Fekete évre számítanak a légitársaságok |
2009. június 08. hétfő, 07:21 |
Kilencmilliárd dollárt veszíthetnek a légitársaságok az idén, miközben a jó időkben megrendelt gépeket most, a recesszió idején szállítják le a gyártók A márciusban becsült 4,7 milliárd dollár közel kétszeresére, kilencmilliárd dollárra emelte a világ légitársaságainak idénre várt összesített veszteségeit az IATA. A recesszió hatásait tovább súlyosbítja az újinfluenza-járvány kitörése - ezeket a tényezőket a költségcsökkentési lépések sem tudják ellensúlyozni. A légitársaságok bevétele összesen 15 százalékkal 448 milliárd dollárra csökkenhet, az utasforgalom 8, az áruszállítási forgalom pedig 17 százalékkal eshet vissza. A jelenlegi környezetben semmit sem tudunk tenni, hogy élénkítsük a forgalmat, és ez különösen igaz a prémium piacra - mondta a British Airways vezérigazgatója az IATA Kuala Lumpur-i éves konferenciáján. Willie Walsh hozzátette: ez a szegmens nem reagál az árazás változtatására. A Bloomberg ennek kapcsán arra emlékeztet, hogy a recesszió különösen erősen érintette a prémium osztályú utakat, miután az üzleti utasok olcsóbb jegyekre váltottak. Ez azon is meglátszik, hogy a várakozások szerint az egy utasra jutó bevétel 7 százalékkal csökkenhet, miután egyrészt egyre kevesebben akarnak első vagy business osztályon utazni, másrészt pedig a légitársaságok árversenybe kezdtek piacrészesedésük növelése érdekében. Az említett kilencmilliárdos globális mínuszból egymilliárdot az észak-amerikai szereplők vihetnek el, a tavasszal várt százmilliós profit helyett. Régiós bontásban a legnagyobb veszteség az Ázsia-Csendes-óceán térségének szolgáltatóit érheti, összesen 3,3 milliárd dollárt bukhatnak, míg európai versenytársaik 1,8 milliárd dollárt. Márciusban rendre 1,7 és 1 milliárdos mínuszról szólt az előrejelzés. A légiközlekedési ipar az idén mintegy 25 milliárd dollár értékben több mint 800 repülőgépet vásárol, vagyis zsinórban már második éve, hogy készpénztartalékait éli fel. A cégek még a kedvező piaci környezetben rendelték meg a gépeket, de a recesszió közepette kapják meg azokat: a következő három évben gyártanak le mintegy négyezret, ami a jelenlegi globális flotta 17 százalékának felel meg. Az egyik elemző így fogalmazott: kihívást jelent, hogy olyan kuncsaftokat találjanak a légitársaságok, amelyekkel ezeket az új gépeket nyereségesen tölthetik meg. Ebben a helyzetben az Airbus és a Boeing legnagyobb vevőjének számító International Lease Finance Corp. arra számít, hogy több légitársaság több gépet fog lízingelni, vásárlás helyett. A cégnek viszont így több repülőgépet kell vásárolnia: azt tervezi, hogy megrendeléseit 20-30 százalékkal növeli majd, ugyanis a következő öt évben jelentős modernizációs és gépcsere-hullámot vár a légitársaságoknál. Napi Online www.napi.hu A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nincs érdemi javulás a magyar kkv-k digitális versenyképességében egy felmérés szerint
- Az MVM szeptember második felétől küldi az új szabályok szerinti energiaszámlákat a mikrovállalkozásoknak
- ÉVOSZ: finanszírozási nehézségek jelentkeznek az építőiparban
- Egy kutatás szerint a kkv-k többségének nincs digitalizációs stratégiája
- K&H: a kkv-k már érzik az infláció hatásait
- K&H: a kis és közepes vállalkozások 89 százaléka rendelkezik biztosítással
- K&H: alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt
- Hazai virág vásárlásával segíthetjük a magyar termelőket
- Felmérés: a romániai kkv-k harmada leépítésre készül a magas energiaárak miatt
- MKIK: az energia árak emelkedése 12 ezer kkv-t hoz nehéz helyzetbe
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..