Mozgalmas nyárutó a szlovák piacon Nyomtatás
2015. november 06. péntek, 00:00

A szlovák piacon ősszel kiemelt kampányok hívták fel a figyelmet Magyarország főszezonon túl is elérhető szolgáltatásaira, elsősorban a célpiacon legnépszerűbb fürdő- és wellnesskínálat bemutatásával. A kedvelt „vizes" téma mellett szerepet kapott a régió bor- és pálinkakultúrájának, történelmi örökségének bemutatása, valamint az őszi kirándulási tippek népszerűsítése is – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.


Szeptemberben négyhetes Facebook-kampány indult, amely hetenként más régiót állított középpontba. A régióval kapcsolatos kérdésekre válaszolók között nyereményeket sorsoltak ki. Az őszi-téli pihenés a témája az október folyamán futó közép-dunántúli régiós kampánynak is, amely a szlovák határhoz közel fekvő célterületek egész évben működő spa és wellness szolgáltatásait népszerűsíti, elsősorban a Velencei-tó környékére fókuszálva. A kampány a női olvasókat, az aktív életmódot keresőket, a határmenti régiók lakosait és a szlovákiai magyarokat szólítja meg. „Megérdemli, hogy királyul érezze magát – őszi relax a királyi régióban" szlogennel a nyomtatott és online médiában jelennek meg a hirdetések, PR-cikkek, amelyek a www.madarsko.sk/strednezadunajsko kampányoldalra irányítják a vendégeket. A weboldalon az akcióhoz csatlakozott szolgáltatók mutatkoznak be.

Az észak-alföldi régió egészségturisztikai kínálatát személyesen ismerhették meg a szlovák média képviselői. A Szlovákia közép-keleti részében nagyon kedvelt Nyíregyháza-Hajdúszoboszló-Debrecen hármas nemcsak a híres fürdőkultúrájából adott ízelítőt a tanulmányútra meghívott turisztikai- és médiaszakembereknek, hanem a családi programlehetőségeket, gasztronómiai kínálatot és kulturális ajánlatokat is bemutatta.

A pozsonyi Zichy Palotában a kultúra kedvelőit szólították meg: a fertődi Esterházy kastély sajtókonferenciáján, amelyen a felújított kastélyt és a 2016-os Eszterházi Vigasságok fesztiválsorozatot népszerűsítették. Felszólalt Czimbalmosné Molnár Éva, Magyarország pozsonyi nagykövete és Esterházy Antal herceg is. A pozsonyi Vásárcsarnokban zajló, Kóstold meg a világot című gasztronómiai rendezvényen a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai irodája a turistacsalogató magyarországi úti célokat képviselte a magyar kiállítók mellett. A Jókai bableves és az elmaradhatatlan pörkölt a legkeresettebbek közé tartozott, a magyarországi kiadványokat is szívesen vitték a látogatók.

A Turizmus Világnapja alkalmából a Nagymegyeri Magyar Tannyelvű Szakközépiskolában zajló idegenforgalmi diákversenyen tartott szakmai előadást a Magyar Turizmus Zrt. szlovákiai képviselője. Az iskolában folytatott kérdőíves felmérés eredménye a fiatalabb generáció Magyarországra irányuló utazási szokásairól, motivációiról és információszerzési módszereiről nyújtott adatokat.

A Szlovákiából érkezett turisták kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakáinak száma havi viszonylatban stabil emelkedést mutat, a legfrissebb statisztikai adatok pedig 10 %-kal több vendégéjszakáról számolnak be az első nyolc hónapot tekintve, mint egy évvel ezelőtt.

Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.