Egy cég eredményes és hatékony direkt marketing tevékenységének felépítése és ennek főbb fázisai (I. rész) |
2009. július 28. kedd, 03:00 |
Tanácsadói pályafutásom tíz éve alatt személyesen több, mint száz cégben dolgoztam, míg jelenlegi cégem az Ügyfélgyár - bevételnöveléssel foglalkozó tanácsadó cég - több, mint 800 szolgáltatást kapott céggel büszkélkedhet három év leforgása alatt. Jelenleg is több, mint 30 cégben végezzük kiszervezett módon a direkt marketing tevékenységet, vagy nyújtunk ezzel összefüggő szolgáltatást. Eleinte szervezet-fejlesztésre szakosodtam, de négy éve bevételnövelési specialistaként dolgozom. Ennyi idő alatt kikristályosodott, hogy direkt marketing tevékenységgel kívánok foglalkozni, cégem szolgáltatásai is ebbe az irányba fejlődnek.
Természetesen ezen feladatok elvégzésének gyakorisága és hatékonysága nagy hatással van a bevétel alakulására. ( Ezen cikk keretei között nem térünk ki a szolgáltatás, vagy termék minőségére, a szolgáltatás szervezettségére, költséghatékonyságára. ) A tapasztalataim szerint a marketingtevékenység akkor a leghatékonyabb, ha a média hirdetéseket direkt marketing kampányokkal hangolják össze. Ha a hirdetéseket és a direkt marketing kampányokat nem koordinálják megfelelően, vagy egyiket elhagyják, az eredmények messze el fognak maradni a lehetőségektől.
Viszont a direkt marketing tevékenység ilyen jellegű stimulálására nincs egy olyan szakosodott és szervezett iparág, mint a hirdetések esetében. Részben ennek is köszönhető, hogy a direkt marketing tevékenység csupán a cégek magánügye, és tapasztalatom szerint a vállalkozások többségében meglehetősen rendszertelen, elhanyagolt és pénzhiányos. Az viszont előre látható, hogy a vállalkozások marketing és kereskedelmi vezetői egyre nagyobb számban fordítanak nagyobb figyelmet erre a tevékenységére.
Erre a szintre tapasztalatom szerint 6 hónap alatt el lehet jutni különösebb megerőltetés nélkül. Ez a folyamat lépéskre bontva: 1. A vevők és lehetséges vevők adatainak összegyűjtése és annak elérése, hogy hajlandóak legyenek rendszeresen reklámokat, promóciókat kapni a cégtől. Nagyon kevés helyen tapasztaljuk, hogy ennek a feladatnak lenne szervezett és tudatos tevékenysége. Azok a munkatársak, akik fizikailag találkoznak az ügyfelekkel, döntő többségükben nem hogy nem foglalkoznak ezzel, de jelenleg nem is érzékelik ennek jelentőségét.
Ügyfélgyár, Marozsák Szabolcs A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |