English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Beszállókártya mobilkóddal, ruhavásárlás GPS-szel Nyomtatás E-mail
2009. szeptember 15. kedd, 03:00

Az idei sláger az iPhone-alkalmazás, de továbbra is az sms a leghatékonyabb mobilmarketing eszköz. Tudósítás a Mobile Marketing Forum első napjáról Berlinből.


09_15_veztNem csak hazánkban, de világszerte lassabban terjednek a mobilmarketing megoldások, mint azt a szakemberek évekkel ezelőtt remélték. A okostelefon-alkalmazások megjelenések idén sokat lendítettek ezen a szakterületen, de a lehetőségek még messze nincsenek kiaknázva – derült ki a nemzetközi mobilmarketing szövetség (MMA) idei konferenciáján, a Mobile Marketing Forumon Berlinben. A tavalyihoz hasonlóan még mindig leginkább a mobilmarketing hordozta óriási potenciálról beszéltek az előadók. Elhangzottak a megdöbbentő számok [lásd lentebb – a Szerk.] a mobil terjedéséről, a lenyűgöző technológiák és lehetőségek, a reklámköltési adatokból azonban kiderült, a nagy hirdetők többsége még mindig nem szívesen fordul ehhez az eszközhöz.

Miközben ugyanis a másfél milliárd televízióval szemben jelenleg 3,3 milliárd mobiltelefon és 4,1 milliárd felhasználó van a világon, a globális reklámköltés mindössze két százalékát teszi ki a mobilmarketing. Mike Wehrs, az MMA januárban megválasztott elnöke szerint ez az iparág legnagyobb problémája, és évekbe telhet, míg ebben jelentős változások történnek.

A prémium márkák természetesen könnyebben villoghatnak, célcsoportjukban többnyire már okostelefont, iPhone-t vagy Blackberryt használnak, ezekre pedig kreatívnál kreatívabb alkalmazásokat lehet fejleszteni, de a költések ott sem lépik át a teljes marketingbüdzsé egy-két százalékát.

Tarolnak az iPhone-alkalmazások

A BMW német nyelverületen élő ügyfeleinél az iPhone-tulajdonosok aránya nem kevesebb, mint 37 százalék – mondta el előadásában Marc Mielau, a cég digitális média vezetője, aki esettanulmányaiban ezért nem meglepő módon szinte kizárólag iPhone-alkalmazásokat mutatott be. A Coca-Cola is három iPhone-alkalmazásról számolt be, amelyek közül az elsőként bevezetett Magic bottle-t, amely a készülék felrázásával adott választ a felhasználó kérdésére, félmillióan töltötték le egyetlen médiára költött cent nélkül – mondta el a vállalat globális mobilmarketing menedzsere, Hinde Pagani. A Gap ruházati márka is iPhone-ra tervezte legutóbbi, három hete futó, a Facebookkal és GPS alapú helyfüggő mobilmarketing megoldással kombinált mobilkampányát az Egyesült Államokban és a török Garanti bank is ezzel az eszközzel népszerűsítette az általa szponzorált futballválogatottat.

Az iPhone-ra fókuszál jelenleg a Lufthansa is, azonban könnyebb dolga van a többi márkával szemben annyiban, hogy szolgáltatásokkal tudja magát népszerűsíteni a mobileszközön. Nem csak a jegyfoglalás lehetőségét kínálja így és a legfrissebb járatinformációkat, de különösen népszerű a mobilon keresztüli becsekkolás is a légitársaságnál, az összes check-in 11 százaléka zajlik így. Mint azt Marcus Casey, a társaság globális e-kereskedelem és mobil szolgáltatások igazgatója elmondta, meglepő módon nem csupán az üzletemberek használják ezt a szolgáltatást, de családok, és más célcsoportok is. Az interaktív térképen kiválasztható az ülés, a beszállókártyát pedig egy mobilkód formájában kapja meg a felhasználó, amit a reptéri leolvasók azonosítanak. A közeljövőben a cég a kapuhoz és más reptéri szolgáltatásokhoz navigálást szeretné megvalósítani GPS-rendszerrel.

Nem mindenki akar kísérletezni

Még egy hónapja sincs, hogy minden hirdető iPhone-alkalmazást akar, minden briefben ez szerepel, miközben elvárják, hogy magas elérést biztosítson a kampány. Közben az iPhone penetrációja Angliában mindössze négy százalék, a fiataloknál pedig nem éri el a fél százalékot sem – világított rá a problémákra Ben Scott Robinson, egy kis brit mobilreklám-ügynökség, a We Love Mobile vezetője egy tinédzsereket megcélzó, félresikerült kampány kapcsán. A szakember szerint éppen ezért nem szabad egyetlen divateszközt követni, mert célcsoporttól, az eszközök penetrációjától és kampánycéltól függően éppolyan hatékony lehet egy-egy régebbi módszer, a bluetooth, a mobilrádió, az mms vagy az sms-es kódbeküldős-kuponos megoldás. Ha tömeges elérést akar a hirdető, egyelőre úgy néz ki, a világ minden részén továbbra is az sms a legjobb megoldás.

Ezt támasztotta alá Dagmara Brylak, a Procter & Gamble regionális mobilszakértője is, aki a résztvevők közül talán a legkritikusabban állt a kérdéshez. Mint mondta, fogyasztóik többségének egyszerű mobiltelefonja van, amit döntően beszélgetésre és szöveges üzenetek küldésére használnak. Az alkalmazásokat nem tudják letölteni, nem olvasnak mobilkódot, a bluetooth- és helyfüggő megoldások pedig zavaróak számukra, nem szeretik, ha vásárlás közben eltéríti őket valami. Ezért úgy vélte, hiába állnak elő lenyűgöző kreatív ötletekkel és high-end megoldásokkal a mobilreklám ügynökségek, amíg nincsenek egységes mértékek és sztenderdek, amíg a wap-portálok használatának volumenéről nem egyeznek a különböző szolgáltatóktól kapott adatok, és amíg nem tudják, az egyes megoldások hogyan működnek, hogyan hatnak a fogyasztóra és a cég eladási számaira. „Nem akarunk tesztelgetni és kísérletezgetni, a tervezhetőségre van szükségünk” – közölte az ügyféloldali szakember.

Összehangolt médiumok és ügynökségek

Bár a BMW digitális média vezetője állítása szerint az iPhone-alkalmazások népszerűsítésére esetükben nem volt szükség, mivel a felhasználók automatikusan rákeresnek a BMW szóra, a mobil kommunikációnak általánosságban egyik kulcskérdése az összehangolt médiahasználat. A tavalyi, budapesti Mobile Marketing Forum buzzwordjét, az integrált kommunikációt továbbgondolva azonban Mielau „interlinking”-ről beszélt, ahol a különböző médiafelületek hirdetései egymáshoz irányítják a fogyasztókat. A print, outdoor vagy tévéreklámok például a weboldalra küldhetik, vagy a mobilalkalmazás letöltésére buzdíthatják az embereket, de az online és mobilaktivitásoknak, a keresésnek, a bannereknek vagy a termékoldalaknak is támogatniuk kell egymást. „Nem muszáj minden kampányban minden egyes csatornát használni. Én inkább hiszek a 270 fokos interlinked kampányban, mint a 360 fokos integráltban” – jelentette ki.

A márkák képviselői abban is egyetértettek, hogy a kommunikációs megoldásokat éppen ezért a jövőben a különböző, számtalan szegmensre specializált ügynökségek kizárólag közösen szállíthatják a hirdetőknek. Brylak úgy vélte, akárcsak néhány éve az online eszközök esetében, most a mobilmarketinggel is az a helyzet, hogy a nagy reklámügynökségeknél, ahol a pénz van, nincs meg a megfelelő tudás. Így a hirdetőknek egyelőre kisebb, a mobilra specializált ügynökségekkel kell együttdolgozniuk, de az eszköztár bővülésével egyre kevésbé tudják ezeket a szerteágazó kapcsolatokat menedzselni: az atl-, btl-, pr-, rendezvény-, online, mobilreklám és még a média ügynökségeknek is össze kell fogniuk. Bár az ügynökségi oldalról érkező felszólalók úgy vélték, a kreatívok attitűdjét ismerve ez szinte lehetetlen, Mielau leszögezte: „Márpedig így lesz, mert az ügyfelek ki fogják kényszeríteni”.


Forrás:
Kreatív Online, Lausek Esther

www.kreativ.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, a kezdeti lépésektől (cégalapítás, székhely választás) a magyar adózás, adó rendszer, a pénzügy és számvitel gyakorlati oldalán át az adóváltozások nyomon követéséig. Legális adómegtakarítási tippek az adószakértő tolmácsolásában.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Adózási tanácsadás

Adózási ügyekben kérdezzen tanácsadónktól!

Adózási tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

P-Sprint Szolgáltató Kft.
Horváth Lajosné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Zsarnóczay és Fivére Kft.
Zsarnóczay István

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Stocog Kft
Stockbauer Andrea

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Propek Bt.
Szabolcs Tünde

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.