Ogilvy, multi, marketing Nyomtatás
2010. szeptember 10. péntek, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Ogilvy, multik és marketingMi a közös David Ogilvy és egy multinacionális cég marketingjében, és miben tér el ez egy kisvállalkozás üzleti partner keresési és értékesítési módszereitől? Tekintsünk be a kulisszák mögé, ahol nem a büdzsé nagysága, vagy az elérhető reklámkedvezmények a perdöntők, hanem egy egészen magától értetődő, mégis keveset használt megközelítés.


Ogilvy nem orákulum. Ön az?

Méltán világhírű, a „Reklámról” című könyvében is a sztármarketinges számtalanszor hitet tesz a mellett, hogy a közönségnek nem eladástechnikával kell eladni, hanem először rengeteg információt, adatot begyűjteni. Ogilvy nem vette a fáradtságot kutatások, statisztikák elemzéséhez, átnézéséhez, megfizetéséhez – mivel tudta jól: nem kell feltalálni a spanyolviaszt, csak azt kell adni az embereknek, amire vágynak. A közhelytől eltekintve ez mély igazság: amire és ahogy vágynak, és itt lép a képbe a marketing, a „csomagolás”. Számtalan halálra ítélt terméket, óriási lendülettel és kedvvel induló, majd elhaló vállalkozást, tiszavirág-életű kampányt láttam már, és mindegyikben volt egy közös: a készítőknek, tulajdonosoknak fogalmuk sem volt róla, ki a célpiac, és hogy gondolkoznak.

Multikulti

A multinacionális cégek ugyanezen az elven tervezik kampányaikat, és eltekintve a csillagászati összegektől, ezért sikeresek: pontosan kielemzik előre, melyik szegmenst mivel és hol érdemes megkeresni, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a kampány. Benne van a multinacionális cégek kultúrájában a piacelemzés, a piac felmérése, és bár óriási összegekről döntenek, mégsem pazarolják ész nélkül (legalábbis törekszenek rá), hanem adatokkal támasztják alá a célokat és igényeket.

Házi verzió

Mindezt a gondolkodást elsajátítani, lemásolni, és megvalósítani kisvállalkozói környezetben nem kerül sokba (sőt, szinte semmibe), mégis bődületes eredményeket hozhat. Nem kell hozzá más, csak józan paraszti ésszel átgondolni, milyen főbb használati előnyei és jellemzői vannak a termékemnek, szolgáltatásomnak? Kik használják elsősorban? (Ha erre a kérdésre harmadik átgondolásra is a „mindenki” jut eszébe, inkább írja le magának, milyen lenne egy igazán ideális vevő!) Hol találja meg őket?

Hogy használnák? Ez az a kérdés, amire a legtöbben elfelejtünk válaszolni, pedig a professzionális vevő kiszolgálásnak, az új vevő toborzásnak ez az alapja. A vevő fejével gondolkozni, számára kedvezővé és könnyűvé tenni, hogy beszerezze, használja és nagyra értékelje szolgáltatásunkat, termékünket – ez az út vezet a sikeres vállalkozás alapjaitól a stabil, masszívan nyereséges vállalatig.

Ezt követően nincs más hátra, mint egy üzleti közösségben, vagy ingyenes cégjegyzékben, vagy saját partnerei körében nekilátni és kérdezgetni a meglévő és potenciális partnereket! A válaszok kielemzéséből egyrészt érdekes dolgokra, másrészt rengeteg hasznos tapasztalatra tehet szert, hogy lásson neki az ügyfelek felé való üzleti kommunikációnak.


Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - klikk ide![LINK: mailto: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ]

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.