Calgonit „Vedd komolyan” kampány, a környezettudatos életmódért Nyomtatás
2009. szeptember 11. péntek, 03:00

A hét európai országra kiterjedõen elvégzett bonni tanulmány, amely a mosogatási szokásokat hasonlította össze, adott ihletet a szeptembertõl decemberig tartó „Vedd komolyan” címû kampányhoz. Ennek során Budapesten (szeptembertõl) és 4 vidéki városban (októbertõl) számláló méri a kézi és a gépi mosogatás közötti – vízfogyasztásbeli – különbséget.


 

09_11_veztA kezdeményezés célja, hogy a hazai mosogatógép penetráció tavalyi 12,6%-os aránya felzárkózzon az európai átlaghoz, ami 35%. Az európai kutatás kimutatta, hogy gépi mosogatással (a kézihez képest) akár 2,5-szer kevesebb energiát, és akár ötször kevesebb vizet használhatunk fel, nem beszélve az idõrõl, a pénzrõl és a környezet kímélésérõl. A kampányhoz a Dumaszínház tagjai is csatlakoztak, akik elõadásaikkal hívják fel a figyelmet a környezettudatos életmódra.

Sokszor és eleget hallottunk már az energiatakarékos megoldásokról és a környezettudatos életmódról. A hangzatos jelmondatok mellett azonban egyre inkább teszünk is a környezetvédelemért és azért, hogy ne pazaroljuk fontos értékeinket: az energiát, a vizet és az idõnket. Miért éppen a mosogatásban hagynánk ezt figyelmen kívül?

A hét európai országra kiterjedõ, mosogatási szokásokat vizsgáló bonni tanulmány alapján mosogatógép használatával akár 2,5-szer kevesebb energia és ötször kevesebb víz felhasználása elegendõ lehet ugyanannyi és ugyanolyan szennyezettségű edény megtisztításához, egyúttal nagymértékben csökkenteni lehet a kiadásokat is. A tanulmány arra is rámutatott, hogy kézi mosogatás esetében átlagosan alkalmanként körülbelül 79 percet töltünk mosogatással, ami egy évben 10 napot jelent.

A Bosch mosogatógépek gyártójának és forgalmazójának (BSH Kft.) és a Calgonit gyártójának (Reckitt Benckiser Magyarország Kft.) adatai alapján Európában a mosogatógép penetráció átlagosan 35%. Míg Nyugat-Európára vonatkozóan ez a szám 55,9%, addig Kelet-Európában csupán 10%. Magyarország a vizsgált 18 kelet-európai országból a 7. helyen áll, 12,6%-kal. (Ebben a kutatásban Szlovénia vezeti a sort, a nyugat-európai átlagot közelítõ 51,6%-ával.)

A környezetkímélõ módszerek és a mosogatógépek minél szélesebb körben történõ elterjedése érdekében a Calgonit és a Bosch közös kampányba kezd, a fõvárosban (az Árkád Üzletközpontban) ma felállított köztéri számláló indításával. A számlálók évi 187 alkalmat vesznek alapul, amelynek kiszámításához az adatok a KSH-tól (lakosság száma, 1 háztartásban élõk száma), illetve a vízmûvektõl és a csatornamûvektõl származnak. Kézi mosogatásnál 103 liter, gépinél pedig 15 liter víz fogyasztását vették figyelembe alkalmanként, a bonni tanulmány európai országonkénti átlagos vízfogyasztási adataira alapozva. A december 13-ig tartó eseménysorozat 5 helyszínéül szolgáló forgalmas bevásárlóközpontokban (Budapesten szeptember 9-tõl, Debrecenben szeptember 10-tõl, Miskolcon október 8-tól, Pécsen november 5-tõl és Tatabányán december 3-tól) kihelyezett számláló összehasonlítja a kézi és gépi mosogatás által fogyasztott vízmennyiséget a fent jelzett feltételezéseken alapuló adatokból kiindulva. A kampány célja, hogy a mérési eredményekkel bemutassák, érdemes a vizet és energiát pazarló, idõigényes kézi helyett a gépi mosogatást választani, amellyel a környezettudatosság mellett spórolhatunk is.

„Földünk természetes ásványvíz készletének 70%-a a Kárpát-medencében, és annak fele becslések szerint Magyarországon található. Szakértõk az ivóvizet a jövõ stratégiai természeti kincsének tartják, ezért én is örülök ennek a kampánynak és minden olyan törekvésnek, ami a felesleges vízfelhasználás csökkentésére vonatkozik” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetõje.

A kampányhoz a Dumaszínház tagjai, Aranyosi Péter, Hadházi László, Kiss Ádám és Kovács András Péter is csatlakoztak, akik az adott városokban elõadásaikkal népszerûsítik a kezdeményezést. A stand up comedy sztárok fellépésének napjain, a mûsort követõen (Debrecen, Malompark Bevásárlóközpont: szeptember 20.; Budapest, Ybl Palota: október 18.; Miskolc, Szinvapark Bevásárlóközpont: október 24.; Pécs, Árkád Üzletközpont: november 15.; és Budapest, Ybl Palota: december 13.)*, az adott városban 3 szerencsés nyertes, aki Bosch AAA jelzésû (kiváló energia-, mosogatási és szárítási hatékonyságú) mosogatógépet vásárol a Media Marktban, visszanyerheti a gép értékét.

További részleteket a kampányról a www.veddkomolyan.com website-on talál, ahol megtekinthetõ a Dumaszínház tagjainak burleszk jeleneteivel tarkított kisfilmje is.

* A szervezõk a változtatás jogát fenntartják.

Forrás:
Below The Line Magazin

www.btl.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.