Fizetési rendszer és az értékesítés Nyomtatás
2010. június 10. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/HR : Bérezés és motivációAmikor még kezdő pénzügyi tanácsadóként dolgoztam, rengeteg embert felvételiztettem, hogy csapatot toborozzak magam alá. Harmadik kérdésem minden alanytól az volt, hogy jobban motiválná e őt, ha kiemelkedő teljesítménye magasabb jutalékot eredményezne? Szinte a válaszok 99%-a az „igen” volt!



Nézzünk meg egy alkalmazotti munkaviszonyt:.

•    Emberünk bemegy a hivatalba, leül a megszokott helyére és várja a kedves ügyfeleket, természetesen nem mindig kedvesen. Már ez is furcsa nem? Egy üzletkötő biztos, hogy mindig alázatos és negédes egy ügyféllel, egy közalkalmazott korántsem.
A válasz egyszerű:.
•    Utóbbinak nem áll semmilyen érdekében, hogy az adott ügyfelet a lehető legkészségesebben szolgálja ki. Nem baj, ha elhúzódik az ebédszünet és az sem baj, ha közjátékként becsúszik egy kis trécselés a kollegínákkal.

Vajon hogyan változna a helyzet, ha például egy önkormányzatban dolgozó ügyfélszolgálatos munkatárs minden kiszolgált ügyfél után kapna még pluszban mondjuk húsz forinton?
•    Napi 70-80 ügyfélnél nem is olyan rossz pénz.
•    Lehetne még egy „ügyintéző elégedettségi nyomtatvány” is az asztalon, melyen csak be kell ikszelnie egy rubrikát a távozó ügyfélnek egy 1-től 5 ig terjedő skálán.
1,2,3 esetén levonás, vagy jutalmazatlanság jár, 4 esetén viszont pl. plusz tíz, 5 esetén pedig plusz tizenöt forint járna az ügyintézőnek.
Nekem ne mondja senki, hogy nem lehet pénzzel motiválni egy dolgozót!

Egy értékesítőnél ugyan ez a helyzet:.

•    Ha havi fizetést kap valaki mondjuk heti legalább 3 szerződésért, sosem lesz érdekelt abban, hogy megcsinálja akár a tripláját, ezért nem is fogja. Ha viszont háromszoros teljesítményéért négyszeres jutalékot fizetünk, még az esőben is ügyfelekhez fog rohangálni, ha szüksége van a pénzre.
A fix fizetés legtöbb esetben az idő minél előbbi elütéséről szól unalmasan, lagymatag módon, míg a teljesítményalapú bérezés a hajtásról, precízitásról, ügyfélközpontúságról és persze a többszörös fizetésről. 
Nem mindegy miért dolgozunk, azért, hogy teljen már el gyorsabban az a nyolcadik munkaóra egy kis kávézással, hogy hazamehessünk, vagy a gazdaságot is fellendítve termeljünk valamit a semmittevés helyett.

Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.