Legyenek egyértelmuek a reklámokkal kapcsolatos elvárások Nyomtatás
2009. november 11. szerda, 03:00
11_11_mark1A reklámokkal kapcsolatos elvárások egyértelmuvé válását szeretnék elérni az elektronikus hírközlési szolgáltatók. Az Informatikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) Távközlési tagozata szervezésében 2009.október 26-án közös klubnap megrendezésére került sor a hazai elektronikus hírközlési szolgáltatók képviseloi részvételével, amelyre meghívták...


A Gazdasági Versenyhivatal képviseloit, az NHH Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselojét (HFJK), és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) fotitkárát. A klubnap annak érdekében került megszervezésre, hogy a hírközlési szolgáltatók ismertethessék a reklámozási tevékenységük során szerzett tapasztalataikat és az érzékelt problémákat, továbbá az iparági szereplok és a hatóságok képviseloi között kialakulhasson a párbeszéd a közös megoldáskeresés érdekében.

A 3 évvel ezelott létrejött Távközlési tagozat, mely - a hírközlési piac teljes árbevételének 91%-át megtestesíto - tagjai között szerepelnek a legnagyobb hazai elektronikus hírközlési szolgáltatók, alternatív szolgáltatók és berendezés szállítók - az Antenna Hungária, Dataplex, Huawei, Interware, Invitel, Magyar Telekom, Nokia Siemens Networks, Pannon, Vodafone, ZTE , az iparág egyik legfontosabb érdekképviseleti szervezetévé fejlodött. Több fontos, az iparágat érinto változás és esemény esetén adott hangot véleményének.

A hazai elektronikus hírközlési piacon nagyon kiélezett a verseny, ebbol adódóan is, ez az iparág a hazai reklámköltések szempontjából is az elsok között szerepel. Megfigyelheto, hogy a gazdasági válság hatására ugyan csökkeno mértéku, de még mindig jelentos összeget fordít reklámozásra a hírközlési szektor. Azonban, az a tapasztalat, hogy sok esetben a reklám valós figyelemfelkelto funkcióját átértelmezo és túl szigorú szabályozói megítélés gátat szab a kreativitásnak, ennek következtében komoly gyakorlati akadályokba ütközik azok elkészítése is.

Bár az EU-n belül a szabályozási keretek megegyeznek, azonban a Távközlési tagozat tagvállalatai mégis úgy érzékelik, hogy a reklámok magyarországi megítélése, és a velük kapcsolatos elvárások – sok esetben - szigorúbbak, mint nemzetközi téren. Az iparág szereploinek álláspontja szerint a fogyasztók tudatosságának növekedése és az elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal kapcsolatos ismereteik bovülése okán ezen a téren mindenképpen változtatás szükséges.

A klubnap keretében - néhány nemzetközi példa felhasználásával – a tagvállalatok bemutatták, hogy a hazai hírközlési szolgáltatók milyen problémákba és elvárásokba ütköznek a reklámozási tevékenységük során. Ezt követoen ismertetésre kerültek annak a kutatásnak az eredményei, amelyet a fogyasztói tudatosság szintjének felmérésére végeztetett a Távközlési tagozat. Ezt fontos mérföldkonek tekintik a hírközlési szolgáltatók, hiszen ennek a kutatásnak az adatai minden eddiginél bovebb információkkal szolgálnak számukra az elektronikus hírközlési szolgáltatásokra szerzodo elofizetok reklámokkal kapcsolatos hazai fogyasztói tudatossági szintjére vonatkozóan.

A kvalitatív kutatási fázis eredménye szerint a fogyasztók tisztában vannak a TV reklámok figyelemfelkelto szerepével, és nem várják, hogy az a termékrol / szolgáltatásról minden részletre kiterjedo információt közöljön. A kvantitatív felmérésbol kiderült, hogy a telekommunikációs vásárlásokat megelozoen a fogyasztók átlagosan ketto információforrásból tájékozódnak a kívánt terméket/szolgáltatást illetoen. Továbbá, hogy a TV reklám az egyéb kommunikációs eszközökkel (újsághirdetés, rádióhirdetés, plakát) együtt kevésbé járul hozzá a döntéshozáshoz, mint a szolgáltatótól származó információk (ügyintézo, tájékoztató anyagok, honlap), amelyek egyben a legrészletesebb tájékoztató felületek is. A fogyasztók utolsó vásárlásukhoz kapcsolódó elégedettsége gyakorlatilag független volt attól, hogy milyen elozetes tájékozódási formát választottak, illetve hogy arra mennyi idot szántak.

A program hátralevo részében aktív és nyitott párbeszéd alakult ki az iparági szereplok és a hatóság képviseloi között, a résztvevok kérdések-válaszok formájában fejtették ki álláspontjukat, ismertették véleményüket.

A Távközlési tagozat bízik abban, hogy a most megkezdett párbeszéd folytatható, rövidtávon mindegyik fél számára eredménnyel zárul és megvalósulhat a reklámozás terén is a biztonságos, kiszámítható muködés, amely nagyobb teret enged a kreativitásnak, és hozzájárul ahhoz, hogy a reklám valóban szórakoztatva tölthesse be alapveto figyelemfelkelto funkcióit.

Forrás:
Below The Line
www.btl.hu

A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.