) idei konferenciáján, a Mobile Marketing Forumon Berlinben. A tavalyihoz hasonlóan még mindig leginkább a mobilmarketing hordozta óriási potenciálról beszéltek az előadók. Elhangzottak a megdöbbentő számok [lásd lentebb – a Szerk.] a mobil terjedéséről, a lenyűgöző technológiák és lehetőségek, a reklámköltési adatokból azonban kiderült, a nagy hirdetők többsége még mindig nem szívesen fordul ehhez az eszközhöz. A BMW német nyelverületen élő ügyfeleinél az iPhone-tulajdonosok aránya nem kevesebb, mint 37 százalék – mondta el előadásában Marc Mielau, a cég digitális média vezetője, aki esettanulmányaiban ezért nem meglepő módon szinte kizárólag iPhone-alkalmazásokat mutatott be. A Coca-Cola is három iPhone-alkalmazásról számolt be, amelyek közül az elsőként bevezetett Magic bottle-t, amely a készülék felrázásával adott választ a felhasználó kérdésére, félmillióan töltötték le egyetlen médiára költött cent nélkül – mondta el a vállalat globális mobilmarketing menedzsere, Hinde Pagani. A Gap ruházati márka is iPhone-ra tervezte legutóbbi, három hete futó, a Facebookkal és GPS alapú helyfüggő mobilmarketing megoldással kombinált mobilkampányát az Egyesült Államokban és a török Garanti bank is ezzel az eszközzel népszerűsítette az általa szponzorált futballválogatottat. Még egy hónapja sincs, hogy minden hirdető iPhone-alkalmazást akar, minden briefben ez szerepel, miközben elvárják, hogy magas elérést biztosítson a kampány. Közben az iPhone penetrációja Angliában mindössze négy százalék, a fiataloknál pedig nem éri el a fél százalékot sem – világított rá a problémákra Ben Scott Robinson, egy kis brit mobilreklám-ügynökség, a We Love Mobile vezetője egy tinédzsereket megcélzó, félresikerült kampány kapcsán. A szakember szerint éppen ezért nem szabad egyetlen divateszközt követni, mert célcsoporttól, az eszközök penetrációjától és kampánycéltól függően éppolyan hatékony lehet egy-egy régebbi módszer, a bluetooth, a mobilrádió, az mms vagy az sms-es kódbeküldős-kuponos megoldás. Ha tömeges elérést akar a hirdető, egyelőre úgy néz ki, a világ minden részén továbbra is az sms a legjobb megoldás. Bár a BMW digitális média vezetője állítása szerint az iPhone-alkalmazások népszerűsítésére esetükben nem volt szükség, mivel a felhasználók automatikusan rákeresnek a BMW szóra, a mobil kommunikációnak általánosságban egyik kulcskérdése az összehangolt médiahasználat. A tavalyi, budapesti Mobile Marketing Forum buzzwordjét, az integrált kommunikációt továbbgondolva azonban Mielau „interlinking”-ről beszélt, ahol a különböző médiafelületek hirdetései egymáshoz irányítják a fogyasztókat. A print, outdoor vagy tévéreklámok például a weboldalra küldhetik, vagy a mobilalkalmazás letöltésére buzdíthatják az embereket, de az online és mobilaktivitásoknak, a keresésnek, a bannereknek vagy a termékoldalaknak is támogatniuk kell egymást. „Nem muszáj minden kampányban minden egyes csatornát használni. Én inkább hiszek a 270 fokos interlinked kampányban, mint a 360 fokos integráltban” – jelentette ki. A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, a kezdeti lépésektől (cégalapítás, székhely választás) a magyar adózás, adó rendszer, a pénzügy és számvitel gyakorlati oldalán át az adóváltozások nyomon követéséig. Legális adómegtakarítási tippek az adószakértő tolmácsolásában. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Év végére várhatóan meghaladja a 460 ezret az adókedvezményes nyugdíjbiztosítások száma
- Egyszerűsített havi bevallás az átalányadózóknak
- Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához
- Húsz százalékkal nőtt a lízingpiac a második negyedévvben
- NAV: már elérhető a hivatal új ügyintéző felülete
- K&H Bank: az OBA befizetés jelentősen csökkentette a profitot
- Lakáshitelbe menekülhetünk az infláció elől
- Adni jó!
- Fizetési kedvezménnyel segít a NAV
- Szakmai vélemény: még nem késő élni az 1 százalékos iparűzési adó lehetőségével
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..