HR és PR Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
A munkaadói márka motorja a Public Relations

Image

A vállalatok évente több millió dollárt költenek a vevői és befektetői közösségeknek szóló reklámra, hogy eladásukat, befektetéseiket és profitjukat növeljék. Mostanában azonban kezdenek rájönni, hogy eddig kevés figyelmet fordítottak azokra, akik az üzleti hasznot leginkább befolyásolják: a tehetséges munkavállalókra.

 


A munkaadói márka belülről kívülre hat - összhangba hozza a vállalat kultúráját, törekvéseit, értékeit és márkaígéretét. A legtöbb esetben a vállalatok rendelkeznek az alkalmazottak kiválasztásához kapcsolódó értékkel, amelyet a vállalaton belüli és kívüli kommunikációval meg lehet erősíteni. Ha mégsem, megfelelő környezetet kell teremteni, amely ezt az értéket a felszínre hozza. A többi márkához hasonlóan, a munkaadói márka is magában hordozza az alapvető termék-marketing stratégiákat, de ebben az esetben a termék maga az ember - az alkalmazásuk tapasztalata - az ügyfelek pedig a jelenlegi és a jövendő alkalmazottak. Az erős alkalmazói márka magában foglalja mindazt a munkaadói tapasztalatot, amely a vállalatnál megnyilvánul. Ez azért fontos, mert a munkaadói márka - és annak képessége, hogy a márkaígéret teljesül - hatékonyabbá teszi a toborzást, és vonzást gyakorol a befektetőkre, mivel növeli a dolgozók teljesítőképességét, elkötelezettségét és hűségét, ezáltal csökkenti az elvándorlást. A munkaadói márka ezért ma már szerepel a marketing és HR költségvetésben is. Egyes vállalatok új elemmel teszik sikeressé stratégiájukat: a HR-t támogató PR-ral.A HR-t támogató PR lendületet ad a munkaadói márkának

Közismert a public relations szerepe a vállalati image kialakításában és fenntartásában vagy a krízishelyzetek elhárításában, új irányzata pedig a HR célokat támogató PR.

Rendkívül eredményes lehet, ha a PR stratégiákat a munkaadói márka kialakításának folyamatába integráljuk. Képzeljük csak el, hogy a HR-t támogató PR a légiirányító torony, a munkafelvételi kampány pedig egy DC-10-es gép. A public relations úgy irányítja és navigálja a cég munkaadói márkaüzenetét, hogy az éppen a meghatározott célközönség ölében "landoljon". A kibocsátott reklámok, mint a munkaadói márkaüzenet összehangolt "járatai" jutnak célba a piac azon szegmenseihez, melyeket előzetesen szisztematikusan alkalmazott PR eszközökkel határoztak meg. 

Image

A PR legnagyobb ereje a hitelességében rejlik. Rendszeresen sajtóközleményeket és cikkeket szolgáltat a különböző hírközlési csatornáknak, és módja van a szerkesztés befolyásolására is. A cél, hogy a megfelelő médiumban megjelenő cikk vagy nyilatkozat az alkalmazói márkaüzenetet egy harmadik fél szempontjai szerint mutassa be. A közlő személyének hitelessége az üzenetet a hihetőség magas szintjére emeli. Arra ügyelni kell, hogy a nyilatkozatból egyértelmű legyen, a cég fizetett azért, hogy beszéljenek róla. Hatékony eszköz a reklám is. A PR és a reklám együttes módszerével pedig a munkaadói üzenet a fény sebességével juttatható el egyszerre nagyon sok emberhez.

A HR-t támogató public relations előnyei:

- emeli a vállalat ismertségét, növeli az alkalmazói márka vonzását

- az adott iparág szakértőjeként pozícionálja a vállalatot,

- a vállalat hitelességét külső véleményformálók erősítik

- növeli a vállalat hírnevét.

A HR-t támogató PR sokoldalú: a cikkek pozicionálásától kezdve, előadások, üzletági kerekasztal megbeszélések szervezésén át, a márkahatás vizsgálatának előkészítésével is foglalkozik. Ezek a tevékenységek további hasznot hoznak, például néhány cikk megjelenésének nyomán:

- hatékony toborzási anyag keletkezik

- a szervezet az álláslehetőségek "bajnokaként" jelenik meg

- világossá válnak a szervezet által nyújtott karrierépítési lehetőségek

- nő a jelentkezők száma és minősége

- csökken a toborzási ciklus ideje és költsége

- a szervezet belső munkatársai aktivizálódnak, "nyerő" -nek érzik magukat

- a szervezet kapcsolati hálót épít ki a befolyásos ipari szakemberekkel

- hatékony stratégiai anyag áll össze a cég karrier oldalára és a belső intranet oldalakra

A szervezeteknek a legtehetségesebb alkalmazottakra kell építeniük Image

A tehetséges munkaerői közösségek elérése egyre jobb befektetésnek tűnik, ezért a vezetők megkezdték a munkaadói márka kiépítését, és ennek megerősítésére a HR-t támogató PR stratégiák megalkotását. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a HR szerepe a jövőben erősödni fog.

A technikai fejlődés és az internet hatására a cégek, - kicsik vagy nagyok - ugyanolyan termékekkel állnak elő, a mozgásterük között alig van különbség, a vállalatokat egyre nehezebben lehet megkülönböztetni egymástól. Az eddigi leépítések, megszorítások, a juttatás-csökkentések után, újra tehetséges munkaerőre és a megtartásukra van szükség. A vállalatok nem remélhetnek további profitnövekedést a kevesebb munkaerő nagyobb teljesítmény elven működő rövidtávú, gyors taktikai megoldásoktól. Ráadásul a népesség elöregedése egy évtizeden belül munkaerőhiányt teremt.

A szervezeteknek a legtehetségesebb alkalmazottaikra kell építeniük, ha sikeresek akarnak maradni az új gazdaságban. Ma sok alkalmazott alulértékeltnek és túlhajszoltnak érzi magát. Az elbocsátások után, ha megtartották is munkahelyüket, a kemény recesszió megfáradt túlélőiként élik meg a helyzetüket. Becslések szerint az összes munkavállaló legalább 40 százaléka állásváltoztatást tervez, amint a gazdaságba és a munkaerőpiacba vetett bizalom növekedését tapasztalja. A munkaadóknak még ádázabb harcot kell vívniuk majd a tehetséges munkaerőért, ha dominó-elv effektusként a nagyobb munkaerőmozgással, a jobb életminőség iránti követelésekkel, a munkahely növekedéssel és az elöregedés hatásaival is számolniuk kell.

A munkavállalók kérdésére, "És nekem ebből milyen hasznom származik?", a munkaadónak meggyőző választ kell adnia. A HR-t támogató PR ehhez nyújt segítséget.

Forrás: HR Portál

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

További cikkeket a témában a "HR" rovatunkban olvashat



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.