„Mindenki a célcsoportom” Nyomtatás
2010. augusztus 11. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Mindenki a célcsoportomEz a kedvenc mondásom, amit minden átlagos vállalkozótól meghallgatok, amikor szóba kerül, kiknek is értékesít. Önmagában nincs vele baj, csak nem hoz bevételt és felőrli a profitot… Ráadásul az üzleti partnerkeresés elsődleges akadálya. Hogy kerülhető el?


Be tudja lőni a célcsoportját? Ingyenes teszt

Egy tipikus vállalkozónak sokszor nincs ideje hétközben leülni és elemezgetni a vállalkozását, vagy azon gondolkozni, hogy tudna hatékonyabban eladni. Sajnos. Ugyanis ezzel egyenes arányban marad „hatékonytalan” és kevésbé gazdaságos az új vevő keresés és a marketing. Gondoljon csak bele: ha alkalma nyílna rá, hogy találkozzon 100, de akár csak 20 potenciális vevővel, akiket Ön úgy jelölt meg, mint célcsoportja (tehát bárki), és lenne 10 perce, hogy mindenkinek elmondja részletesen ajánlatát, hogy érezné magát? Szinte biztos vagyok benne, hogy rövid időn belül zavartan próbálna meg egyiktől a másikig rohangálni, hogy kiderítse: kit érdekelhet valójában az Ön ajánlata.

Kinek, hová, mit?

Márpedig az átlagos marketing, hirdetés, hideghívás, értékesítés pont így néz ki. Tetszőlegesen, sörétes puskával, csak a hirdetési mód abszolút árát nézve „esünk neki” a piacnak sokszor, és nem finomítjuk odáig a dolgokat, vajon megéri-e? Milyen csatornától milyen arányú visszajelzést várunk? Milyen típusú visszajelzéseket várunk? Valóban bárki jelentkezhet, vagy azért legyen nyitott, legyen pénze, legyen igényes felhasználó, stb.? Mert jellemzően utólag jövünk rá, hogy akik jelentkeztek a promóciónkra, egyáltalán nem felelnek meg az Ideális Új Vevőről alkotott fogalmainknak.

Segmentare necesse est

Hiszen épp ez az egy lépés hiányzik az elején: nincs ilyen „álomkép” jellemzően meghatározva egy cégnél! Kérdezze csak meg recepciósát, portaszolgálatát, raktárosait, hogy ki Önöknek az ideális vevő? A régi mondás szerint „Navigare necesse est”, azaz „Hajózni szükséges” – a marketingben átalakítva talán „szegmentálni szükséges”-re lehetne lefordítani.

Irány: előre!

Ezt követően jöhet az ingyenes cégjegyzék, üzleti közösség, szakmai tudakozó, cégtár regisztrációk sora, hogy neki tudjon állni megkeresni a Nagy Őt. Szerencsére az üzleti életben megengedett a „poligámia”, azaz senkinek sem okoz problémát, ha más cégeket is „tart a tűzben” – szemben a párkapcsolatokkal, ahol bizony nem megszokott kérdés, hogy „dolgozol a konkurenciámmal is?”. Mindenképpen célszerű felmérni még ezen a piacon belül is, mikre nyitottak az egyes részcsoportok, azaz azok, akik még jól elkülöníthetőek ezen a halmazon belül (pl budapesti potenciális partnerek és vidékiek, vagy 50 millió Ft árbevétel alattiak és felettiek, stb.).

Ezeket a pontokat alaposan és gondosan végigcsinálva jelentősen nőni fog a marketing és értékesítés hatékonysága, ebben biztos vagyok!

Németh Zoltán
Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.

Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?

VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.