HR és PR |
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A munkaadói márka motorja a Public RelationsA vállalatok évente több millió dollárt költenek a vevői és befektetői közösségeknek szóló reklámra, hogy eladásukat, befektetéseiket és profitjukat növeljék. Mostanában azonban kezdenek rájönni, hogy eddig kevés figyelmet fordítottak azokra, akik az üzleti hasznot leginkább befolyásolják: a tehetséges munkavállalókra.
A munkaadói márka belülről kívülre hat - összhangba hozza a vállalat kultúráját, törekvéseit, értékeit és márkaígéretét. A legtöbb esetben a vállalatok rendelkeznek az alkalmazottak kiválasztásához kapcsolódó értékkel, amelyet a vállalaton belüli és kívüli kommunikációval meg lehet erősíteni. Ha mégsem, megfelelő környezetet kell teremteni, amely ezt az értéket a felszínre hozza. A többi márkához hasonlóan, a munkaadói márka is magában hordozza az alapvető termék-marketing stratégiákat, de ebben az esetben a termék maga az ember - az alkalmazásuk tapasztalata - az ügyfelek pedig a jelenlegi és a jövendő alkalmazottak. Az erős alkalmazói márka magában foglalja mindazt a munkaadói tapasztalatot, amely a vállalatnál megnyilvánul. Ez azért fontos, mert a munkaadói márka - és annak képessége, hogy a márkaígéret teljesül - hatékonyabbá teszi a toborzást, és vonzást gyakorol a befektetőkre, mivel növeli a dolgozók teljesítőképességét, elkötelezettségét és hűségét, ezáltal csökkenti az elvándorlást. A munkaadói márka ezért ma már szerepel a marketing és HR költségvetésben is. Egyes vállalatok új elemmel teszik sikeressé stratégiájukat: a HR-t támogató PR-ral.A HR-t támogató PR lendületet ad a munkaadói márkának Közismert a public relations szerepe a vállalati image kialakításában és fenntartásában vagy a krízishelyzetek elhárításában, új irányzata pedig a HR célokat támogató PR. A PR legnagyobb ereje a hitelességében rejlik. Rendszeresen sajtóközleményeket és cikkeket szolgáltat a különböző hírközlési csatornáknak, és módja van a szerkesztés befolyásolására is. A cél, hogy a megfelelő médiumban megjelenő cikk vagy nyilatkozat az alkalmazói márkaüzenetet egy harmadik fél szempontjai szerint mutassa be. A közlő személyének hitelessége az üzenetet a hihetőség magas szintjére emeli. Arra ügyelni kell, hogy a nyilatkozatból egyértelmű legyen, a cég fizetett azért, hogy beszéljenek róla. Hatékony eszköz a reklám is. A PR és a reklám együttes módszerével pedig a munkaadói üzenet a fény sebességével juttatható el egyszerre nagyon sok emberhez. A HR-t támogató public relations előnyei: - emeli a vállalat ismertségét, növeli az alkalmazói márka vonzását - az adott iparág szakértőjeként pozícionálja a vállalatot, - a vállalat hitelességét külső véleményformálók erősítik - növeli a vállalat hírnevét. A HR-t támogató PR sokoldalú: a cikkek pozicionálásától kezdve, előadások, üzletági kerekasztal megbeszélések szervezésén át, a márkahatás vizsgálatának előkészítésével is foglalkozik. Ezek a tevékenységek további hasznot hoznak, például néhány cikk megjelenésének nyomán: - hatékony toborzási anyag keletkezik - a szervezet az álláslehetőségek "bajnokaként" jelenik meg - világossá válnak a szervezet által nyújtott karrierépítési lehetőségek - nő a jelentkezők száma és minősége - csökken a toborzási ciklus ideje és költsége - a szervezet belső munkatársai aktivizálódnak, "nyerő" -nek érzik magukat - a szervezet kapcsolati hálót épít ki a befolyásos ipari szakemberekkel - hatékony stratégiai anyag áll össze a cég karrier oldalára és a belső intranet oldalakra A szervezeteknek a legtehetségesebb alkalmazottakra kell építeniük A tehetséges munkaerői közösségek elérése egyre jobb befektetésnek tűnik, ezért a vezetők megkezdték a munkaadói márka kiépítését, és ennek megerősítésére a HR-t támogató PR stratégiák megalkotását. Egyre nyilvánvalóbb, hogy a HR szerepe a jövőben erősödni fog. Forrás: HR Portál Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Munkaerő-kölcsönzők: 2023-ban gazdasági lassulás várható, recesszió nem
- Csökkent a munkanélküliségi ráta az euróövezetben és az EU-ban júliusban
- KSH: júliusban 4 millió 714 ezer volt a foglalkoztatottak száma
- TIM: idén is díjazzák a felelős munkáltatókat
- Elemzők: júniusban a nyári munkák beindulása is segítette a foglalkoztatást
- Elbocsátja a magyar jakuzzigyátó Wellis Zrt. 300 dolgozóját a dabasi üzeméből
- Indul a BKK Tandem
- Az OECD országaiban 5,1 százalékra csökkent a munkanélküliég márciusban
- BKIK: továbbra sem enyhül a munkaerőhiány az építőiparban
- Elemzők: továbbra is csúcson a foglalkoztatottság
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..