Az online vásárlók segítő kézre vágynak Nyomtatás
2009. szeptember 24. csütörtök, 03:00



Annak ellenére, hogy az amerikaiak körében egyre elterjedtebb az e-kereskedelem, sokszor a személyes kapcsolatteremtés nem pótolható.

 


 

09_24_veztAzon amerikai internetezők 77%-a, akik az elmúlt fél év során online vásárlási tranzakciót hajtottak végre, szívesen vennék, ha egy valós személy segítené őket bizonyos termékek online vásárlásakor. Ez derül ki a Harris Interactive 2009 augusztusában készített felméréséből, melyet az IMShopping részére vezényelt le.
A segítséget igénylőket leginkább ingatlan (56%), autók (54%) és biztosítás (51%) online vásárlásakor érdekelné a szolgáltatás.
Bár az online vásárlók többsége legalább „néha” szeretne ilyen módon támogatást kapni, a válaszadók 82%-a arról számolt be, hogy nem kapta meg ezt a segítséget a múltban. Ennek a csoportnak több mint fele jelezte, hogy ez negatívan befolyásolta vásárlási döntését – legalábbis néhány esetben.
„Semmilyen automatika nem helyettesítheti az embert” - mondta Prashant Nedungadi, az IMShopping vezérigazgatója és alapítója. „Az eredmények azt jelzik, hogy a vásárlók még mindig igénylik, hogy valódi személyek segítsék őket a vásárlás folyamán, még a digitális környezetben is.”
Néhány e-kereskedő klikkeléssel indítható telefonhívással, vagy klikkelésre megnyíló chat-ablakkal biztosít támogatást a vásárlók számára, mely lehetővé teszi, hogy azonnal kapcsolatba lépjenek egy ügyfélszolgálatossal.
A kutatásából továbbá kiderült, hogy a felnőtt amerikai internetezők 74%-a végzett online tranzakciót az elmúlt 6 hónap folyamán. A legtöbbször vásárolt termékek tipikusan azok, melyek nem igényelnek plusz segítséget – például ruha (44%), könyvek (38%), zene (28%), egészségügyi és kozmetikai termékek (28%), illetve az utazással kapcsolatos áruk, szolgáltatások (28%).
Az eMarketer becslései szerint a 14 évesnél idősebb amerikai internetezők 69,7%-a vásárol online 2009-ben, mely arány 2013-ra eléri majd a 74,2%-ot. Az e-kereskedelmi folyamat során a valós személy segítségnyújtását biztosító szolgáltatások jelenthetik azt a biztonságot, mely még hiányzik néhány internetezőnek ahhoz, hogy többet és gyakrabban vásároljon online.

 

Forrás:
Direkt Marketing Szövetség / eMarketer

www.dmsz.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.