Elsősorban a vállalkozások digitalizációs felkészültségétől függött működésük a vészhelyzet alatt Nyomtatás
2020. június 26. péntek, 00:00

A koronavírus-járvány alatt a magyar kis- és közepes vállalkozások 31 százaléka működött zavartalanul, 69 százalékuk azonban nehéz helyzetbe került.


A vállalkozások életképességét elsősorban a digitalizációs felkészültségük határozta meg és nem az, hogy mely iparágban tevékenykednek - hangzott el a Magyar Telekom által szervezett online kerekasztal-beszélgetésen Budapesten.

A rendezvényen ismertették az eNET által a Telekom megbízásából idén májusban készített országos online felmérést, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy a magyar kkv-k hogyan állnak a digitalizálódáshoz, milyen konkrét lépéseket tettek az ügyben.

Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatója elmondta, a kutatást azért időzítették májusra, mert ekkor az ország már túl volt a krízis első sokkján a kisvállalkozások pedig már szembesültek azzal, mit tudnak tenni, hogy átvészeljék ezt az időszakot.

Kis Gergely az eNET partnere közölte, a vizsgálatba 1034 embert vontak be, a válaszadók kétharmada vállalkozó, egyharmaduk a vállalkozások alkalmazottja volt.

A felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások:
31 %-a a koronavírus-járvány alatt is zavartalanul tudott működni,
27
%-a jelezte, hogy a járvány alatt csak részlegesen működött és bizonyos tevékenységeit felfüggesztette,
26
%-nak működött ugyan a vállalkozása, de teljesítménye visszaesett,
11
% pedig vállalkozásának szüneteltetésére kényszerült,
2
%-a teljesen más tevékenyégbe fogott,
1
% pedig megszüntette vállalkozását.

Kis Gergely kérdésre válaszolva elmondta, a szolgáltató ágazatokat, azon belül a turizmussal, vendéglátással foglalkozó cégeket érintette súlyosan a koronavírus-járvány, azok az éttermek azonban, amelyek megjelentek az online térben is, azok már "jól jöttek ki" ebből a helyzetből. Felfutást tapasztaltak az ételkiszállítást végző cégeknél és az online értékesítőknél is, ugyanis a járvány alatt jelentősen nőtt az élelmiszerek házhoz szállítása iránti igény, valamint nőtt a lakáshoz és a kerthez kötődő termékek értékesítése is.

Kiemelte, a vállalkozások digitalizációs felkészültsége határozta meg működésük menetét, ugyanis azoknak a vállalkozásoknak, amelyek korábban nem használtak digitális megoldásokat, 22 százaléka tudta zavartalanul tovább folytatni korábbi tevékenységét.
Az egy-két digitális megoldást használó cégeknél már 23 százalékos, 3-4 megoldásnál 30 százalékos,
míg az öt különböző digitális megoldást használó vállalkozások körében már 37 százalékos volt ez az arány.

Kis Gergely szerint a vállalkozásokban már tudatosult, hogy fontos a digitális eszközök használata, ezt támasztja alá, hogy a tervezett fejlesztéseknél a megkérdezettek:
45
%-a a közösségi médiában való megjelenést,
40
%-a honlap kialakítását,
37
%-a az online kapcsolattartást,
32
%-a webshop fejlesztést,
31
%-a az online számlázó program használatát,
28
%-a pedig a készpénzmentes fizetési lehetőség kiépítését tette az első helyre.

 

Forrás: MTI




Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.