Sorra dőlnek a lakossági rekordok |
2016. szeptember 14. szerda, 00:00 |
Tovább nőtt a háztartások értékpapír-állománya, azon belül egyre több az állampapír. A részvényeken sokat lehetne keresni, de a kisbefektetők ódzkodnak tőlük. Sikeresen szorítja ki az állam a külföldi befektetőket az állampapírpiacról, és vonja be helyettük a lakosságot. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adatai szerint a külföldi – zömmel intézményi – befektetők állampapír-állománya július végén már alig érte el a 10 ezer milliárd forintot, ez három és fél éves mélypont. A külföldiek részesedése a finanszírozásból nem éri már el a 39 százalékot sem.
Miközben a külföldiek az év első hét hónapjában több mint ezermilliárd forintnyi magyar állampapírt adtak el, a hazai háztartások nettó vásárlása 626,2 milliárd forint volt, így a lakossági értékpapírszámlákon július végén már csaknem 3780 milliárd forintnyi állampapírt tartottak. Ennek mintegy 30 százaléka éven túli lejáratú kötvény, a zöme egyéves vagy féléves futamidejű lakossági kincstárjegy. A teljes háztartási értékpapír-állomány egyébként júliusban újabb történelmi csúcsot döntött, 8173,4 milliárd forinttal. Az állampapírok a lakossági portfóliókban lassan beérik a befektetési alapokat: utóbbiakban július végén 3793 milliárd forintnyi háztartási megtakarítás volt. A lakosság folyamatosan rendezi át a portfólióját. Az ingatlanalapok vagyona folyamatosan nő, és ezeket a konstrukciókat főleg a kisbefektetők hizlalják. A származtatott alapok szintén népszerűek – idetartozik az abszolút hozamú és a tőkevédett alapok tekintélyes hányada is. A nulla körüli kamatot hozó pénzpiaci alapokból viszont folyamatosan szivárog a pénz, a lakosság júliusban már csupán 490 milliárd forintot tartott bennük. A befektetési alapok idén eddig szerény hozamot termeltek: a háztartások 14 milliárd forintnyi árfolyamnyereséget értek el rajtuk, ami évesítve is csak 0,6 százalékos hozamot jelent. A részvénypiacon sokkal többet kaszálhattak volna a kisbefektetők: január óta 36,7 milliárd forintnyi árfolyamnyereség keletkezett a háztartások magyar részvényein, ami bőven két számjegyű hozam, sőt évesítve 20 százalék körül van. A lakosság azonban így sem kap rá a tőzsdézésre, sőt az idén hét hónap alatt több mint 28 milliárd forintnyi részvényt adott el, szinte végig 310–320 milliárd forint között stagnált a kisbefektetők állománya. A többi értékpapír szerepe még kisebb a lakossági befektetőknél. A bankok forráséhsége elmúlt, a banki kötvényállományok ennek megfelelően folyamatosan leépülnek. Júliusra a lakosságnál mindössze 244 milliárd forintnyi, hitelintézetek által kibocsátott kötvény volt. A jelzáloglevél-forrású finanszírozást támogatná a jegybank is, a jelzáloglevelek volumene ennek ellenére csökken. Július végén már a 900 milliárd forintot sem érte el a teljes piacon, ebből a háztartásoknál 11,9 milliárd forintnyi volt. A Quaestor-botrány után nem meglepő, hogy az egyéb szektorok kötvényeiben sem bíznak már a háztartások. Ilyenekből csupán 25 milliárd forint volt a számláikon, ezen belül egyéb pénzügyi cégek által kibocsátott hitelpapírokból – ilyen volt a Quaestor Hrurira is – alig egymilliárd forintnyit tartottak. Forrás: Világgazdaság Online Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..