Ogilvy, multi, marketing |
2010. szeptember 10. péntek, 03:00 |
Mi a közös David Ogilvy és egy multinacionális cég marketingjében, és miben tér el ez egy kisvállalkozás üzleti partner keresési és értékesítési módszereitől? Tekintsünk be a kulisszák mögé, ahol nem a büdzsé nagysága, vagy az elérhető reklámkedvezmények a perdöntők, hanem egy egészen magától értetődő, mégis keveset használt megközelítés.
Ogilvy nem orákulum. Ön az?Méltán világhírű, a „Reklámról” című könyvében is a sztármarketinges számtalanszor hitet tesz a mellett, hogy a közönségnek nem eladástechnikával kell eladni, hanem először rengeteg információt, adatot begyűjteni. Ogilvy nem vette a fáradtságot kutatások, statisztikák elemzéséhez, átnézéséhez, megfizetéséhez – mivel tudta jól: nem kell feltalálni a spanyolviaszt, csak azt kell adni az embereknek, amire vágynak. A közhelytől eltekintve ez mély igazság: amire és ahogy vágynak, és itt lép a képbe a marketing, a „csomagolás”. Számtalan halálra ítélt terméket, óriási lendülettel és kedvvel induló, majd elhaló vállalkozást, tiszavirág-életű kampányt láttam már, és mindegyikben volt egy közös: a készítőknek, tulajdonosoknak fogalmuk sem volt róla, ki a célpiac, és hogy gondolkoznak. MultikultiA multinacionális cégek ugyanezen az elven tervezik kampányaikat, és eltekintve a csillagászati összegektől, ezért sikeresek: pontosan kielemzik előre, melyik szegmenst mivel és hol érdemes megkeresni, hogy a lehető leghatékonyabb legyen a kampány. Benne van a multinacionális cégek kultúrájában a piacelemzés, a piac felmérése, és bár óriási összegekről döntenek, mégsem pazarolják ész nélkül (legalábbis törekszenek rá), hanem adatokkal támasztják alá a célokat és igényeket. Házi verzióMindezt a gondolkodást elsajátítani, lemásolni, és megvalósítani kisvállalkozói környezetben nem kerül sokba (sőt, szinte semmibe), mégis bődületes eredményeket hozhat. Nem kell hozzá más, csak józan paraszti ésszel átgondolni, milyen főbb használati előnyei és jellemzői vannak a termékemnek, szolgáltatásomnak? Kik használják elsősorban? (Ha erre a kérdésre harmadik átgondolásra is a „mindenki” jut eszébe, inkább írja le magának, milyen lenne egy igazán ideális vevő!) Hol találja meg őket? Hogy használnák? Ez az a kérdés, amire a legtöbben elfelejtünk válaszolni, pedig a professzionális vevő kiszolgálásnak, az új vevő toborzásnak ez az alapja. A vevő fejével gondolkozni, számára kedvezővé és könnyűvé tenni, hogy beszerezze, használja és nagyra értékelje szolgáltatásunkat, termékünket – ez az út vezet a sikeres vállalkozás alapjaitól a stabil, masszívan nyereséges vállalatig. Ezt követően nincs más hátra, mint egy üzleti közösségben, vagy ingyenes cégjegyzékben, vagy saját partnerei körében nekilátni és kérdezgetni a meglévő és potenciális partnereket! A válaszok kielemzéséből egyrészt érdekes dolgokra, másrészt rengeteg hasznos tapasztalatra tehet szert, hogy lásson neki az ügyfelek felé való üzleti kommunikációnak.
Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A biztos bevételhez vezető egyszerű út
- 2014-ben a SEO fontos része lesz az online marketing
- Gerilla üzletkötés
- Adatbázis vásárlási lehetőség
- eDM vásárlási lehetőség
- Ismét költenek kutatásra a vállalatok
- Kártérítést kaphatnak az erőgazdálkodók a természeti károk után
- Mi lesz a magyar kkv-kkal 2012-ben?
- 90 nap - Ennyi időre előre látni
- MEGHÍVÓ Ghánai Szakmai Nap és Üzleti találkozó
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..