Felgyorsultak a digitális fejlesztések a pénzügyi szektorban |
2020. május 12. kedd, 00:00 |
Felgyorsultak a digitális fejlesztések a pénzügyi szektorban a koronavírus hatására a pénzintézetek informatikáért felelős vezetői szerint, akik a Portfolió első online pénzügyi és vállalati IT konferenciáján a további innovációhoz szükséges jogszabályváltozásokat sürgettek. A Financial and Corporate IT: Koronavírus a pénzintézeteknél című online konferencia panelbeszélgetésén a CIB Bank, az Erste Bank, a Gránit Bank, az OTP Bank, valamint az Uniqa Biztosító vezetői hangsúlyozták: nem állnak le az informatikai fejlesztésekkel, azt stratégiai iránynak tekintik, és újabb projekteket is terveznek. Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója rámutatott arra, hogy jelenleg a teljes pénzügyi szektorban trendforduló van a digitalizációban. A vírustól való félelem ráirányítja a figyelmet az egyszerű, hatékony digitális banki megoldásokra. A jogszabályok "oldschool" természete bizonyos területeken gátat szab a fejlesztéseknek, a teljes pénzügyi szektor feladata a jogalkotók meggyőzése a szükséges jogszabályok megváltoztatásáról - húzta alá. Példaként említette erre, hogy a fogyasztóról szóló törvény a jelzáloghitelek esetében nem engedélyez digitális csatornát a szerződéskötéshez, ezt felül kell bírálni. A banknál az nhp hajrá bevezetése óta lehet online hitelkérelmet benyújtani, és a szükséges dokumentumokat is be lehet küldeni online. A banküzem személyes üzem, ezt meg lehet valósítani biztonságos, zárt rendszerű videocsatornán is - húzta alá. Közlése szerint a Gránit Bank adózás előtti eredményének közel 40 százalékát IT-fejlesztésekre fordították tavaly, ezt idén is folytatják, ez a bank üzleti modelljének a kulcsa. Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója szerint nemcsak bankszakmai, hanem nemzetgazdasági érdek, hogy jogszabályváltozások valósuljanak meg a fogyasztóvédelmi szempontokat is figyelembe véve a digitális csatornákon. Ezekkel egyszerűbb, hatékonyabb folyamatokat lehet kialakítani, aminek gazdaságfehérítő hatása is van - tette hozzá. Kiemelte: régóta nem arról beszélgetnek, hogy leálljanak a fejlesztések, inkább a folyamatban lévő projekteket gyorsítják, a válság is mutatja ennek a fontosságát. A vállalati szegmens digitális kiszolgálása előtérbe kerül, ahol az adminisztráció egyszerűsítését célozzák - jelezte. Reményét fejezte ki, hogy a vállalati oldalon is lesz tartós igénynövekedés a digitális banki szolgáltatások iránt. Bruzsa Géza, a CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezetője úgy fogalmazott: irányváltás nincs a fejlesztésekben, de van sebességváltás és gyorsulás. Hozzátette: korábban elképzelhetetlen volt jelzáloghitelek esetében bármilyen digitális csatorna igénybevétele, jelenleg emellett számos folyamat fiókmentessé és érintésmentessé tételén dolgoznak. Az ügyfelek videoazonosítását követően hangaláírással hitelesíthetik a dokumentumokat a piaci termékeik esetében. Ez az államilag támogatott termékeknél még nem lehetséges a jogszabályi környezet miatt. Sajnálatosnak nevezte azt is, hogy a földhivatalok csak papír alapon fogadják el a jelzálogjog bejegyzéséhez a szerződéseket. Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center vezetője arról számolt be, hogy a banknál újabb projektek indultak, az elmúlt három hétben két új fejlesztést kezdek. Az egyik a fiókhálózati digitalizációt érinti, a másik tablet alapú értékesítés támogatását célozza. Fel sem merült a digitalizációs projektek halogatása - tette hozzá. A robotizáció bizonyított a járvány idején: az Erste call centere a 3-4 szeres leterheltség ellenére helyt állt, a robot által lebonyolított beszélgetések aránya 98 százalék, mindössze a hívások 1-2 százaléka igényelt emberi beavatkozást az elmúlt hetekben - mondta. Hasonló tapasztalatról számolt be Csányi Péter is, aki elmondta: az OTP-nél robotot használnak a moratóriumból kilépők nyilatkozatainak kezelésére. Ezt a húsvéti hosszú hétvége alatt sikerült kifejleszteni, és több tízezer nyilatkozatot kezelt - tette hozzá. Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító vezérigazgatója trendfordulónak nevezte a videós kárrendezést, amit már korábban bevezettek, de a járványt megelőzően a kárbejelentések alig 5 százaléka zajlott videón, miközben mostanra az esetek túlnyomó részében ezt használják az ügyfeleik. A járvány idejére a teljes call centerüket és adminisztrációt hazaküldték - jegyezte meg a vezérigazgató.
Forrás: MTI Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Lánchíd - BKK: péntektől használhatják a hidat a buszok, a taxik, a motorral és a kerékpárral közlekedők
- Jóváhagyták az MKB Bank és a Takarékbank egyesülését a közgyűlések
- Átalakultak az utazási szokások, a két-három napos rövid utak a legnépszerűbbek egy felmérés szerint
- Az idén is gyűjti a cipősdobozba csomagolt ajándékokat a Mikulástroli
- Ingatlanfejlesztők: 77,1 millió euróért kelt el a Váci úti Green Court Office
- A lízingpiac 16 százalékkal nőtt az első háromnegyedévben
- Otthon Centrum: a fővárosban 39 négyzetméteres panellakás vásárolható meg 30 millió forintból
- TIM: hatvanezernél is több van már zöld rendszámos járművekből
- Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank
- A sávos extraprofit-adó lenne méltányos a lízingszövetség és a követeléskezelők szövetsége szerint
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..