Már az uborkaszezon sem a régi! - hogyan élhetik túl a kkv-k? Nyomtatás
2009. július 13. hétfő, 03:00
Hogyan élheti túl egy kkv a nyári holtszezont? Míg a turizmusban foszezon a nyár, a kis- és közepes vállalkozások többségénél a július-augusztus holtszezon, amikor jelentősen megcsappannak a bevételek.

uborkaszezonAzonban a válság hatására az idei "uborkaszezon" a szokásosnál is nehezebbnek ígérkezik. Hogyan juthat minimális befektetés árán többletbevételhez egy kkv a "leguborkább" uborkaszezonban is?

Miért nem vásárolnak a válságban az emberek?
"A legfontosabb két ok a következő: egyrészt az emberek a válságban befelé fordulók lesznek, a maguk bajával vannak elfoglalva és kevésbé veszik észre a hirdetést és a marketing üzeneteket. Másrészt az a hirdetés, az a marketing üzenet, aminek eddig ellen bírt állni a vevő annak most még jobban ellen fog állni! Tehát ha eddig nem működött egy hirdetés, akkor nem is fog" - magyarázza Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója. Hacsak, - tette hozzá - meg nem változtatjuk a kereteket:

A megoldás: csak egy kis átalakítás!
Ugyanis akik eddig nem reagáltak egy bizonyos üzenetre, egy másik üzenettel még elérhetők. Akik eddig egy bizonyos terméket egy okból elutasítottak, azok most megvehetik egy másik ok miatt, és amit eddig egy vevőkör elutasított, az most értékes lehet egy másiknak! Ezért, az ilyenkor szokásos, költséges új termék bevezetés helyett, elég átalakítani, vonzóvá tenni a régit. Erre több hatékony megoldás létezik:
- Új csomagolás. Ha eddig lila volt, most legyen zöld; ha nagy volt, most legyen kicsi, zsebre tehető, ha dobozban volt, most legyen zacskóban. A lényeg, hogy legyen teljesen más, mint eddig volt.
- Új név. Ha eddig a termék egy probléma megoldását árulta, akkor mostantól kínáljon elérhető előnyt. Ha eddig karcsúságot ígért, most kínálja a kövérség ellenszerét, vagy a csábító külsőt, vagy egészséges szívet.
- Új piac. Ha eddig a kis cégek voltak a vevők, most kínálhatjuk sikerorientált kisvállalkozóknak. Ha eddig a fiataloknak, akkor most azoknak, akik nem érzik magukat öregnek. Az a fontos, hogy adjunk el másnak, mint akiknek eddig.

A termék átalakításának módszere nem csak az uborkaszezont segít átvészelni, hanem segít megerősödni, és nagyobb lendülettel kezdeni a szezont, amikor újra beindul az üzlet - mondta Wolf Gábor kkv marketing szakértő.

A suszter, akinek nem lyukas a cipője
"Pontosan ezekkel módszerekkel alakítottuk át és vezettük be újra a kkv-knak szóló Navigátor Marketing Magazint (www.navigatormarketingmagazin.hu). Megváltozott a név, a desing, a csomagolás. Mindez minimális költséget jelentett és a felturbózott Navigátorral a nyár első harmadában foszezont meghazudtoló eredményeket értünk el" - árulta el Wolf Gábor.

Az egyik legjobban bevált nyári akció - "Ahány fok, annyi % engedmény!"
A kampány lényege, hogy egy adott napon (vagy hétvégén) a cég egyes termékeire akkora engedményt kínál, ahány fok van éppen! Legyen a mérőeszköz a bolt külsején lévő hőmérő, vagy a met.hu aktuális hőmérsékletjelentése - a lényeg, hogy ha 25 fok van, akkor 25% engedmény, de ha 30 fokos hőség van, akkor hadd kompenzáljuk a hőgutát egy még nagyobb kedvezménnyel!

Forrás:
Front Page Communicatin

www.btl.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.