A bizalom a kulcs |
2009. december 01. kedd, 03:00 |
A hirdetőknek jóval megfontoltabban kell használniuk a mobilcsatornát, mint azt a jelenlegi szabályozások előírják, ha azt akarják, hogy a mobilmarketing elnyerje a fogyasztók bizalmát. A txt4ever és a brit Direkt Marketing Szövetség (DMA) közös tanulmánya a mobilos kapcsolatteremtés íratlan szabályait deríti fel. A megkérdezett szigetországi fogyasztók 70%-a szívesen fogad mobilján marketing-jellegű üzeneteket, és több mint 50% volt azok aránya is, akik kedvezően fogadnák az általuk megbízhatónak tartott márkáktól érkező promóciós SMS üzeneteket is, melyek relevánsak és előnyösek a számukra. Ugyanakkor a válaszadók több mint fele szerint a cégek nem rendelkeztek egyértelmű engedélyezési folyamattal. A megkérdezettek kétharmada szerette volna kiválasztani, hogy a nap melyik szakában kapja meg az üzeneteket, a többség pedig nem is tudta, ki vette fel velük a kapcsolatot. Mark Brill, a DMA Mobilmarketing Tanácsának elnöke elmondta: „A bizalom és az áttekinthetőség kulcsfontosságú a hatékony mobilmarketing stratégiában. Ennek értelmében, a cégeknek egyértelműnek kell lenniük az engedélykéréskor. Biztosítani kell, hogy azok a fogyasztók, akik feliratkoznak, gyorsan megerősítő tájékoztatást kapjanak, és információt arról, hogyan iratkozhatnak le. A márkák hírnevük gyors romlását tapasztalhatják, amennyiben a mobilmarketing üzenetek túl gyakoriak, rosszkor küldik el őket vagy a címzett számára irrelevánsak vagy értelmetlenek.” Míg a válaszadók csupán egyharmada gondolja úgy, hogy egyre több spam-et kap, a jelentésből kiderül, hogy az emberek nincsenek tisztában a spam pénzügyi vonzataival. A válaszadók egyharmada szerint ha spamet kapnak mobiljukra, az plusz tételt jelent a számlán, míg szintén egyharmad úgy véli, akkor számítják fel a spamet, ha azt megnyitják. A jelentés arra is felhívja a figyelmet, hogy az sem tiszta, hogyan kezeljék ezeket a kéretlen üzeneteket. 34% a mobilszolgáltatónál tenne panaszt, 39% sehol sem, 51% pedig közvetlenül a küldő cégnél. Annak tudatásban, hogy a megkérdezettek 68%-a kapott már kéretlen üzenetet, a tanulmány azt javasolja, hogy a mobilszolgáltatóknak is be kellene kapcsolódniuk a spam elleni harcba. Brill hozzátette: „A fogyasztók SMS-sel szembeni attitűdjének megértése kulcsfontosságú a sikeres marketingkampányhoz. Az e-maillel ellentétben a fogyasztók a mobiltelefonokat rendre a magánszférába sorolják, mint a kizárólag családdal, barátokkal és kollégákkal való kapcsolattartás eszközét. A tanulmány rámutat, hogy a fogyasztók számára ennek a határnak az átlépése, kéretlen SMS-ekkel, felér a magánélet megsértésével, ami a fogyasztók számára megbocsáthatatlan. Az ilyesmit elkövető márkák bosszús fogyasztókkal kell szembenézzenek.” Forrás: Direkt Marketing Szövetség www.dmsz.hu A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |