A visszaesés növekvő piaci lehetőségeket teremt a globális kiskereskedőknek |
2009. június 24. szerda, 04:00 |
-állítja az A.T. Kearney tanulmánya India visszanyerte vezető pozícióját a 8. Globális Kiskereskedelem Fejlődési Index listán, az Egyesült Arab Emirátusok 16 helyet lépett előre, Magyarország a 27.(Chicago) – A feltörekvő piacok továbbra is vonzó befektetési lehetőségeket jelentenek a globális kiskereskedők számára, a gazdasági visszaesés fontosabbá tette az új piacokra történő belépést az A.T. Kearney nemzetközi vezetési tanácsadó cég nyolcadik Globális Kiskereskedelem Fejlődési Indexe (Global Retail Development Index - GRDI) szerint. A tanulmány a kiskereskedelmi befektetési környezetet vizsgálta 30 feltörekvő piacon. A hazai piacok csökkenő eladási adatai és a továbbra is szűkös fogyasztói költések növelték a globális terjeszkedés, mint növekedési stratégia, fontosságát. A globális recesszió a felső kategóriás kiskereskedelmi ingatlanokat elérhetőbbé és megfizethetőbbé tette sok fejlődő piacon. Emellett sok hazai kereskedő akvizíciós értéke is nagyon vonzóvá vált. Eltérően a legtöbb fejlett piactól, a GDP -bár lassabb ütemben-, de tovább növekszik a feltörekvő piacokon a várakozások szerint, a népesség sok országban fiatalabb, fokozottan urbanizálódó és növekvő érdeklődést mutat a modern kereskedelmi formák iránt. “A lassan növekvő fejlett piacok gazdasági körülményeivel szemben, a növekvő piacok a növekedés sokkal fontosabb forrásaivá válnak a globális kiskereskedők számára.,” mondta Hana Ben-Shabat, az A.T. Kearney partnere, a felmérés társ-vezetője. “A vezető globális kiskereskedőknek a globális kockázatok kezelésére olyan portfólió stratégiát kell kialakítaniuk, amely a nagy és fejlett piacokból adódó korlátokat kicsi és fejlődő piacokban rejlő lehetőségekkel egyensúlyozza ki.” A nagyobb, rugalmasan fejlődő országok vezetik a 2009-es GRDI listát, mivel valószínűleg ők állnak a gazdasági felépülés élére is. Öt éven belül negyedszerre, India a legvonzóbb ország a kiskereskedelmi befektetések szempontjából az index szerint. Oroszország, Kína, az Egyesült Arab Emirátusok, Szaúd-Arábia, Vietnam, Chile, Brazília, Szlovénia és Malajzia szerepel a GRDI 2009-es első tíz országa között (a 30 ország teljes listája lent található). “Első pillantásra megtévesztő lehet, hogy Magyarország nem vonzó célpont a globális kiskereskedők számára. Ennek oka nem a piac fejletlenségében keresendő, hanem épp abban, hogy a nagy nemzetközi szereplők már nagy mértékben telítették a magyar piacot. Magyarország számára sem a demográfiai tényezők, sem a vásárlőerő fejlődése nem hoznak pozitív változást, így a közeli jövőben nem is várható előrelépésünk a GRDI listán”, állítja Frank Klausz, az A.T.Kearney magyarországi igazgatója. “Az ázsiai országok jó pozícióban vannak ahhoz, hogy korán felépüljenek a krízisből, mivel a hazai kereslet jól fenntartható, a GDP növekedés folytatódik és dollártrilliónyi független tartalékok állnak a kormányok és állami bankok rendelkezésére felhasználható eszközként,” mondta Michael Moriarty, az A.T. Kearney partnere és a kutatás másik társ-vezetője. “az ázsiai országok folytatják gazdaságuk átalakítását, a hazai fogyasztásra összpontosítanak, s ez a trend a kiskereskedelem folyamatos növekedését támogatja hosszú távon.” Indiában, a lelassult kiskereskedelmi értékesítés miatt az indiai kiskereskedők elhalasztják terjeszkedési terveiket és átstrukturálják működésüket. Ez egyúttal a lehetőségek tárházát teremti meg a globális kiskereskedők számára, és sokan, köztük a Wal-Mart, a Carrefour és a Tesco, folytatják terjeszkedési terveiket, ahogy az indiai fogyasztók növekvő számban gazdagodnak, egyre márka-tudatosabbak lesznek és megismerik a globális kereskedelmi formákat. Az alacsony infláció és a bérleti díjak mintegy 40 %-os csökkenése a tier-2-es és 3-as városokban szintén segítenek abban, hogy India a legvonzóbb kiskereskedelmi befektetési desztináció legyen a 2009-es GRDI listán. Noha Oroszország GDP-je ebben az évben várhatóan zsugorodik, az ország még mindig a második a GRDI listán, jó lehetőségeket biztosítva a kiskereskedők számára. Oroszországban a kiskereskedelmi értékesítés várhatóan évente 15 %-kal növekszik majd a következő öt év során, miközben az élelmiszer és élelmiszeren kívüli termékek értékesítése megtorpan 2010-ben. Az ország fragmentált kiskereskedelmi piaca - az öt vezető kiskereskedő csak az értékesítés hét százalékát uralja - és a szektor vállalatainak csökkenő piaci értéke növekedési lehetőséget jelentenek a gyorsan reagáló vezető kiskereskedelmi cégeknek. Kínában, ami a GRDI harmadik helyezett országa, egy 585 milliárd dolláros élénkítő csomag és a fogyasztás erősítésére tett erőfeszítések már a siker első jeleit mutatják, mivel a kiskereskedelmi értékesítés növekedett 2009 elején. Az ország tier-2-es és 3-as városai a központi és nyugati régióban felkeltették a külföldi kereskedők figyelmét. Ezeket a városokat kevésbé érinti a válság, és jobban alkalmasak új terjeszkedésre, mint a nagyobb kínai városok. Mind a Wal-Mart (140 üzlet Kínában) és a Carrefour (135) folytatta a terjeszkedését a visszaesés idején. Az Egyesült Arab Emirátusok ugrott előre a legtöbb helyet, 16-ot, a 2009-es GRDI-n, ezzel a negyedik helyre került, mivel olaj-alapú gazdasága ellenállóbbnak bizonyult a kiterjedt válság idején, mint más országoké. Míg az Emirátusok ötmilliós népessége relatívan kicsi összehasonlítva a megelőző három országéval, az Emirátusok rendelkezik a legmagasabb egy főre jutó költéssel a listán szereplő összes ország közül. Dubai jó úton halad, hogy 2010-re a legnagyobb egy főre jutó bevásárló területtel rendelkezzen. A kereskedők Dubai-ban a turizmus visszaesésével a helyi fogyasztókra koncentrálnak, és ez belépési lehetőséget teremt a hipermarketek és a diszkont üzletek számára. Míg Dubai mostanában a kereskedelmi terjeszkedés szinonímájává vált, Abu Dhabi az Emirátusok üstököse a tanulmány szerint. Olajtartalékai és független egészségalapjai miatt jól elszigetelt maradt a globális gazdasági válságtól. Több új múzeum és Forma 1-es verseny szerepel a tervek között, ami a turisták idevonzását célozza. A bevándorlás várhatóan szintén növekszik, mivel Abu Dhabi a közeli Dubai alternatívájává válik. Új városfejlesztések növelik az ingatlankínálatot, és a globális márkák erős ismertsége a népesség körében jó lehetőségeket nyit a külföldi kiskereskedők számára. Vietnam, a tavalyi GRDI legvonzóbb országa, a hatodik helyre esett vissza, az ingatlan boom, a 2008-as fogyasztói ár infláció és az export-vezérelte gazdaság jelentős visszaesése okozta inflációs nyomás miatt. Sok globális kiskereskedő ugyanakkor jó pozíciókkal rendelkezik Vietnamban, ideértve a dél-koreai Lotte-t, a japán Seiyu-t, a malajziai Parkson-t, a Hong Kongi Dairy Farm-ot és a német Metro-t. “Vietnam rövid távú kihívásokkal néz szembe, de a hosszútávú előrejelzésünk az ország számára továbbra is pozitív, mivel egyre nyitottabb a nemzetközi befektetők előtt.” mondta Ben-Shabat. “Népessége fiatal és folytatódik az urbanizálódás, ami könnyebbé teszi a kiskereskedők számára az ország keresletének kielégítését.” A GRDI, melyet 2001 óta tesznek közzé, segíti a kiskereskedőket, hogy priorizálják globális fejlesztési stratégiájukat, azáltal, hogy rangsorolja feltörekvő országokat a kiskereskedelmi terjeszkedés szempontjából, 25 változó alapján, beleértve a gazdasági és politikai kockázatot, a kiskereskedelmi piac vonzerejét, a kereskedelmi telítettség szintjét és a különbséget a bruttó hazai termék és a kereskedelem növekedése között. A 2009-es GRDI felmérés részletes elemzései és ország-specifikus eredményei elérhetők a www.atkearney.com címen. Forrás Weber Shandwick A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nincs érdemi javulás a magyar kkv-k digitális versenyképességében egy felmérés szerint
- Az MVM szeptember második felétől küldi az új szabályok szerinti energiaszámlákat a mikrovállalkozásoknak
- ÉVOSZ: finanszírozási nehézségek jelentkeznek az építőiparban
- Egy kutatás szerint a kkv-k többségének nincs digitalizációs stratégiája
- K&H: a kkv-k már érzik az infláció hatásait
- K&H: a kis és közepes vállalkozások 89 százaléka rendelkezik biztosítással
- K&H: alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt
- Hazai virág vásárlásával segíthetjük a magyar termelőket
- Felmérés: a romániai kkv-k harmada leépítésre készül a magas energiaárak miatt
- MKIK: az energia árak emelkedése 12 ezer kkv-t hoz nehéz helyzetbe
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..