Nemcsak megszerezni, megtartani is nehéz Nyomtatás
2009. szeptember 17. csütörtök, 03:00

Ha a fogyasztó már rákattintott a leiratkozás gombra, mit tehetünk, hogy mégse veszítsük el őt véglegesen?


09_17_veztAhogy az internetezők egyre érettebb célközönséggé válnak, úgy válik egyre nagyobb kihívássá növelni az egy-egy hírlevélre feliratkozók számát - minden újonnan a listához adott cím tehát valódi kincs. Sok cég a címek megszerzésére összpontosít, nem fordítva elég figyelmet az e-mai kampányaik relevanciájára.

Ez pedig egy szempillantás alatt azt eredményezheti, hogy a lista-tagok inkább leiratkoznak, mely még nagyobb nyomást helyez a cégekre, hogy új címeket szerezzenek. Ez ördögi kör. Mit tehet tehát a marketinges, ha a nehezen megszerzett vásárlók nem maradnak sokáig? Szervezzük át a leiratkozási folyamatot, hogy ügyfeleink jól meggondolják, tényleg jól döntenek-e.

Második esély

Lehet, hogy elsőre bután hangzik, de a leiratkozási folyamat első kérdése lehetne ez: „Biztos Ön ebben?”. Ha újra felsoroljuk az előnyöket, lehet, hogy második esélyt kapunk. Vagy kérjünk visszajelzést. Azzal a kérdéssel: „Mit tehettünk volna másképp?” Sok meglepő választ is begyűjthetünk. Próbálkozhatunk azzal is, hogy telefonszámot vagy e-mail címet is megadunk a leiratkozási oldalon, hogy bármi is váltotta ki a leiratkozást, találhatunk rá megoldást.

Választási lehetőség

Ne tételezzük fel, hogy egy vásárló semmilyen üzenetet nem kíván már kapni tőlünk. Lehet, hogy van, akit nem érdekelnek az akciós ajánlatok, de a termékújítások, friss szolgáltatások igen. Ha nemcsak egyfajta hírlevelünk van, vagy több kategóriában küldünk üzeneteket, ezeket választási lehetőségként adjuk meg. Sok cégnél létezik hűségprogram, vagy különleges tagság, melyekhez exkluzív e-mailek vagy csak tagok számára érvényes ajánlatok is járnak. Jó, ha van olyan külön leiratkozási folyamat, mely lehetővé teszi, hogy az általános hírlevélről való leiratkozás után a kiemelt üzeneteket továbbra is megkapják. Emlékeztessük őket különleges helyzetükre, és kérdezzük meg, a különleges tagságukból eredő e-maileket is le kívánják-e mondani.

Preferenciák

A preferenciák ismerete kulcsfontosságú elem a vásárló figyelmének megtartásában és a relevancia fenntartásában. Hadd döntsék el maguk a fogyasztók, milyen gyakorisággal kívánnak értesülni a hírekről, és melyik címüket szeretnék használni. Ezáltal kevesebbért és kisebb erőfeszítéssel kész, szegmentált adatbázishoz juthatunk.

Nyitott kapuk

Iparági kutatások szerint a hirdetők kevesebb mint 20%-a küld elköszönő üzenetet a leiratkozóknak, és a 10%-ot sem éri el azok aránya, akik tájékoztatnák a fogyasztót arról, milyen egyéb módokon maradhatnak kapcsolatban. Jó, ha tudják, hogy az ajtó mindig nyitva áll, és könnyen ismét feliratkozhatnak, ha meggondolnák magukat. Soroljunk fel egyéb elérhetőségeket, mint blogok, RSS feedek vagy podcastok, így mindig naprakészek maradhatnak a céggel kapcsolatban saját ritmusuk szerint.

Senki nem szeret az esküvőn a válásra gondolni, így érthető tehát, hogy a marketingesek sem szívesen gondolnak arra, hogy elveszthetik vásárlóikat, miközben újabb címekért szállnak harcba. De ha tudunk a vásárló fejével gondolkozni, és a kezükbe tudjuk adni az irányítást, boldogabb és hosszabb kapcsolatot építhetünk ki.

Forrás:
Direkt Marketing Szövetség

www.dmsz.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.