Futballklubok-Világkörüli üzlet |
2009. július 30. csütörtök, 03:00 |
A futball egyre inkább globális lesz. Míg a kilencvenes évek elejéig lényegében csak Európához és Dél-Amerikához kötötték, azóta a többi kontinensen is rohamosan terjed. 1994-ben az USA-ban rendezték a világbajnokságot, 2002-ben Japánban és Dél-Koreában, 2010-ben pedig Dél-Afrika ad majd otthont az eseménynek. Ezzel párhuzamosan nott a sportra szakosodott globális tévécsatornák száma, és persze az Internet-hozzáférés is. Bár korábban Puskás vagy Pelé híre is sok helyre eljutott, David Beckham volt az elso, akinek globális ismertsége elérte a 99 százalékot. A futball rajongóinak száma pedig egyre növekszik. (Idén augusztustól a jobb könyvesboltokban már kapható a jelen cikk szerzojének új könyve: „Mágikus márkázás – Beckham”, amelyben azt vizsgája, hogy miként lehet egy futballistából globális márka? A Szerk.) A világ legnépszerubb klubja jelenleg a Manchester United: már az ezredforduló környékén 71 millióra becsülték globális rajongótáborát, jelenleg pedig már 333 millióra teszik. Azaz a világon minden 20. ember United rajongó! Ezt támasztja alá az a friss felmérés is, miszerint a Manchester United hivatalos honlapját meglátogatók nyolcvannégy százaléka külföldi. Külföldi a látogatók többsége az angol Arsenal, Chelsea és Liverpool, a spanyol Barcelona és Real Madrid, valamint az olasz AC Milan weboldalán is. A tíz legnagyobb európai klub közül mindössze három esetében van a hazai „online szurkolótábor” többségben: az Internazionale, a Juventus és a Bayern München gárdájánál. Ha a nemzeteket vizsgáljuk, az még tanulságosabb: az élen az angol klubok állnak, melyeknek különösen Ázsiában nagy a népszerusége. Ezt turnékkal is építik: a Manchester United és a Liverpool 2009-ben is itt tartja legfontosabb bemutató meccseit. A Liverpool nyolc éven belül már harmadszor választotta a Távol-Keletet. A két legnagyobb spanyol klub, a Barcelona és a Real Madrid némileg hátrébb szerepel a listán – közülük elobbinek nagyobb a külföldi tábora, ami vélhetoen az idei Bajnokok Ligája gyozelemnek is köszönheto. Ahogy már szó volt róla, az olasz klubok lemaradtak, akárcsak a fociban. Az egyetlen itáliai csapat, ahol a látogatók több mint fele külföldi, az AC Milan. A legtöbben az USA-ban kattintottak a csapat weboldalára – valószínuleg David Beckhamnek köszönhetoen, aki idén a Milanban játszott kölcsönben, és épp most tért vissza a Los Angeles Galaxybe. Július 19-én pedig az USA-ban meg is mérkozött egymással az olasz és az amerikai csapat – és a Galaxy két gólja épp Beckham elokészítésébol született. A tíz legnagyobb európai futballklub sajátos honlap-rangsorában az utolsó helyre a Bayern München került. Weboldalának látogatói közül mindössze 15% kerül ki külföldrol – a Manchester Unitednál épp fordított az arány! A fenti lista fényében nem csoda, hogy hol turnéznak, játszanak idén nyáron bemutató meccseket a fenti csapatok. A Barcelona, a Real, a Chelsea, a Milan és az Internazionale az USA-t választotta. A World Fotball Challenge nemzetközi tornán, a Chelsea, a Milan és az Internazionale is részt vesz, míg az észak-amerikai kontinenst a mexikói Club America képviseli. A Liverpool és a Manchester United ezúttal is a Távol-Keletre utazik. Mindössze három csapat marad Európában, egy kivételével azonban ezek a gárdák is igyekeznek minél több külföldi meccset beiktatni. Az Arsenal például megmérkozik Spanyolországban a Valenciával, Németországban a Hannoverrel, és a hazai szurkolók nagy örömére itthon a Haladással. A Juventus, mely a lista alapján a második legkevesebb külföldi rajongóval rendelkezik, a spanyolországi Béke-kupán igyekszik nemzetközi imázsát építeni. A lista utolsó helyén álló Bayern München viszont mindössze egy külföldi felkészülési meccset játszik, azt is Ausztriában – mellesleg innen érkezett a legtöbb látogató a klub weboldalára. A német klub vezetoi vélhetoen úgy gondolták, többet nyernek azzal, ha maguk hívnak meg nemzetközileg népszerubb csapatokat, így építve a Bayern nemzetközi imázsát. A július végén megrendezett Audi kupán így a Manchester United, az AC Milan és az argentin Boca Juniors is részt vesz. Forrás: PR Herald, Papp-Váry Árpád Ferenc A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai megállapodást kötött a Wizz Air és az OMV zöld üzemanyagok szállításáról
- Az OECD országaiban gyorsult az infláció szeptemberben
- TIM: német partnerrel erősít az akkumulátorgazdaságban is a ZalaZONE
- Az EU véglegesen jóváhagyta, hogy 2024-től egységesek legyenek a mobilkészülékek töltői
- A forint/euró árfolyam
- Csökkentette világgazdasági növekedési előrejelzését az OECD
- Kutatók éjszakája - Mesterséges intelligencia, portrérajzoló robot és az elmúlt 30 év legendás magyar számítógépei a SZTAKI-ban
- Államosítás előtt áll a legnagyobb német földgázimportőr
- Jelentősen romlottak a német gazdaság kilátásai az ifo gazdaságkutató szerint
- Az euróövezeti gazdasági aktivitás lassulásáról számol be az EKB legfrissebb jelentése
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..