Hírnév-monitoringgal a spam ellen Nyomtatás
2009. szeptember 10. csütörtök, 03:00
Egy olyan trendet követve, mely drámaian javíthatja néhány e-mail marketinges kézbesítési rátáit, a források szerint számos e-mail szolgáltató dolgozik domain-alapú hírnév-monitoring szolgáltatás kiépítésén.

09_10_veztAzoknak a hirdetőknek, akik nem küldenek spam-et, ez nagyon jó hír lehet, és olyan fejlesztés, amelyet mindenképpen ki tudnak majd használni.
A Pivotal Veracity, e-mail kézbesíthetőséggel foglalkozó cég szerint az AOL és a Yahoo jelenleg domain-név alapú hírnév-figyelő alkalmazás kidolgozásán fáradozik, olyan üzenetküldőknek, akik szervereiken aktiválták a Domain Key Identified Mail fukciót (DKIM), így hitelesítve küldeményeiket.
Az AOL tervei szerint október eleje és március vége között szeretné bevezetni a domain-név alapú monitoring alkalmazását, állítja a Pivotal Veracity. A Yahoo pedig „hamarosan” megkezdi azoknak az adatoknak a gyűjtését, melyek azoktól a cégektől erednek, akik már aktiválták a DKIM-et és kedvező megítéléssel rendelkeznek. Ugyanakkor, a Microsoft egy domain-név alapú hírnév-monitorozó rendszert fejleszt, mely a Sender ID küldőazonosító hitelesítésének elvét veszi alapul, mely nem keverendő össze a Return Path hasonló platformjával.
Az e-mail küldők hírneve - vagy a kéretlen üzenetek küldése iránti hajlandóságuk – három dolog függvénye: a spam panaszok száma, a spam-csapdába került üzenetek száma (olyan e-mail címek, melyeket nem használnak, csupán a spammelők találhatnak meg) és az ismeretlen címzettek száma, ahova megpróbálnak e-mailt küldeni.
Az e-mail küldő hírneve hasonló a hitelbírálati értékeléshez, és mint ennél a példánál, ugyanígy hosszú idő, míg javítani lehet. A rossz hírnévvel bíró e-mail küldők komoly problémákkal kell szembenézzenek a kézbesíthetőség terén.
A hirdetőknek azonban hitelesíteniük kell e-mailjüket annak érdekében, hogy előnyös legyen számukra a domain-név alapú hírnév-értékelés. Ha egy hirdető nem hitelesítteti üzeneteit, az Internet-szolgáltatók nem tudják helyesen felmérni a domain-név reputációját.
Jelenleg a legtöbb Internet-szolgáltató figyeli az e-mailek küldőjének hírnevét az IP cím vagy a számazonosító szerint, melyről az üzenet érkezik.

Forrás:
Direkt Marketin Szövetség

www.dmsz.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.