Az európaiak 40 százaléka idén nem tervez nyaralást Nyomtatás
2010. július 06. kedd, 03:00

Lépéselőny/Gazdaság: Nyaralás 2010.Az európaiak 40 százaléka az idén nem tervez nyaralást.  A kelet-európai lakosság 61 százaléka, a nyugat-európaiaknak 37 százaléka marad otthon. A magyarok több mint fele mond le a nyaralásról az idén – derül ki a GfK Association és a Wall Street Journal Europe legfrissebb közös felméréséből. A megkérdezettek több mint harmada – amennyiben mégis a pihenés mellett dönt – legfeljebb 1 000 eurós kiadással számol. Magyarországon a lakosság egynegyede költ 1 000 euró alatt személyenként és évente nyaralásra. Ami az utazás idejét illeti, az egy illetve két hetes nyaralások a legjellemzőbbek. Az európaiak legszívesebb saját országukban, pihenéssel töltik el a vakáció napjait.


A GfK Association és a Wall Street Journal Europe legfrissebb közös felmérésében 16 ország lakosságának utazási szokásait vizsgálta. Többek között arra keresték a választ, hogy az emberek terveznek-e az idei évben nyaralást, amennyiben igen, mennyi időre fognak elutazni, várhatóan mennyit költenek majd, és melyek a kedvenc elfoglaltságaik a vakáció alatt.

A megkérdezettek csaknem 40 százaléka idén nem tervez utazást. Míg Kelet-Európában a lakosság 61 százaléka tervei szerint nem megy nyaralni, addig a nyugat-európaiaknak mindösszesen 37 százaléka marad otthon. A leglelkesebb utazók a svédek, 87 százalékuk tervez valamilyen utazást, őket a hollandok (85%) és a belgák (77%) követik. A magyar lakosság valamivel több mint a fele (65%) mond le a nyaralásról idén. A bolgárok utaznak a legkevesebbet, mintegy 70 százalékuk tölti otthon szabadságát.

Valamennyi országban elsősorban a fiatalok utaznak szívesen. Németország az egyetlen olyan ország, ahol nincs különbség az idősebbek és a fiatalok között, náluk minden korosztály szokott vakációzni.
Lépéselőny/Gazdaság: 2010. európai nyaralási szokások

Mennyit költenek el a nyaralók utazásaikra évente?

A válaszadók több mint harmada legfeljebb 1 000 eurót tervez elkölteni személyenként a 2010-es nyaralására, 21 százalékuk pedig legfeljebb 500 eurós kiadással számol. Körülbelül 10 százalékuk        1 000 és 2 000 euró között fog költeni. Svédországban ennek több mint dupláját, azaz 27 százalékot tesznek ki azok, akik 1 000 és 2 000 euró közötti összeget terveznek elkölteni nyaralásuk során. A hollandoknál és a belgáknál az 1 000 és 2 000 euró közötti költést tervezők aránya mintegy 20 százalék. Az országok átlagát tekintve a nyaralóknak mindösszesen 9 százaléka fog több mint 2 000 eurót költeni. Az amerikaiak esetében ez az adat 18 százalékot tesz ki, őket a britek és a hollandok követik (16% és 13%).

Magyarországon a lakosság 25 százaléka költ 1 000 euró alatt személyenként és évente nyaralásra, mindösszesen 1 százalékuk 1 000 és 2 000 euró között.

Mennyi időre mennek az emberek nyaralni?

A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint 30 százaléka két hétre megy nyaralni minden évben, közel ugyanennyien csak egy hétre. A válaszadók 13 százaléka pedig hét napnál kevesebb időt tölt el nyaralással évente. Minden ötödik megkérdezett minden évben 3 vagy 4 hétre utazik el. Ez különösen a hollandokra, a britekre és a belgákra jellemző. A hollandok 17 százaléka megy el öt hetes, vagy hosszabb nyaralásra (összes ország: 7%), így – a kiadásokat is figyelembe véve – a hollandok első számú utazóknak tekinthetők. A németeknek közel a fele utazik el két hétre minden évben, 20 százalékuk három vagy négy hétre, és csak 3 százalékuk több mint 5 hétre évente.

Hova mennek legszívesebben nyaralni?

A megkérdezettek kétharmada jobban szeret saját országában üdülni. Ez az arány éppen 50 százalék alatt van Nyugat-Európában. A dél-európaiak különösen szeretnek saját országukon belül maradni: a portugálok majdnem 70 százaléka, közel ugyanennyi spanyol és olasz, a franciáknak pedig 60 százaléka szeret hazájában nyaralni. A legtöbb amerikai (80%) szintén nem utazik külföldre, és ez az arány 95 százalékos a törökök között. Németországban az emberek 37 százaléka nyaral saját országában, mintegy 30 százalékuk utazik olyan dél-európai országokba, mint pl. Franciaország, Olaszország és Spanyolország, míg 7 százalékuk látogat el Közép-Kelet-Európába (a nyugat-európai átlag: 3%). A német nyaralóknak csak 2 százaléka repül Ázsiába és Afrikába, és mindösszesen 1 százalékuk Amerikába.

Mivel foglalatoskodnak leginkább nyaralás alatt?

Arra a kérdésre, hogy mivel töltik el szívesen az idejüket nyaralás alatt (a megkérdezettek legfeljebb két tevékenységet neveztek meg), a válaszadók 37 százaléka azt válaszolta, hogy könyvet olvas, vagy egyszerűen csak kikapcsolódik, illetve játszik. Az európaiak több mint fele (58%) a pihenést részesíti előnyben, ez az arány a németeknél 69 százalék. Ezzel szemben az amerikaiaknak csak 10 százaléka választja a “dolce far niente”-t (édes semmittevést). Többségük inkább meglátogatja barátait és rokonaikat (25%), sportol (16%), vagy bárokban, klubokban és diszkókban (15%) szórakozik nyaralás közben.

A különböző országok és kultúrák felfedezése a második legkedveltebb időtöltés nyaraláskor, az európaiak 34 százaléka választja a pihenés e formáját. Ugyanakkor a belga és a holland válaszadók fele lelkes városnéző. Németországban két időtöltés között oszlik meg a második hely: 26 százalékuk szívesen fedezi fel más országok kulturális sajátosságait, és ugyanennyien sportolnak nyaralás alatt. A törökök (43%) és a csehek (37%) különösen szívesen töltik idejüket sportolással nyaralás közben. A harmadik legnépszerűbb nyaralás közben végzett tevékenység az európaiak körében a sportolás (18%), ezt követi a barátok és rokonok látogatása (17%), valamint bárokba, klubokba és diszkókba (16%) járás.

A külföldi konyhaművészet felfedezését a megkérdezettek 13 százaléka, a németeknek pedig 19 százaléka kedveli.

A felmérésről

A GfK Association és a The Wall Street Journal Europe (WSJE) közös, nemzetközi „Nyaralás” című felmérése során 2010 tavaszán 16 országban összesen 16 364 főt (15 év felettieket) kérdeztek meg arról, hogy az európaiak szoktak-e nyaralni, ha igen, mennyi ideig, a nyaralás során mivel töltik el legszívesebben az idejüket (a megkérdezettek legfeljebb két tevékenységet neveztek meg). Hová utaznak, és idén személyenként mennyit terveznek elkölteni a nyaralásukra.

Forrás: GfK Hungária


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalat-gazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.