KSH: júniusban 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak |
2014. július 18. péntek, 00:00 | |||
Ezzel sorozatban már a harmadik hónapban csökkentek az árak éves összevetésben, miután májusban és áprilisban is egyaránt 0,1 százalékkal mérséklődtek a fogyasztói árak. Az elemzői várakozások szintén csökkenő fogyasztói árakat jeleztek előre júniusra, és az árcsökkenés ütemének gyorsulását valószínűsítették. Az adatok ismertetésekor Mináry Borbála, a KSH osztályvezetője kiemelte, hogy elsősorban az élelmiszerek árának éves csökkenése befolyásolta a júniusi adatot. Hozzátette, hogy a tej, tejtermék, valamint a húsáruk kivételével szinte valamennyi termékcsoportban csökkentek vagy stagnáltak a fogyasztói árak az egy évvel korábbiakhoz képest. A szakértő szerint továbbra sem lehet deflációról beszélni, annak ellenére, hogy éves összehasonlításban már harmadik hónapja csökkenek a fogyasztói árak, ez ugyanis hosszabb időtartamú és a termékek széles körét érintő árcsökkenés esetén valósulna meg. Hozzáfűzte, hogy a szezonális ingadozásokat kiszűrő és így a tartós trendet jobban tükröző éves maginfláció 2-3 százalék között mozog. A maginfláció a szezonálisan kiigazított adatok szerint 0,2 százalékos volt júniusban májushoz képest, míg az előző év azonos időszakával összevetve 2,6 százalékra emelkedett a májusi 2,5 százalékról. A nyugdíjas fogyasztói kosárba sorolt termékek ára az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal emelkedett, tavaly júniushoz képest pedig 0,9 százalékkal csökkent. A KSH összefoglalója szerint egy év alatt a háztartási energia, az élelmiszerek, a ruházkodási cikkek, valamint a tartós fogyasztási cikkek ára csökkent, míg a szeszes italok, dohányáruk, a szolgáltatások és az egyéb cikkek, járműüzemanyagok drágultak. Tavaly júniushoz viszonyítva az élelmiszerárak 1,3 százalékkal csökkentek. Ezen belül a cukor ára 17,1 százalékkal, a liszté 16,3 százalékkal, az idényáras élelmiszereké 15,6 százalékkal, az étolaj ára 10,8 százalékkal csökkent, a péksütemények 3,2 százalékkal lettek olcsóbbak. Drágult viszont a sajt 9,0 százalékkal és a tej 8,5 százalékkal. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,7 százalékkal emelkedett ezen belül a dohányárúk 19,5 százalékkal drágultak, a szeszes italok olcsóbbak lettek. A szolgáltatások díjai 1,3 százalékkal nőttek, de a víz- és a csatorna díja átlagosan 11, a helyi tömegközlekedésé 6,8 százalékkal csökkent. A járműüzemanyagok ára 0,9 százalékkal nőtt. A ruházkodási cikkekért viszont 0,9, a tartós fogyasztási cikkekért 0,8 százalékkal kellett kevesebbet fizetni. A háztartási energia ára 12,3 százalékkal csökkent, ezen belül a vezetékes gázért 16,9, a távfűtésért 11,4, az elektromos energiáért 11,1 százalékkal kellett kevesebbet fizetni 2013. júniushoz viszonyítva. Egy hónap alatt a fogyasztói árak átlagosan 0,1 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek ára ugyan átlagosan 0,2 százalékkal csökkent, ezen belül a cukor ára 4,0 százalékkal, az idényáras élelmiszereké – burgonya, friss zöldség, gyümölcs – 1,4 százalékkal lett alacsonyabb májushoz képest, nőtt ugyanakkor az étolaj ára 1,9 százalékkal, a liszt és a száraztészta ára 1,6-1,6 százalékkal, a sertéshús pedig 0,7 százalékkal került többe. Átlag felett, 0,4 százalékkal drágultak az egyéb cikkek (lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos cikkek, gyógyszerek, járműüzemanyagok, valamint kulturális cikkek), ezen belül a járműüzemanyagokért 0,8 százalékkal kellett többet fizetni. Átlagot meghaladóan, 0,4 százalékkal nőttek egy hónap alatt a szolgáltatások árai is, ezen belül az üdülési szolgáltatások ára 1,7 százalékkal emelkedett. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 0,3 százalékkal csökkent a bor és a sör árának csökkenése miatt. Kisebb mértékű árcsökkenés történt a tartós fogyasztási cikkek (0,2 százalék) és a ruházkodási cikkek (0,1 százalék) esetében. A háztartási energia ára nem változott májushoz képest. Az Európai Unió 28 tagországában 2014 májusában a fogyasztói árak (a harmonizált előzetes adatok szerint) átlagosan 0,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2013 májusában. Görögországban és Bulgáriában csökkentek leginkább az árak - 2,1 és 1,8 százalékkal -, míg a legnagyobb drágulás Ausztriában (,1,5 százalék) valamint Luxemburgban (1,4 százalék) volt májusban. Forrás: MTI
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..