Hét üzleti szektort minősít le a Coface |
2008. május 29. csütörtök, 06:10 |
Már elkezdődött az üzleti hitelválság isDrámaian romlottak a cégek fizetési szokásai: 2008 első négy hónapjában 45 százalékkal növekedett a nemfizetések száma. A Coface tapasztalatai alapján drámaian romlottak a cégek fizetési szokásai: 2008 első négy hónapjában. 45 százalékkal növekedett a nemfizetések száma a 2007-es év ugyanezen időszakához viszonyítva. Ez a jelenség egyértelmű bizonyítéka a hitelválságnak, még akkor is, ha ez a szám - amelyhez a Coface működési területének 65 országából gyűjtötte az adatokat – a krízis kirobbanásakor hagyományosan magasabb értéket mutat. Pontosan emiatt a Coface úgy látja, hogy a jelenlegi válság nem lesz olyan súlyos, mint a 2001-2002-es, amikor a fizetési problémák száma 30 százalékkal növekedett. A pénzügyi válság két csatornán gyűrűzött be a reálgazdaságba: az egyik a csökkenő amerikai kereslet volt, amely főleg az Észak-Amerikával és az Egyesült Államokkal kereskedő országokat és szektorokat érintette, míg a másik a hitelekhez való jutás nehezebbé válása volt. Ezt tovább súlyosbította a nyersanyag- és az energiaárak növekedése, a nem dollárhoz kötött valuták erősödése és az igen erős verseny. Pillanatnyilag Franciaországot és Németországot kevéssé érinti a probléma. A hazai gazdasági helyzet romlását mutatja, hogy sokkal több fizetésképtelenségi eljárás indul évente, mint bármely európai országban. A Coface hét szektort minősít le Az elektronikai alkatrészek, a papíripar, a kereskedelem, az autóipar, a közüzemek, a légi közlekedés és textilipar minősítését a Coface vagy világviszonylatban értve, vagy csak az Egyesült Államokra és/vagy Nyugat-Európára vonatkozólag rontotta a Coface. Összességében kevés szektornak sikerült kivonnia magát a válság hatása alól; a szerencsésebbek közé tartozik: kohászat, vegyipar, finommechanika, gyógyszeripar, IT és kommunikáció. Ezek a szektorok képesek voltak a sokk hatásait csökkenteni jó piaci orientációjuk és erős nemzetköziségük miatt, elsősorban a fejlődő piacokon, ahol a piaci viszonyok még mindig kedvezőbbek. Magyarországon évek óta romlik a fizetési morál ezért is ajánlatos a kereskedelmi szerződés megkötése előtt tudni azt, hogy kivel állunk szóba – állítja az országigazgató. Mivel a vevőminősítés csupán pillanatnyi állapotot mutat, a gazdasági szereplők helyzete folyamatosan változhat. Ez nemcsak a belföldi értékesítésnél ajánlott, hanem az exporttevékenységet végzők körében érdemelne sokkal nagyobb figyelmet, ahol nem rendelkeznek azzal a piaci, és emberismerettel, aminek a birtokában elsajátíthatja a szükséges információkat. Minőségi különbség van egy kül- és egy belföldi vevő megismerése között. Ugyanis a helyei piacon mindig vannak piaci információk, piaci pletykák, ám egy német, francia, angol, olasz vagy spanyol vevő esetében általában nem sokat tudhat meg az eladó, így azt sem tudhatja az eladó az adott céggel az elmúlt években volt-e fizetési probléma – mutat rá az exportkockázat lényegére Dercze Zoltán a Coface Hungary országigazgatója. Érdemes-e szerződést kötni az adott szereplővel, mekkora szerepet játszik a saját hazája piacán. Az előzetes információ nehezebben hozzáférhető, de az esetleges nemfizetés estén a belföldi vevőket könnyebb kezelni, akár csak jogi úton, míg egy külföldi partnernél ez más jellegű problémákat vet fel. Ezért érdemes piacra lépés előtt körültekintően kereskedni a piac folyamatos ellenőrzése mellett.– hangsúlyozta Dercze. Meglátása szerint tudatos követeléskezeléssel radikálisan csökkentheti a cégek a nemfizetés elleni kitettségüket.A cégek fizetési képessége egyértelműen romlott 2008 eleje óta– tette hozzá Dercze Zoltán, a Coface Hungary országigazgatója. “A megerősített kockázatkövetésünknek köszönhetően továbbra is képesek vagyunk segítséget nyújtani ügyfeleinknek, miközben minimalizáljuk a válság hatásait üzletmenetünket érintően”.A leminősített szektorok részletezése: Észak-Amerika: -kereskedelem(A- negatív kilátásról B+) -ruházat/felszerelés (C-ről C-) - autóipar (C-ről C-) - építőipar (B-negatívról C+) - légi közlekedés (C+-ról C) - elektronikai alkatrészek (A-ról A-) Nyugat-Európa: - papíripar (B+ negatív kilátásról B) - építőipar (B-ről B-) - Feltörekvő ázsiai piacokelektronikai alkatrészek (A-ról A-) Forrás: NFGM Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre!
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..