Indulhat az agrárkárenyhítés, módosítják a bortörvényt |
2009. április 15. szerda, 05:00 |
A napokban megjelent az agrárkárenyhítési eljárásról szóló miniszteri rendelet, a kormány pedig szerdai ülésén elfogadta a bortörvény módosítását - számolt be Gőgös Zoltán, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára a mezőgazdaságot érintő lépésekről csütörtökön, a kormányszóvivői tájékoztatón.
Az agrárkárenyhítési eljárásról szóló rendelet lehetővé teszi az elemi károk - aszály, fagy és belvíz - miatt keletkezett gazdálkodói jövedelemkiesés részleges pótlását. A bortörvény módosítása az európai uniós jogharmonizáció miatt szükséges. A korábban már kidolgozott új borpiaci szabályozás első része a múlt augusztusban hatályba lépett, az idén augusztus elsejével pedig az eredetmegjelölés és a földrajzi jelzés megkülönböztetését is be kell vezetni Magyarországon. Változik a bor forgalomba hozatali járulékának mértéke is, amelyet azért módosítanak, mert több termelő is kifogásolta. A kárenyhítési rendszert részletezve Gőgös Zoltán emlékeztetett: egy gazdálkodó akkor juthat kárenyhítéshez, ha kára minimum 30 százalékos. A kárenyhítési rendszerbe legkésőbb május 15-ig kell regisztráltatniuk magukat a gazdálkodóknak. A részvétel valamennyi gazdálkodó számára lényegében kötelező, kivéve az őstermelőket. Gőgös Zoltán megjegyezte, az őstermelők számára is megfontolandó a belépés. A rendszer finanszírozására összességében mintegy ötmilliárd forint áll rendelkezésre. A bortörvény módosításával kapcsolatban az államtitkár kifejtette: a legfontosabb változás, hogy az uniós szabályok szerint Magyarországon is három borkategória lesz a továbbiakban, az úgynevezett földrajzi jelzés nélküli borok, az oltalom alatt álló földrajzi jelzésű borok, valamint az oltalom alatt álló eredetmegjelölésű borok. A magyar termelőknek legkésőbb 2011-ben kell át kell állniuk a két minőségi borkategóriára, míg a földrajzi jelzés nélküli boroknál már az idén. A földrajzi jelzés nélküli borok esetében az államtitkár kitért arra, hogy ebben az úgynevezett asztali minőségi kategóriában a továbbiakban megjelölhető az évjárat, 85 százalékos fajtaazonosság esetén pedig a szőlőfajta is feltüntethető a bor címkéjén. Gőgös Zoltán szólt arról, hogy a forgalomba hozatali járulék összegével kapcsolatban számos termelői kifogás volt az utóbbi időben, ezért ezt a kormány felülvizsgálta és módosította. A korábbi literenkénti 8 forintos egységes forgalomba hozatali járulék helyett a későbbiekben a földrajzi jelzés nélküli boroknál, valamint az oltalom alatt álló földrajzi jelzésű borok esetében literenként ötforintos forgalomba hozatali járulékot kell fizetni, míg az oltalom alatt álló eredetmegjelölésű boroknál 10 forintot. A forgalomba hozatali járulékból befolyt összeg 40 százalékát változatlanul az ellenőrzés finanszírozására, 60 százalékát marketingre lehet költeni. Az államtitkár újságírói kérdésre válaszolva közölte, Magyarország továbbra is meg kíván egyezni Szlovákiával a tokaji bor névhasználata ügyében, de ha nem sikerül, úgy a tokaji elnevezést csak a magyar borok használhatják a későbbiekben. Forrás: Kormáényszóvivői Iroda MTI A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..