A javadalmazás szerepe a válságkezelésben |
2009. február 25. szerda, 07:00 |
A válság mélyülésével arra számítanánk, hogy a vállalatok változatos kríziskezelési megoldásokhoz folyamodnak. Bár az alkalmazható eszközök tárháza szinte végtelen, az egyik legnyilvánvalóbb megoldásnak a bérköltségek csökkentését tartják a vállalatok. Még azon cégeknek a fele is ebben gondolkodik, amelyek nem várnak gazdasági eredményeikben változást - derül ki a Hewitt kutatásából. Jóllehet a felmérésben résztvevő vállalatok 65 százaléka nem vár gazdasági eredményeiben változást a következő időszakban, mégis több mint felük (57 százalék) tervez fizetésekre vonatkozó változtatást.Még nagyobb arányban (83 százalék) módosítanának a fizetéseken azok a vállalatok, ahol az eredmények csökkenését várják (ez a résztvevő vállalatok 20 százalékára igaz), de még azon vállalatok fele is változást tervez ilyen terén, amelyek növekedésre számítanak (ez a vállalatok 13 százalékát érintette). A felmérés óta eltelt idő során még ennél is borúlátóbb számok és előrejelzések is napvilágot láttak. A fizetésváltozás ugyanakkor nem egyformán érinti az egyes munkavállalói szinteket. Míg a tréningköltségek csökkentése, a bérek juttatássá való átalakítása, a juttatások csökkentése minden munkavállaló esetében hangsúlyos, a vezetők esetében a változóbér csökkentése, a fizetés nélküli előléptetések és a fizetésemelések közötti időközök növelése a cél. A legfelső szinteken pedig a fizetések befagyasztása, a változóbér/bónusz csökkentése kerül előtérbe. A változóbér egyébként viszonylag nagy mozgásteret biztosít, így akár az alapbér, vagy fix juttatások terhére is érdemes lehet növelni. Ennek alapvető feltétele viszont egy jól működő teljesítménymenedzsment rendszer. Miközben a változóbér az egyik legnagyobb potenciális jövedelemforrás lehet a munkavállaló számára, összhangban kell lennie a céges teljesítmény alakulásával is. Amennyiben a bónusztervek semmilyen szinten sem kapcsolódnak a vállalat eredményességéhez, ideje felülvizsgálni őket - hiszen csak így biztosítható, hogy valóban olyan viselkedéseket és cselekvéseket motiváljon, amelyek sikerre viszik a vállalatot. A rendszernek ösztönöznie kell arra, hogy a munkavállaló a legtöbbet hozza ki magából, valamint tükröznie kell a reális hozzáadott értéken alapuló, ember és ember közötti különbségeket. Tovább a teljes cikkhez →
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció, a gazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazásának terepe. Lényeges, gyakorlatban használható információk egy helyen a fő HR és munka témákban: munkaerő, erőforrás fejlesztési, bérszámfejtés, munkaügy, TB. A szakügyintézők, szakmenedzserek, ügyintézők, fejlesztési tanácsadók kincsesbányája, akik a gazdálkodási kar, illetve a menedzsment kézikönyvek elvégzése után gyakorlati ötletek tárházát találják a tréning, állás interjúk, önéletrajz kezelés, munkaerő-felvétel, képzések, coaching, teljesítmény menedzsment témákban. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Negyedével nőtt a brit nagyvállalati vezetők fizetése az idén
- Profession.hu: béremelést tervez jövőre a cégek többsége
- Meló-Diák: a diákmunkások átlagos órabére idén nyáron meghaladta az 1500 forintot
- A versenyszféra munkavállalóinak fele elégedetlen a fizetésével egy kutatás szerint
- Extra juttatásokkal támogatják dolgozóikat a cégek
- Gyorsuló ütemben nőnek a vállalatvezetői fizetések egy kutatás szerint
- Elemzők: a munkaerő-kínálat szűkössége is táplálja a béremelkedést
- Egy felmérés szerint a pályakezdők kétharmada 350 ezer forint feletti fizetésre vágyik
- Tovább nőhet az informatikai szakemberek fizetése egy elemzés szerint
- Rendkívüli, évközi béremelésről döntött az Aldi
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..