Futballklubok-Világkörüli üzlet Nyomtatás
2009. július 30. csütörtök, 03:00

A futball egyre inkább globális lesz. Míg a kilencvenes évek elejéig lényegében csak Európához és Dél-Amerikához kötötték, azóta a többi kontinensen is rohamosan terjed.


07_30_gazd1994-ben az USA-ban rendezték a világbajnokságot, 2002-ben Japánban és Dél-Koreában, 2010-ben pedig Dél-Afrika ad majd otthont az eseménynek. Ezzel párhuzamosan nott a sportra szakosodott globális tévécsatornák száma, és persze az Internet-hozzáférés is. Bár korábban Puskás vagy Pelé híre is sok helyre eljutott, David Beckham volt az elso, akinek globális ismertsége elérte a 99 százalékot. A futball rajongóinak száma pedig egyre növekszik. (Idén augusztustól a jobb könyvesboltokban már kapható a jelen cikk szerzojének új könyve: „Mágikus márkázás – Beckham”, amelyben azt vizsgája, hogy miként lehet egy futballistából globális márka? A Szerk.)
A világ legnépszerubb klubja jelenleg a Manchester United: már az ezredforduló környékén 71 millióra becsülték globális rajongótáborát, jelenleg pedig már 333 millióra teszik. Azaz a világon minden 20. ember United rajongó!

Ezt támasztja alá az a friss felmérés is, miszerint a Manchester United hivatalos honlapját meglátogatók nyolcvannégy százaléka külföldi. Külföldi a látogatók többsége az angol Arsenal, Chelsea és Liverpool, a spanyol Barcelona és Real Madrid, valamint az olasz AC Milan weboldalán is. A tíz legnagyobb európai klub közül mindössze három esetében van a hazai „online szurkolótábor” többségben: az Internazionale, a Juventus és a Bayern München gárdájánál.

Ha a nemzeteket vizsgáljuk, az még tanulságosabb: az élen az angol klubok állnak, melyeknek különösen Ázsiában nagy a népszerusége. Ezt turnékkal is építik: a Manchester United és a Liverpool 2009-ben is itt tartja legfontosabb bemutató meccseit. A Liverpool nyolc éven belül már harmadszor választotta a Távol-Keletet. A két legnagyobb spanyol klub, a Barcelona és a Real Madrid némileg hátrébb szerepel a listán – közülük elobbinek nagyobb a külföldi tábora, ami vélhetoen az idei Bajnokok Ligája gyozelemnek is köszönheto.

Ahogy már szó volt róla, az olasz klubok lemaradtak, akárcsak a fociban. Az egyetlen itáliai csapat, ahol a látogatók több mint fele 07_30_gazd2külföldi, az AC Milan. A legtöbben az USA-ban kattintottak a csapat weboldalára – valószínuleg David Beckhamnek köszönhetoen, aki idén a Milanban játszott kölcsönben, és épp most tért vissza a Los Angeles Galaxybe.
Július 19-én pedig az USA-ban meg is mérkozött egymással az olasz és az amerikai csapat – és a Galaxy két gólja épp Beckham elokészítésébol született. A tíz legnagyobb európai futballklub sajátos honlap-rangsorában az utolsó helyre a Bayern München került. Weboldalának látogatói közül mindössze 15% kerül ki külföldrol – a Manchester Unitednál épp fordított az arány!

A fenti lista fényében nem csoda, hogy hol turnéznak, játszanak idén nyáron bemutató meccseket a fenti csapatok. A Barcelona, a Real, a Chelsea, a Milan és az Internazionale az USA-t választotta. A World Fotball Challenge nemzetközi tornán, a Chelsea, a Milan és az Internazionale is részt vesz, míg az észak-amerikai kontinenst a mexikói Club America képviseli.
A Liverpool és a Manchester United ezúttal is a Távol-Keletre utazik. Mindössze három csapat marad Európában, egy kivételével azonban ezek a gárdák is igyekeznek minél több külföldi meccset beiktatni. Az Arsenal például megmérkozik Spanyolországban a Valenciával, Németországban a Hannoverrel, és a hazai szurkolók nagy örömére itthon a Haladással. A Juventus, mely a lista alapján a második legkevesebb külföldi rajongóval rendelkezik, a spanyolországi Béke-kupán igyekszik nemzetközi imázsát építeni.
A lista utolsó helyén álló Bayern München viszont mindössze egy külföldi felkészülési meccset játszik, azt is Ausztriában – mellesleg innen érkezett a legtöbb látogató a klub weboldalára.
A német klub vezetoi vélhetoen úgy gondolták, többet nyernek azzal, ha maguk hívnak meg nemzetközileg népszerubb csapatokat, így építve a Bayern nemzetközi imázsát. A július végén megrendezett Audi kupán így a Manchester United, az AC Milan és az argentin Boca Juniors is részt vesz.


Forrás:
PR Herald, Papp-Váry Árpád Ferenc

www.prherald.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.