Lazaccal helyettesíti a disznóvesét a magyar |
2010. március 26. péntek, 03:00 |
Az idén 33 új termék és szolgáltatás került be az infláció számításához használatos hazai fogyasztói kosárba. Első blikkre úgy tűnhet, válság ide vagy oda, a magyar háztartások olyannyira rákaptak a lazacra és a bélszínre, hogy erre már a KSH-nak is reagálnia kellett az idei fogyasztói kosár összeállításakor. Valójában nem erről van szó: a hivatal a megfigyelésbe beépített néhány olyan, az Eurostat által javasolt terméket, amelyeket a tagállamok közötti összehasonlításra szeretnének felhasználni. A megfigyelt termékek és szolgáltatások körét minden évben felülvizsgálja a KSH: 2009-ről 2010-re 13 reprezentáns szűnt meg, míg újként 33 került be. Például az olajos hal helyére a tonhalkonzerv került, a negyedkilós kávékeveréket a filteres zöld tea, a 60 wattos hagyományos villanykörtét az 50 wattos halogén szpotlámpa, a 10 darab A/4-es lap fénymásolását pedig az 50 darabos digitális fotókidolgozás pótolta. Több notebook és netbook mellett az okos telefon és a kézi navigációs eszköz is újoncként szerepel a listán. A kosárba 2008-ban bekerült gyermekjáték, a lábbal hajtós műanyag kismotor továbbra is megtalálható a listán, a száműzöttek közé kerültek viszont az üres videokazetták, egy évvel követve a műsoros társaikat. A fogyasztói kosár összetétele nem csak úgy változik, hogy egy-egy megfigyelt cikk be-, illetve kikerül. Vannak ugyanis olyan esetek, amikor ugyanazon a számon fut tovább a termék, csak a paramétereit módosítják – hívja fel a figyelmet a KSH. Ebbe a körbe tartoznak például a mobiltelefonok vagy a digitális fényképezőgépek, memóriakártyák, amelyek esetében mindig újabb és újabb modellek, jobb paraméterekkel jelennek meg a piacon. A csaknem ezer elemből álló reprezentáns-lista változásánál nagyobb hatása van a fogyasztói árindexre, hogy módosult az egyes tételek súlya a kosárban. Ezen a területen a felülvizsgálat szintén évenként történik, a tárgyévet két évvel megelőző év lakossági fogyasztása alapján. Vagyis a súlyok 2010-ben a 2008-as fogyasztási szerkezetnek megfelelőek, a válság fogyasztási szerkezetet átrendező hatásai pedig igazán csak a 2011-es kosárban lesznek majd tetten érhetőek. A tavalyihoz képest az idén a tartós fogyasztási cikkek aránya több mint másfél százalékponttal, 6,9 százalék alá csökkent, miközben a vezetékes gázé, az üzemanyagoké, a közlekedési szolgáltatásoké nőtt, de kis mértékben gyarapodott az élelmiszerek súlya is. Forrás: Napi Gazdaság A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..