GfK: minimálisan erősödött a fogyasztói bizalom |
2015. január 13. kedd, 00:00 |
A GfK fogyasztóibizalom-indexe 1 ponttal emelkedett tavaly a negyedik negyedévben az előző negyedévhez képest, a fogyasztói várakozások stagnáltak, míg a vásárlási hajlandóság enyhén nőtt - közölte a piackutató intézet csütörtökön. A GfK Hungária MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a komplex fogyasztóibizalom-index több mint 1 ponttal emelkedett, értéke 164 pont volt tavaly decemberben.
A fogyasztói várakozások indexe 2014 utolsó negyedévében szinte nem változott, 184,5 ponton állt. Az index egyes elemei azonban változtak: a családok reáljövedelem-értékének megítélése javult, az ország gazdasági helyzetét illetően viszont negatívak a várakozások következő 12 hónapra. A hosszú, 5 évre vonatkozó várakozásokban nincs jelentős változás az előző negyedévhez képest. A vásárlási hajlandóság index értéke csaknem 3 pontos növekedést követően 2014 decemberében 141,9 pontra került. A mutató javulásának hátterében az áll, hogy a családok saját anyagi helyzetüket tekintve kicsit bizakodóbbak, a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv ugyanakkor az előző negyedévihez hasonló képet mutat - ismertette a GfK. A fogyasztók jelenlegi helyzetükkel szemben belenyugvóan elfogadóak, jövőbeli kilátásaikat viszont negatívan élik meg. Vásárlásaik fő mozgatórugója főként az eddig elhalasztott vásárlások szükségessége, ami kedvezőtlen hír a fogyasztás jövőjével kapcsolatban - idézi a közlemény Kozák Ákost, a GfK igazgatóját. A munkanélküliség alakulásával kapcsolatos vélekedések 2014 szeptemberéhez képest változtak, 33-ról 38 százalékra nőtt a munkanélküliség növekedésére számítók aránya, míg a munkanélküliségi mutatók a lakosság harmada szerint nem fognak változni. Az inflációs várakozások kedvezőtlenebb képet mutatnak, mint az előző negyedévben. Továbbra is növekszik az árak emelkedésére számítók aránya, ezt decemberben már a lakosság 72 százaléka gondolta így. A válaszadók átlagosan 7 százalékos növekedésre számítanak a következő 12 hónapban. A család reáljövedelmére vonatkozó várakozásokkal kapcsolatban 2014 decemberében minden második megkérdezett az inflációnál kisebb mértékű növekedésre számít. A hitelfelvételi kedv az előző negyedévhez képest nem változott jelentősen, továbbra is majdnem minden harmadik ember gondolja úgy, hogy most nem alkalmas az idő hitelfelvételre, míg 64 százalékuk soha nem venne fel hitelt. A háttérben az áll, hogy a lakosság 28 százaléka a hitelkamatok növekedésére, míg további 37 százalékuk azok változatlanságára számít a következő 12 hónapban - közölte a GfK. A vélemények a megtakarításokról nem változtak az előző negyedévhez képest. Továbbra is 36 százalék a bizonytalanok aránya, 42 százalék szerint érdemes korábban tervezett vásárlásra felhasználni a megtakarításokat, míg 15 százalék szerint most egyáltalán nem érdemes nagyobb háztartási eszközt vásárolni. Kis mértékben nőtt a lakásvásárlást érdemesnek tartók aránya, a megkérdezettek 54 százaléka gondolja, hogy ez egy megfelelő időpont a vásárlásra. A lakásuk eladását 13 százalék tartja érdemesnek. Forrás: MTI |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..