A pozitív hírverés üzleti hatásai |
2010. augusztus 16. hétfő, 03:00 |
Mindenki szereti, vagy szeretné elmondani magáról: annyi megkeresésem van ajánlásokból, hogy nem is kell új vevők után kutatnom… De a három életbevágó lépés ahhoz, hogy ez bekövetkezzen? SzolgáltatásMindenekelőtt való, hogy a termékünk, szolgáltatásunk valóban kiemelkedőt nyújtson a partnereknek, hogy a használat során eleve olyan pozitív kép alakuljon ki bennük, amit már nem kell tovább magyarázni. Egy lépéssel visszább lépve ennek az alapja abban rejlik, ha az értékesítés során jól határoztuk meg, mire van valójában szüksége az ügyfélnek. Tudjuk meg, mit keres a partner, milyen problémát szeretne megoldani (ez a marketing feladata is), és ahhoz igazítva adjunk neki megoldást. Ha az igényeit ezek által ki tudjuk elégíteni, nem fogjuk tudni eltántorítani sem a későbbi vásárlásoktól, és attól, hogy messze földön jó hírünket vigye. KiszolgálásAz előző ponthoz szorosan kapcsolódik, hogy milyen élményt él át az ügyfél, amikor cégünkkel, munkatársainkkal találkozik. A portástól a raktárosig mindenki, aki valaha beszél és/vagy találkozik vevőkkel, muszáj, hogy egységes és pozitív képet mutasson a vállalkozásról. Ez az alapja annak, hogy ne úgy beszéljenek rólunk, mint „a cég, akinek jó a terméke, de az ügyfélszolgálat…”. Lehet gazdaságosan is megközelíteni ezt a kérdést (minél olcsóbb embereink legyenek), de akkor ne várjuk el a munkatársaktól, hogy őszinte lelkesedéssel és odaadóan végezzék munkájukat. Egy megbecsült, összetartó, motivált csapat a legjobb reklám a cégnek, hiszen nem csak akkor keltik majd jó hírünket, amikor az ügyfelekkel találkoznak, de az ő saját környezetük is azt látja majd rajtuk, hogy kiváló cégnél dolgoznak. Tudatos PRMuszáj energiát fordítani rá, hogy a cégünkkel kapcsolatos pozitív véleményeket, tapasztalatokat, élményeket összegyűjtsük és megmutassuk minden ügyfelünknek és leendő vevőnknek. A tudatos PR nem más, mint bizonyítékok gyűjtése arról: mások nagyra értékelnek bennünket. Ezt követően már az üzleti partnerkeresés minden lehetséges fórumán idézhetjük ezeket, egy üzleti közösségben, ingyenes cégjegyzékben, üzleti fórumokon, magazinokban, minden lehetséges helyen, ahol célcsoportunk adatokat gyűjthet rólunk.
|