Mire figyeljünk még, ha 10 milliárdos céget szeretnénk? Nyomtatás
2011. június 09. csütörtök, 00:00
A címben szereplő még szóval azt szeretném kifejezni, hogy nem a piacképes termékről, elkötelezett munkatársakról, megbízható beszállítókról, elégedett vevőkről, megoldandó finanszírozásról lesz szó. Legalább is nem közvetlenül.

A címben szereplő még szóval azt szeretném kifejezni, hogy nem a piacképes termékről, elkötelezett munkatársakról, megbízható beszállítókról, elégedett vevőkről, megoldandó finanszírozásról lesz szó. Legalább is nem közvetlenül.

Akkor miről? A céges életciklusról. Hasonlóan az élő szervezetekhez, a cégek is megszületnek, növekednek, korosodnak, majd meghalnak. Teszik mindezt úgy, hogy iparágtól függetlenül előre látható életciklus szakaszokon (viselkedés mintázatokon) mennek keresztül, lásd a lenti ábrát (Adizes modelljéből kiindulva). Minden ilyen szakaszhoz egyre növekvő komplexitás és probléma halmaz tartozik. Egy cég sikerét vagy bukását az dönti el, hogy a vezetés hogyan kezeli ezeket a törvényszerűen fellépő problémákat.











A Magyarországon induló vállalkozások túlnyomó többsége sohasem jut el a céges felnőtt korba, ahol optimális körülmények között tudná hasznosítani az addig belefektetett energiákat.  A pirossal jelölt három csapdahelyzet közül az alapítói, családi, baráti csapda felelős a legtöbb bukásért.
 

A "gyerünk-gyerünk" korszak végére, amelyet hazai viszonyok között 500 millió Ft és 8 milliárd Ft közötti éves árbevétel között érnek el átlagosan a cégek, az addig sikert sikerre halmozó vezetési stílus komoly korlátba ütközik. A vezetők fizikai teljesítőképességének korlátjába. A további növekedéshez gyökeres fordulatra van szükség a vezetésben és a vállalkozói szemléletben. Ez a cégek életében egy fájdalmas és hosszan tartó folyamat, amely során át kell navigálniuk a serdülő kor előtt lévő zátonyokkal teli, veszélyes menedzsment vizeken. Nehezíti a munkát, hogy mind a vezetés, mind a munkatársak rövid távú pszichológiai igényei az elkerülhetetlen változás ellenében hatnak.

Ha időben el akarja kezdeni a felkészülést, minimalizálni szeretné az átalakulás költségeit és kockázatait, optimalizálni szeretné a céges felnőtt korba vezető utat, akkor erősen megfontolandó specialista igénybe vétele.

Bármilyen kérdés/kérés esetén szívesen állunk rendelkezésre.


dr. Simán István

szervezeti révkalauz (ügyvezető)

Turningpoint

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.