Ön tudja, mit csinál a marketingese? |
2010. szeptember 13. hétfő, 03:00 |
Egyik partnerem mesélte, hogy egyszer a marketingese összeállított egy hírlevelet, és kiküldte – majd ügyfelemet hívta felháborodottan egy olvasó, hogy „Tudja maga, mi van a hírlevelükben???”. Mivel nem ellenőrizte előtte, nem tudta, ami kellemetlen volt a cégre nézve…
Másik ügyfelünknél a túlbuzgó marketinges és értékesítési vezető az ügyvezető szándéka és tudta nélkül idejekorán hívott össze több TV-stábot: mivel felkészületlenül érte még a céget a nagy érdeklődés, komoly botrány lett belőle… Hogy tegyen kontrollt a marketingjére úgy, hogy az eredményes legyen? Mi a marketing fő feladata?Kezdjük az alapoknál: a marketing fő feladata az értékesítés elősegítése. NEM a marketingesnek tetsző helyeken való drága megjelenés, nem feltétlenül a költséges és látványos, de profitot nem hozó promóciók. Fel kell térképeznie a cég számára,
Előbb, vagy utóbb?A másik oldal védelmében fontos megemlíteni, hogy nem feltétlenül az idő számít, amikorra bevétel keletkezik az érdeklődő révén, inkább a bevétel mennyisége és haszontartalma, az árrés mértéke. Inkább lassan többet, mint gyorsan egy lendületes, mindent elsöprően olcsó akcióval kivéreztetni a céget. Kisujj vs. profizmusMindehhez persze egy felkészült marketinges szükségeltetik. A legtöbb cég itt vérzik el: akár csak a válság is megmutatta, mennyire azonnali marketing-gyilkos reakciót vált ki, ha fenyeget a piacvesztés. David Ogilvy egyik tanulmánya kimutatta, hogy az USA-ban a ’30-as és ’80-as évek között 6 (!) válságon mentek keresztül a cégek, és azok, akik a nehéz helyzet dacára megtartották, vagy növelték marketingköltésüket, háromszor annyi bevételt és profitot tehettek zsebre a válság utáni időszakban, mint azok, akik megszüntettek minden kifelé irányuló kommunikációt, így eleve az ismeretlenségből kellett újraépítkezniük. Inkább költsön, de profi módon, a fenti kit-hol-mivel hármast okosan felépítve, mint zsigerből elvágja a marketing költést. Ehhez egy üzleti közösség, ingyenes cégjegyzék, cégtár + okos és akcióra buzdító kommunikáció – ezek a sikeres vállalkozás alapjai. Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
|