10 dolog,amivel elriasztjuk ingatlanunk vevőjelöltjeit
Az érzelmek szerepe a választásban
Egy ingatlan eladása sokkal összetettebb kérdés, mint azt sokan gondolják. Nem szeretnék nagyon részletesen belemenni az ingatlaneladás folyamataiba, mivel ez a cikk nem erről szól, de nyilvánvalóan sok-sok állomáson keresztül vezet az út az ingatlan meghirdetésétől az eladásig.
Egy nagyon fontos állomás az adott lakás, vagy ház bemutatása a potenciális vevőknek.
Az egyik fontos törvényszerűség, amit mindenki tud, aki valaha egy picit is foglalkozott marketinggel, az a következő: AZ EMBEREK OTTHONAIKAT ÉRZELMI ALAPON VÁLASZTJÁK KI. A LOGIKÁT CSAK ARRA HASZNÁLJÁK, HOGY AZ ÉRZELMEK ÁLTAL HOZOTT DÖNTÉST SAJÁT MAGUK SZÁMÁRA MEGMAGYARÁZZÁK. Még azok is érzelmek alapján döntenek, akik most felháborodtak az előző mondatomon, és azt gondolják magukban, hogy „ez badarság, én a logika és a praktikum alapján keresek otthont”. Ha bárki úgy gondolja, hogy ez a törvényszerűség nem igaz, keressen meg, bebizonyítom.
Tehát a feladat adott. Kerüljük el, hogy a lakásunk, házunk iránt érdeklődő potenciális vásárlóból negatív érzelmeket váltsunk ki! A cél nyilvánvalóan az, hogy vevőjelöltünk szeressen bele a bemutatott ingatlanba. Rengeteg olyan dolog van, ami a „beleszeretést” megakadályozza. 1. Rendetlenség, piszok. 2. Koszos ablak, koszos függöny. 3. Leeresztett redőny, behúzott sötétítő függöny, sötétség. 4. Ételmaradék a konyhában, mosatlan halom a mosogatóban. 5. Használt fürdővíz a kádban. 6. A lakásban terjengő szagok (étel, dohány, füstölő). A bemutatás előtt nem árt alaposan kiszellőztetni a lakást. 7. Hangosan szóló TV, rádió. 8. Bevetetlen ágy, amely pontosan abban az állapotban van, ahogyan reggel kikeltek belőle. 9. Szanaszét hagyott ruhadarabok. 10. Az előző 9 pont tetszőleges kombinációja.
Logikusan gondolkodva nyilvánvaló, hogy a rendetlenség, a szag, a használt fürdővíz és az ételmaradék nem kerül átadásra a lakással együtt az adásvétel után. Ennek ellenére ezek a dolgok rendkívül negatív érzelmeket okozhatnak egy ingatlan bemutatásánál. Ezek mind olyan tényezők, amelyek akadályozzák az ingatlan és a vevőjelölt között létrejövő „szerelmet”.
Ha egy férfi egy hölggyel való első randevújára készül, nyilván nem mosdatlanul, borostásan, koszos és gyűrött ruhában érkezik. Ha így tenne, csak a csoda folytán nyerhetné el a hölgy szimpátiáját. Nincs ez másként az ingatlaneladásnál sem. Figyeljünk oda, és ne rontsuk annak az esélyét, hogy az érdeklődő beleszerethessen új otthonába!
Keszthelyi Péter
www.wellhome.hu
Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |