Biztosítás: csak ha muszáj - Nem költenek eleget védelmükre a cégek |
2013. szeptember 17. kedd, 00:00 |
A hazai vállalatok a szigorodó szabályozás és a múltbéli rossz példák ellenére sem költenek eleget felelősség- és vagyonbiztosításra – vélik a biztosítók. Az érzékelhető változáshoz mind a szolgáltatók, mind a környezetvédők szerint szemléletváltozásra lenne szükség. Kovács Gábor szerint az érezhető változásokhoz mindenképpen szemléletváltás szükséges a cégek részéről. Legelső körben az önrészesedések és kártérítési limitek mértékét kellene átgondolnia az ügyfeleknek, és tényleges biztonságot nyújtó kártérítési limiteket lenne szükséges vásárolni, aminek az árát az önrészesedés növelésével megfelelő keretek között lehet tartani. Emellett – hangsúlyozta a szakember – időt kell szánni a cégvezetőknek a kockázataik megismerésére illetve kezelésére, és nem csak egy papírt berakni a fiókba látszatmegoldásként. Arató Péter, az Allianz Hungária Zrt. vállalati biztosítások igazgatója szintén úgy látja, hogy még nem fordult meg a trend, nem tapasztalható jelentős növekedés a darabszámokban annak ellenére, hogy valóban vannak konkrét példák arra, hogy nagy cégek is csődbe mehetnek harmadik személyeknek okozott kár, vagy például környezetszennyezési kár miatt. Ebben a helyzetben komoly előírásokra lenne szükség, hogy a cégek megfelelő fedezetet vásároljanak. Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint a társaságnál növekvő érdeklődést tapasztalnak a vállalati biztosítások iránt. Ennek egyik oka, hogy vannak olyan tevékenységek, amelyeknél a vállalat meg sem kezdheti működését az előírt felelősségbiztosítási fedezet hiányában. Emellett a különböző pályázati lehetőségek számának növekedése is hozzájárul a szerzési darabszámok növekedéséhez. Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója szerint a biztosítók jelenleg termék, illetve fedezet terén tudnak tenni azért, hogy a biztosítási lefedettség növekedjen, hiszen a megfelelő szolgáltatásokat kell kínálniuk az igényekre. A kereslet fellendítésére viszont nincsenek eszközök a biztosítók kezében: így szükség van a gazdaság és azon belül az ipari szektor élénkítésére, de ez egy lassú folyamat eredménye lesz. Szegfalvi Zsolt, a Greenpeace Magyarország ügyvezető igazgatója szerint egyértelműen megállapítható, hogy a Magyarországon működő vállalatok nem tesznek eleget a környezeti károk megelőzése érdekében, bár kétségtelen tény, hogy a környezeti tudatosság javuló tendenciát mutat. Ennek több oka is lehet: egyik, hogy a cégek pénzügyi helyzete nem teszi lehetővé, hogy megfelelő mértékű forrást csoportosítsanak a környezeti károk megelőzésére. A másik, hogy az ellenőrző hatóságok nem működnek elég hatékonyan, emellett a jogi szabályozás sem mindig ösztönzi kellő aktivitásra a cégeket. Ezekre a hiányosságra pedig csak a nagy katasztrófák irányítják rá a figyelmet. Szegfalvi Zsolt szerint a szervezethez hetente átlagosan 1-3 lakossági megkeresés érkezik vállalati környezetszennyezések kapcsán, ami önmagában nem sok, ám ebben szerepet játszhat, hogy a Greenpeace ma már inkább globális környezeti problémákkal foglalkozik, így az ilyen jellegű megkeresések nagy része nem hozzá fut be. Nagy az árverseny A lapunknak nyilatkozó biztosítók szerint a vállalati felelősségbiztosításoknál folyamatosan csökkentek a díjak az elmúlt években. Arató Péter szerint ennek egyik oka, hogy a vállalatok minél olcsóbban akarják megoldani biztosítási fedezetüket. Viszont az is egyértelmű – tette hozzá –, hogy a díjak folyamatos csökkentése hosszú távon nem fenntartható, azonban a piaci szereplők jelentős része „egyirányú utcába” kényszerült; bár egyre romlik a jövedelmezősége, nem szállhat ki a díjversenyből. A piacon tapasztalt díjverseny pedig több kockázatnál is elérte azt a szintet, ami hosszú távon nem fenntartható és végső soron a biztosítottak látják ennek végül a kárát. Forrás: Barát Mihály
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nincs érdemi javulás a magyar kkv-k digitális versenyképességében egy felmérés szerint
- Az MVM szeptember második felétől küldi az új szabályok szerinti energiaszámlákat a mikrovállalkozásoknak
- ÉVOSZ: finanszírozási nehézségek jelentkeznek az építőiparban
- Egy kutatás szerint a kkv-k többségének nincs digitalizációs stratégiája
- K&H: a kkv-k már érzik az infláció hatásait
- K&H: a kis és közepes vállalkozások 89 százaléka rendelkezik biztosítással
- K&H: alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt
- Hazai virág vásárlásával segíthetjük a magyar termelőket
- Felmérés: a romániai kkv-k harmada leépítésre készül a magas energiaárak miatt
- MKIK: az energia árak emelkedése 12 ezer kkv-t hoz nehéz helyzetbe
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..