Cafateria statisztika 2010 |
2010. május 04. kedd, 03:00 |
A tavalyi évhez képest 2010-ben közel 15 százalékkal nőtt a cafeteria keretében adott juttatások bruttó értéke, ugyanakkor a jogszabály-módosítások hatására átrendeződött az igénybe vett elemek egymáshoz viszonyított aránya – többek közt ez derült ki a NEXON legfrissebb, 20 ezer fő idei nyilatkozatán alapuló cafeteriafelméréséből.
Az országgyűlés tavalyi döntése alapján 2010-től az adómentes természetbeni és pénzbeni juttatások köre – az otthoni internetelőfizetés és a kockázati életbiztosítás kivételével - megszűnt. Ezzel párhuzamosan kétszintű adókulcsot vezettek be: a kedvezményes, 25 százalékos adóval terhelt csoportba tartozik többek között az üdülési csekk, a melegétel utalvány, illetve a helyi közlekedési bérlet, míg a hidegétkeztetési utalvány, az ajándékutalvány, valamint a kultúrautalvány után már 54 százalékos adót kell fizetni. „A törvény elfogadásakor sokan temetni kezdték a cafeteriát, ám a számítások alapján a munkáltatók számára továbbra is költségmegtakarítást jelent a bérjellegű juttatásokhoz képest. Az általunk végzett felmérés is erről tanúskodik, hiszen a vizsgált körben 2009-ről 2010-re mintegy 14,5 százalékkal nőtt az átlagos cafeteriakeret” – mondta Novák Éva, a NEXON cafeteria-szakértője. A NEXON 2007-ben vezette be nexCAFÉ néven teljes körű cafeteriamegoldását, amelyhez igény szerint egy webes felületet is biztosít. Mivel itt a dolgozó a választás során folyamatosan látja a rendelkezésére álló összeget és a fennmaradó maradványértéket, így az online rendszer segít a keret jobb kihasználásában. A webes felület azon ügyfelek számára is elérhető, akik kiszervezés keretében a NEXON-ra bízzák a béren kívüli juttatások adminisztrációját. „Az outsourcing üzletágunk adatai alapján, egy 20 ezer fős mintát alapul véve vizsgáltuk meg, hogy 2009/2010 viszonylatában - a bruttó értéknövekedésen túl - hogyan hatottak a jogszabályváltozások a cafeteriaelemek konkrét megoszlására. Az adóterhek mértéke ugyanis a juttatások értékét a munkavállalói oldalon is befolyásolhatja” – mondta Novák Éva. Hidegétel, kultúra- és ajándékutalvány a vesztes Ahogyan az várható volt, a cafeteriaelemek legnagyobb vesztesei közé az 54 százalékos adóval terhelt elemek lettek. Ennek megfelelően a NEXON 20 ezer fős mintájában a hidegétel, a kultúra-, illetve az ajándékutalvány esetén volt a legnagyobb csökkenés. „Ha a teljes keretet a választott cafeteriaelemek szerint vizsgáljuk, akkor a három legnagyobb arányban választott elem a melegétel utalvány, az egészségpénztári befizetés, illetve az üdülési csekk volt. Ez a három cafeteriaelem egyébként 2009-hez viszonyítva is népszerűbb lett a dolgozók körében” – tette hozzá Novák Éva. A szakember tapasztalatai szerint a munkáltató és munkavállaló számára is kedvező cafeteria-rendszert sok esetben azért nem alkalmazzák, mert informatikai támogatás nélkül olyan mértékű adminisztrációt ró a cégre, amivel nem tud megbirkózni. A NEXON ezért biztosít átfogó megoldást és szakmai támogatást a cafeteria-rendszerek megtervezéséhez és üzemeltetéséhez. A nexCAFÉ szoftver ráadásul felhő alapú, hosztingolt szolgáltatásként is elérhető. Ennek keretében a felhasználók havidíjas rendszerben, interneten keresztül férhetnek hozzá a cafeteria-rendszerhez, amely kifejezetten az alacsonyabb költségvetésű vállalatok számára előnyös. A cég webes felületén pedig a dolgozók egyéni igényeiknek megfelelően választhatnak a juttatásokból. „Mi 2009-ben vezettük be a nexCAFÉ cafeteria-rendszert, mert bővíteni szerettük volna a béren kívüli juttatások körét, ugyanakkor nem akartuk, hogy ez jelentős adminisztrációs terhet jelentsen. Dolgozóink rendkívül elégedettek voltak, hiszen mindenkinél nagyobb összeg realizálódott egy olyan évben, amikor a gazdasági viszonyok miatt be kellett fagyasztani a béreket” – mondta Barta Szilvia, az ACNielsen piackutató vállalat HR menedzsere. A NEXON 2009-2010-es cafeteria felmérés hátteréről A NEXON outsourcing üzletága keretében 2007 óta a cafateria teljes folyamatát hatékonyan kezelő megoldást is biztosít ügyfelei számára. A nexCAFÉ-t kiszervezés keretében alkalmazó cégek körében évről évre összesített statisztikákat készít a vállalat. A sajtóközleményben szereplő statisztikai adatok mintegy 20 000 munkavállaló cafeteriaválasztása alapján készültek. A statisztikában kis-, közepes- és nagyvállalatok egyaránt részt vettek. Cafeteriaelemek megoszlása az éves kereten belül Forrás: NEXON
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Negyedével nőtt a brit nagyvállalati vezetők fizetése az idén
- Profession.hu: béremelést tervez jövőre a cégek többsége
- Meló-Diák: a diákmunkások átlagos órabére idén nyáron meghaladta az 1500 forintot
- A versenyszféra munkavállalóinak fele elégedetlen a fizetésével egy kutatás szerint
- Extra juttatásokkal támogatják dolgozóikat a cégek
- Gyorsuló ütemben nőnek a vállalatvezetői fizetések egy kutatás szerint
- Elemzők: a munkaerő-kínálat szűkössége is táplálja a béremelkedést
- Egy felmérés szerint a pályakezdők kétharmada 350 ezer forint feletti fizetésre vágyik
- Tovább nőhet az informatikai szakemberek fizetése egy elemzés szerint
- Rendkívüli, évközi béremelésről döntött az Aldi
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..