Az 1001 névjegy meséje |
2010. április 26. hétfő, 03:00 | |||
Élt egyszer egy messzi, messzi országban egy ember, aki abból élt, hogy üzleti kapcsolatokat teremtett, amerre csak járt. Az üzleti partner keresés számára olyan volt, mint másnak a ki- és belélegzés: még csak el sem gondolkozott rajta, hogy tennie kell-e, vagy sem. Vérében volt az értékesítés, és ennek megfelelően komoly haszonra tudott szert tenni minden üzleti vállalkozásában. Egy nap besétált egy tipikus amerikai bisztróba, a krómozott pultnál kért egy kávét és egy sonkás szendvicset, és leült az egyik ablak melletti boxba. Mivel sokan fordultak meg a helyen, akarva-akaratlanul fültanúja lett egy beszélgetésnek. A szomszéd boxban egy hölgy éppen arról mesélt barátnőjének, hogy a gyermekének milyen nehezen talál megfelelő zongoratanárt. Már több szakmai tudakozót megnézett, de még mindig nem lelte meg a megfelelőt. Elege volt abból, hogy csak a marketing alapján ítéljen meg egy zenepedagógust, de egy ismerőse sem tudott ajánlani neki senkit. Emberünk lassan befejezte a szendvicsét, felállt, és kifelé menet megállt a beszélgető hölgyek mellett. „Elnézést, hogy ismeretlenül megszólítom Önöket,” – mondta – „de ha egy nap tudok segíteni, például egy jó zenetanárt keresni, szívesen megteszem”. Ennyit mondott a döbbent vendégeknek, majd átadott a mesélő anyukának egy névjegyet, és elment. Két héttel később éppen az irodájában ült, amikor megcsörrent a telefonja. Az az anyuka kereste, akinek a névjegyét átadta a bisztróban. Még mindig hitetlenkedve kérdezte, komolyan gondolta-e az illető, hogy segít neki. Ő azonban rávágta: „Persze, hogy komolyan gondoltam! Adjon két órát, és visszahívom!”. Két óra múlva aztán valóban jelentkezett, és megadta a nővére szomszédjának a számát, aki egy nagyon kedves, idős zongoratanárnő. A hölgy azt sem tudta, hogy köszönje meg, vagy hogyan fejezze ki háláját. „Sehogy,” - felelte hősünk – „de ha egy nap egy ismerőse ingatlant venne, vagy adna el Floridában, adja meg neki a számomat”. Így lesz happy end a történetből (megtörtént esetről, valódi üzletről lévén szó, még én is meglepődöm néha, mennyire „filmes” a történet): a hölgy egyik ismerőse pár hétre rá valóban ingatlant akart venni. Az anyukának eszébe jutott a különös úr, aki névjegyet adott neki a bisztróban, megadta a számát az ismerősének, a történet főszereplője pedig csinos bevételre és profitra tett szert ezáltal. Elmesélte aztán annak a közös barátunknak, akitől mindezt hallottam, hogy az ő üzleti terve viszonylag egyszerű. Minden hónapban legalább ezer névjegyet oszt ki a legváltozatosabb helyeken, az üzleti tárgyalásoktól, üzleti kommunikációktól kezdve a fenti példában említett bisztróig. Minden alkalommal, amikor a névjegyét átadja, hozzáteszi: „Ha tudok valamiben segíteni, csak keressen meg”. Így aztán néha a legképtelenebb szituációkban találja magát, mint például egy vadidegennek való zongoratanár keresés, de az egyenleg végül mindig őt igazolja: ugyanilyen képtelennek tűnő helyekről kap ajánlásokat, megkereséseket, valósít meg üzleteket. „A válság számomra annyit jelentett, hogy kétszer annyi névjegyet nyomatok és osztok szét, mint eddig,” – mesélte – „hiszen minimum kétszer annyi segítséget biztosan tudnék adni – ami egyúttal kétszer annyi ember, aki pontosan tudni fogja, mikor ajánljon engem.”. Magyar vállalkozó fejjel gondolkozva néha elképeszt még ez a történet, ha eszembe jut. Viszont mindig elgondolkodtat, és példát mutat: ha semmi mást nem tesz az ember, csak ismeretségeket köt, próbál segíteni másokon a saját lehetőségei és eszközei által biztosított keretek közt, és egyetlen alkalommal sem mulasztja el pontosan pozicionálni, ki ő, mit csinál, és miben ajánlhatja őt a másik tovább. Ez a három elem – az új és új ismeretségek, az elsőre segítő szándékú megkeresés, és ehhez kapcsolva a pontos pozicionálás – tették dollármilliomossá az ingatlanüzletben ezt az üzletembert. Érdemes követni a példáját, ebben biztos vagyok. Németh Zoltán
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..