Kezd feléledni a kkv-k beruházási kedve |
2013. december 05. csütörtök, 00:00 |
Kismértékben tovább növekedett a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégvezetők 60 százaléka tervez fejlesztést. Ezzel már ötödik negyedéve növekszik folyamatosan a beruházásban gondolkodó vállalkozások aránya, míg a célok közül továbbra is az informatikai fejlesztések állnak az élen – derül ki K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból. „Ez az érték ugyan elmarad a válság előtti 70-80 százalékos aránytól, de jelentős előrelépés a tavalyi mélyponthoz képest, amikor is mindössze vállalkozások közel fele tervezett beruházást. A következő egy év során a kkv vezetők főként informatikai beruházásokra készülnek (29 százalék), igaz ez az érték 4 százalékponttal marad el az előző negyedévi értékhez képest. Ezt követi a gépekre, berendezésekre irányuló beruházási szándék, amit közel minden negyedik vállalkozás tervez (23 százalék), míg a gépjárműpark korszerűsítésében a vállalkozások 18 százaléka gondolkodik” – tájékoztatott az eredményekről Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője. „A gépek, berendezések beruházási trendjében egy erősebb elmozdulás figyelhető meg az elmúlt negyedévek stagnáló szintjéhez képest, ami nagy valószínűséggel a Növekedési Hitelprogram beruházás ösztönző hatásával állhat összefüggésben. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az NHP 1. szakaszában a K&H Bank által kihelyezett hitelek 35 százalékát tették ki az új forgóeszköz, illetve beruházási hitelek, utóbbiak esetében pedig főleg a gépek, berendezések vásárlása volt a jellemző hitelcél” – tette hozzá Németh László. A különböző szektorokat tekintve visszafogottabb beruházási szándék figyelhető meg a kereskedelmi (53 százalék) és az ipari (56 százalék) cégeknél, miközben szinte azonos arányban gondolkodnak fejlesztésben a mezőgazdasági (65 százalék) és a szolgáltató (66 százalék) vállalkozások. Az ipari és agrárcégeknél a gépek, berendezések fejlesztése áll az élen, a kereskedelmi és szolgáltató szektor viszont az informatikai beruházásokat tekinti elsődlegesnek. A tevékenységi kör mellett a cég mérete is erősen befolyásolja a beruházási kedvet. A különböző árbevételű cégek közül a mikrovállalkozások a legvisszafogottabbak: míg közülük csupán alig több mint felük (53 százalék) készül beruházni, addig a kisvállalkozások és a középvállalkozások több mint kétharmada - 68 százalék és 71 százalék - tervez valamilyen fejlesztést. „A Növekedési Hitelprogram első szakaszának erős véghajrája után készült felmérés eredménye azt mutatja, hogy a kedvezményes hitelfeltételek főként az egyébként is beruházásban gondolkodó vállalkozásokat mozgósíthatja többletberuházásra. Míg a beruházást nem tervező vállalkozások közül csupán 17 százalék kezdene új fejlesztésbe kedvező hitelfeltételek esetén, addig a fejlesztésben gondolkodó cégek esetében ez az arány közel duplája (33 százalék)” – mondta el Németh László. Forrás: Világgazdaság Online
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nincs érdemi javulás a magyar kkv-k digitális versenyképességében egy felmérés szerint
- Az MVM szeptember második felétől küldi az új szabályok szerinti energiaszámlákat a mikrovállalkozásoknak
- ÉVOSZ: finanszírozási nehézségek jelentkeznek az építőiparban
- Egy kutatás szerint a kkv-k többségének nincs digitalizációs stratégiája
- K&H: a kkv-k már érzik az infláció hatásait
- K&H: a kis és közepes vállalkozások 89 százaléka rendelkezik biztosítással
- K&H: alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt
- Hazai virág vásárlásával segíthetjük a magyar termelőket
- Felmérés: a romániai kkv-k harmada leépítésre készül a magas energiaárak miatt
- MKIK: az energia árak emelkedése 12 ezer kkv-t hoz nehéz helyzetbe
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..