HR és PR |
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A munkaadói márka motorja a Public RelationsA vállalatok évente több millió dollárt költenek a vevői és befektetői közösségeknek szóló reklámra, hogy eladásukat, befektetéseiket és profitjukat növeljék. Mostanában azonban kezdenek rájönni, hogy eddig kevés figyelmet fordítottak azokra, akik az üzleti hasznot leginkább befolyásolják: a tehetséges munkavállalókra.
A munkaadói márka belülről kívülre hat - összhangba hozza a vállalat kultúráját, törekvéseit, értékeit és márkaígéretét. A legtöbb esetben a vállalatok rendelkeznek az alkalmazottak kiválasztásához kapcsolódó értékkel, amelyet a vállalaton belüli és kívüli kommunikációval meg lehet erősíteni. Ha mégsem, megfelelő környezetet kell teremteni, amely ezt az értéket a felszínre hozza. A többi márkához hasonlóan, a munkaadói márka is magában hordozza az alapvető termék-marketing stratégiákat, de ebben az esetben a termék maga az ember - az alkalmazásuk tapasztalata - az ügyfelek pedig a jelenlegi és a jövendő alkalmazottak. Az erős alkalmazói márka magában foglalja mindazt a munkaadói tapasztalatot, amely a vállalatnál megnyilvánul. Ez azért fontos, mert a munkaadói márka - és annak képessége, hogy a márkaígéret teljesül - hatékonyabbá teszi a toborzást, és vonzást gyakorol a befektetőkre, mivel növeli a dolgozók teljesítőképességét, elkötelezettségét és hűségét, ezáltal csökkenti az elvándorlást. A munkaadói márka ezért ma már szerepel a marketing és HR költségvetésben is. Egyes vállalatok új elemmel teszik sikeressé stratégiájukat: a HR-t támogató PR-ral.A HR-t támogató PR lendületet ad a munkaadói márkának Közismert a public relations szerepe a vállalati image kialakításában és fenntartásában vagy a krízishelyzetek elhárításában, új irányzata pedig a HR célokat támogató PR. A PR legnagyobb ereje a hitelességében rejlik. Rendszeresen sajtóközleményeket és cikkeket szolgáltat a különböző hírközlési csatornáknak, és módja van a szerkesztés befolyásolására is. A cél, hogy a megfelelő médiumban megjelenő cikk vagy nyilatkozat az alkalmazói márkaüzenetet egy harmadik fél szempontjai szerint mutassa be. A közlő személyének hitelessége az üzenetet a hihetőség magas szintjére emeli. Arra ügyelni kell, hogy a nyilatkozatból egyértelmű legyen, a cég fizetett azért, hogy beszéljenek róla. Hatékony eszköz a reklám is. A PR és a reklám együttes módszerével pedig a munkaadói üzenet a fény sebességével juttatható el egyszerre nagyon sok emberhez. A HR-t támogató public relations előnyei: - emeli a vállalat ismertségét, növeli az alkalmazói márka vonzását - az adott iparág szakértőjeként pozícionálja a vállalatot, - a vállalat hitelességét külső véleményformálók erősítik - növeli a vállalat hírnevét. A HR-t támogató PR sokoldalú: a cikkek pozicionálásától kezdve, előadások, üzletági kerekasztal megbeszélések szervezésén át, a márkahatás vizsgálatának előkészítésével is foglalkozik. Ezek a tevékenységek további hasznot hoznak, például néhány cikk megjelenésének nyomán: - hatékony toborzási anyag keletkezik - a szervezet az álláslehetőségek "bajnokaként" jelenik meg - világossá válnak a szervezet által nyújtott karrierépítési lehetőségek - nő a jelentkezők száma és minősége - csökken a toborzási ciklus ideje és költsége - a szervezet belső munkatársai aktivizálódnak, "nyerő" -nek érzik magukat - a szervezet kapcsolati hálót épít ki a befolyásos ipari szakemberekkel - hatékony stratégiai anyag áll össze a cég karrier oldalára és a belső intranet oldalakra A szervezeteknek a legtehetségesebb alkalmazottakra kell építeniük A tehetséges munkaerői közösségek elérése egyre jobb befektetésnek tűnik, ezért a vezetők megkezdték a munkaadói márka kiépítését, és ennek megerősítésére a HR-t támogató PR stratégiák megalkotását. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a HR szerepe a jövőben erősödni fog. Forrás: HR Portál Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |