Kamaszok és üzleti sarlatánok |
2010. szeptember 21. kedd, 03:00 |
Richard Feinmann mondása szerint, aki nem tudja az üzletét, a cégét, tevékenységét egy 14 éves kamasz számára érthetően röviden elmagyarázni, az sarlatán. Az értékesítés halála: a sok szövegJapánban például egy felsővezető számára, ami nincs maximum egy oldalban összefoglalva, az érdektelen – teljesen mindegy, hogy Tokió következő 20 évi tömegközlekedési intézkedéseiről, vagy egy új gyártósor beállításának megindoklásáról van szó. Valljuk be: tényleg nincs időnk hosszas bemutatkozó e-maileket, minden részletre kiterjedő ajánlatokat olvasgatni, legtöbb ilyet a kukába dobjuk. Tegye a szívére a kezét: Ön elolvasná a saját ajánlatukat? Még gonoszabb leszek: meggyőzné Önt saját ajánlata, hogy saját magától vásároljon? Gazdaságos marketing szlogenEltekintve a fenti képzavartól, célszerűnek látom az alábbi 4 lépésben behatárolni, kicsoda Ön, mit kínál és kinek. Ezt a kiváló gyakorlatot Kerekes Péter üzleti barátomtól tanultam: - ki az Ön elsődleges célcsoportja? Foglalja össze maximum 6 szóban! - ki az Ön másodlagos célcsoportja? Foglalja össze maximum 6 szóban! - mi az Ön tevékenysége? Fejtse ki 1-2 szóban! - mi az Ön tevékenysége? Fejtse ki 6 szóban! Ha eddig úgy érezte, könnyen és lazán ment, és még csak gondolkodnia sem kellett, valamit egészen biztosan nem jól csinált, kezdje újra! Olvassa el, amit írt, és nézze azzal a szemmel: értené ezt egy leendő új ügyfél? És egy 14 éves gyerek? Ha nem biztos benne, faragjon tovább a művön! A sikeres vállalkozás alapja, ha gyorsan és tömören, az ügyfél fejével gondolkozva, az ő szemüvegével nézve tudja bemutatni cégét, termékét! Próbálja ki, és az üzleti partnerkeresés egyszerre meg fog változni Önnek! Németh Zoltán Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni? A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|