Ha kevés a bevétel: A Kiút Nyomtatás
2010. június 16. szerda, 04:26

Lépéselőny/ HR  : A munkatársképzés, ami bevételt hozTalálkoztam ma egy nagyon kedves ügyfelünkkel, és beszélgettünk kicsit a cégéről. Nem volt vidám sajnos, mivel még nem teljesen álltak talpra a válságot követően, de optimistán tekintett előre: már látta az út végét egy igazán életképes javaslat alapján.


A megszokott válasz, ha csökken a haszon

Előfordul minden cég életében (vagy majdnem minden cég életében), hogy belassulnak a rendelések, nem úgy mennek a dolgok, ahogy szeretné a vezetés, elmarad a bevétel, a profitról nem is beszélve. Mit tesz ilyenkor az átlag vállalkozás? Visszaveszi a marketing kiadásokat, nem költ oktatásra, a reprezentációs és utazási költségekről nem beszélve. Ezek logikus lépések gazdasági szempontból, hiszen először a közvetlen túlélést jelentő dolgokat kell rendezni. Milyen veszélyeket hordoz ez magában?
-    ha nincs marketing, nem értesül a piac róla, mire is költhetné el a pénzét nálunk + nem ismerünk meg új partnereket
-    ha nincs képzés, akkor pl. az értékesítők nem tudják lekezelni elég hatékonyan azt a kevesebb lehetőséget, amivel találkoznak, így elúsznak üzletek, csökken a bevétel, és így tovább…

Új megközelítés, ami üzletet hoz

A partneremnél ugyanez volt a helyzet, egyetlen fontos különbséggel. Ez a különbség azt gondolom, abból származik, hogy amikor jól ment a cégének, a megfelelő helyre (a szürkeállományába) fektette a pénzt, mert képzett gondolkodásra valló döntést hozott a nehéz helyzetben. A visszahúzódás, a teljes marketing stop helyett abba teszi minden energiáját, hogy az eddigieket nagyságrendekkel meghaladó mennyiségű ügyféllel tudjon találkozni! Sokkal többet tárgyal, sokkal több helyre megy el, jelentősen több időt, energiát és pénzt tesz bele, hogy megismerjen új vevő jelölteket, és őt is megismerjék.
Az eredménye: a tavalyihoz képest már duplázódni látszik a rendelésállomány, de még az út elején van. Biztos vagyok benne, hogy ez lesz a valódi kiút számára is!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban.