Ön tudja, mit csinál a marketingese? Nyomtatás
2010. szeptember 13. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Mit csinál egy marketinges?Egyik partnerem mesélte, hogy egyszer a marketingese összeállított egy hírlevelet, és kiküldte – majd ügyfelemet hívta felháborodottan egy olvasó, hogy „Tudja maga, mi van a hírlevelükben???”. Mivel nem ellenőrizte előtte, nem tudta, ami kellemetlen volt a cégre nézve…


Másik ügyfelünknél a túlbuzgó marketinges és értékesítési vezető az ügyvezető szándéka és tudta nélkül idejekorán hívott össze több TV-stábot: mivel felkészületlenül érte még a céget a nagy érdeklődés, komoly botrány lett belőle… Hogy tegyen kontrollt a marketingjére úgy, hogy az eredményes legyen?

Mi a marketing fő feladata?

Kezdjük az alapoknál: a marketing fő feladata az értékesítés elősegítése. NEM a marketingesnek tetsző helyeken való drága megjelenés, nem feltétlenül a költséges és látványos, de profitot nem hozó promóciók. Fel kell térképeznie a cég számára,

  • kiket
  • hol
  • mivel érdemes megkeresni, mindezt azzal a konkrét céllal, hogy a bejövő érdeklődőkből előbb-utóbb bevétel legyen.

Előbb, vagy utóbb?

A másik oldal védelmében fontos megemlíteni, hogy nem feltétlenül az idő számít, amikorra bevétel keletkezik az érdeklődő révén, inkább a bevétel mennyisége és haszontartalma, az árrés mértéke. Inkább lassan többet, mint gyorsan egy lendületes, mindent elsöprően olcsó akcióval kivéreztetni a céget.

Kisujj vs. profizmus

Mindehhez persze egy felkészült marketinges szükségeltetik. A legtöbb cég itt vérzik el: akár csak a válság is megmutatta, mennyire azonnali marketing-gyilkos reakciót vált ki, ha fenyeget a piacvesztés. David Ogilvy egyik tanulmánya kimutatta, hogy az USA-ban a ’30-as és ’80-as évek között 6 (!) válságon mentek keresztül a cégek, és azok, akik a nehéz helyzet dacára megtartották, vagy növelték marketingköltésüket, háromszor annyi bevételt  és profitot tehettek zsebre a válság utáni időszakban, mint azok, akik megszüntettek minden kifelé irányuló kommunikációt, így eleve az ismeretlenségből kellett újraépítkezniük. Inkább költsön, de profi módon, a fenti kit-hol-mivel hármast okosan felépítve, mint zsigerből elvágja a marketing költést. Ehhez egy üzleti közösség, ingyenes cégjegyzék, cégtár + okos és akcióra buzdító kommunikáció – ezek a sikeres vállalkozás alapjai.

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.