Nem javul tovább a magyar cégek bizalma |
2014. október 20. hétfő, 00:00 |
Az elmúlt egy év folyamatos növekedése után a harmadik negyedévben nem javult tovább a vállalkozások bizalma, a hazai vállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index -10 ponton stagnál. A változatlan eredmény mögött azonban az áll, hogy a kkv-k helyzetét leginkább meghatározó tényezők nagymértékben, de ellentétes irányba mozogtak, így azok hatásai kioltották egymást. Nagyot javult a kkv-k közterhek változásra vonatkozó várakozásai, miközben pénzügyeik és versenyhelyzetük alakulását pesszimistábban látják jelenleg - derül a ki K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból. A K&H kkv bizalmi index - az előző negyedévhez hasonlóan - a harmadik negyedévben is -10 pontot ért el, ami azt jelenti, hogy nincs változás az index értékében, megállt a korábbi emelkedés. „Az index stagnálása mögött valójában az áll, hogy a vállalkozások helyzetét meghatározó több tényező is jelentősen elmozdult, ugyanakkor ellentétes irányba, így azok hatásai kioltották egymást. 2014 harmadik negyedévében legnagyobb mértékben, mintegy 20 ponttal, a közterhek várt változását jelző részindex emelkedett, aminek oka, hogy számottevően lecsökkent a növekvő közterhekre számító vállalkozások aránya. Jelenleg a vállalkozások csupán 30 százaléka véli úgy, hogy a következő egy év során növekedni fognak az adó- és járulékterhek, ami négy éve a legalacsonyabb érték” - tájékoztatott Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
Saját versenyhelyzetük megítélésével kapcsolatban azonban jelentősen pesszimistábbak lettek a cégek. A megkérdezett cégvezetők csupán 23 százaléka gondolja úgy, hogy javulni fog helyzetük a versenytársaikhoz képest. Nagyobb csökkenés tapasztalható még a vállalati hitelkamatok várt változásával kapcsolatban is, mivel a jegybanki kamatcsökkentési ciklus befejeztével a kkv-k ismét a hitelkamatok nagyobb mértékű, 0,8 százalékpontos emelkedését valószínűsítik. Pénzügyeiket is pesszimistábban látják jelenleg a vállalkozások, hiszen a harmadik negyedévben az árbevétel esetében 1 százalékponttal, míg a nyereségnél 0,5 százalékponttal kisebb növekedésre számítanak a második negyedévhez képest. A cégméretet tekintve az látható, hogy a kkv szektoron belül a jellemzően leginkább optimista középvállalkozások bizalma is most enyhén a negatív tartományba fordult, és -4 ponton áll. Ezzel együtt továbbra is a mikrocégek várakozásai a legnegatívabbak, hiszen még a legutóbbi 7 pontos emelkedést követően is -12 ponton áll. A kisvállalkozások várakozásai 8 pontos csökkenés után most -9 ponton tartózkodik. Ebben a negyedévben a szolgáltatások és a mezőgazdasági szektor bizalma fordult el pozitív irányba, főként annak köszönhetően, hogy nőtt a közterhek csökkenésére számítók aránya, illetve a pályázati források megítélésével kapcsolatban is javulás történt. Ezzel szemben az ipari és a kereskedelmi cégek várakozásai romlottak az elmúlt negyedévben, vélhetően azzal összefüggésben, hogy a belföldi és az export kereslet tényleges élénkülése elmarad az év eleji felfokozott várakozásoktól. Az ipari cégek ezért az előző negyedévhez képest kisebb árbevétellel és nyereséggel kalkulálnak. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nincs érdemi javulás a magyar kkv-k digitális versenyképességében egy felmérés szerint
- Az MVM szeptember második felétől küldi az új szabályok szerinti energiaszámlákat a mikrovállalkozásoknak
- ÉVOSZ: finanszírozási nehézségek jelentkeznek az építőiparban
- Egy kutatás szerint a kkv-k többségének nincs digitalizációs stratégiája
- K&H: a kkv-k már érzik az infláció hatásait
- K&H: a kis és közepes vállalkozások 89 százaléka rendelkezik biztosítással
- K&H: alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt
- Hazai virág vásárlásával segíthetjük a magyar termelőket
- Felmérés: a romániai kkv-k harmada leépítésre készül a magas energiaárak miatt
- MKIK: az energia árak emelkedése 12 ezer kkv-t hoz nehéz helyzetbe
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..